Aviseringar
Rensa alla

World of Warcraft:Cataclysm

Issen

Dreamcypher:

Nej.

Men jo!

SvaraCitera
Ämnesstartare

omg palla den där expansionen. den som kommer efter är mkt bättre
*thihi*

World of world of warcraft

SvaraCitera
Ämnesstartare

Issen:

Men jo!

Källa på det? [rolleyes]

SvaraCitera
Emmy95

Alltså när det gäller norma, tbc och wotlk så kan jag säga som spelat wow sen första dagen servarna öppnades att wow har aldrig varit så bra som det är just för tillfället.
Pre tbc var bra, tbc SÖG, wotlk fixade dom alla fel, man kan va vilken specc man vill, alla klasser e någorlunda balancerade etc. Plus att spelet igen inriktat sig på vad de ska vara, lite gotiskt fantasi, och inte nån jävla rymdskepps skit som tbc var.

Cataclysm är häftigt i många avseenden men jag avskyr alla nya klass/ras grejs. Tauren paladins är helt jävla retarderat, likadant med tauren priests.
Dwarf shaman funkar lorewise men det passar bara inte. Orc mage är i princip lika utvecklingstört som tauren paladins, förutom att orc mages HELT saknar lore täckning. Varav tauren paladin har en väldigt dåligt snabbt skriven lore.

Sen vad det gäller att man ska börja på lvl 50 tror jag ganska säkert är helt fel. Däremot ska dom göra om questlines och quests så att dels rewardsen blir bättre. Alltså inget mer spirit gear som ingen använder.
Dels ska dom göra questlines så dom följer varandra istället för att man ska behöva springa runt i hela världen och jaga quests som man nu behöver göra mellan 1-60.
Detta är något jag STARKT längtar efter.

Men i det stora hela, fick negativa vibbar när ja först såg trailern men det har börjat lägga sig nu och jag väntar spänt på expansionen 🙂

SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, WoW nu kan inte mäta sig med BWL/AQ40/Naxx-dagarna. Visst är hard modes i Ulduar ganska kul, typ Algalon, Firefighter, Freya+3 och det, men det är ändå för lätt jämfört med hur det brukade vara. Blizzards inställning nu är att om det är för svårt, så gör det enklare då "alla ska kunna uppleva allt". Det innebär nerfs och så kallade "gear bumps" (allt släpper emblem of conquest) när något nytt kommer.

Det har inte bara gjort att det inte är någon utmaning längre, utan alldeles för många skitguilds dyker upp som inte ens kan döda Yogg på normal mode. Det blir en ond cirkel.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Fernan_king:

+1

+2

Allt utom PvP har blivit för Casual. Epics är inte längre Epic.

Capelon:

Så min fråga till er är det en bra ide som Blizzard tar fram eller är det en värdelös ide som kan innebära slutet för spelat som många utav oss har förälskat sig i dom senaste 5 åren.

Tycker redan Burning Crusade var en försämring på ett bra antal punkter, dock med förbättringar på sina ställen som ändå gjrode det värt att spela. Wrath of the Lich King gillar jag inte alls, Cataclysm gör så att jag rent ut sagt blir sur på Blizzard. Spelet har förstörts i min mening.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker Coliseum säger allt om Blizzards syn på WoW numer. Jag kan beskriva patchen i par punkter.

1. Ingen trash.
2. Ett enda rum, 2 om man räknar det sista.
3. Alla tier-sets ser likadana ut.
4. Löjliga individuella achievements som inte är svåra för någon alls.
5. Vem som helst kan pugga både 10 och 25 man, som har gear som är på samma nivå som hard modes i Ulduar 10 och gear som är bättre än hard modes i Ulduar 25.
6. Alla heroics släpper emblems som man tidigare bara fått I Ulduar 25, och hard modes i Ulduar 10.
7. Självklart släpper Koralon också 245/251 gear.

Mer eller mindre så är det en patch de har slängt ihop över en helg, som de förväntar sig ska underhålla oss - som om vi vore ett gäng apor. ALL tidigare form av progress är borta.

SvaraCitera

Åh, gud. Jag längtar så jag dör till Cataclysm. <3 Nelf Mage liksom!11 Worgen Hunter eller Priest liksom! Goblin warlock liksom!1! I cant wait! [love][love][love]

SvaraCitera
Ämnesstartare

Capelon:

frågan till era Spelare som kör hur ni känner er till expansionen.
Till stor del en Expansion som inte kommer vara fokuserad på Leveling och quester utan mer på slutspels räder.

Jag hoppas innerligt att dom tar en jävla god stund på sig med denna expansionen och ser till så att den blir bra och rolig. jag tycker att TBC var helt jävla fantastisk när jag började köra, men när Wotlk kom så övervägde jag nästan att sluta för att den var så jävla kass.

Dom ska ju göra en ny fokusering nu och göra PvP-spelandet mycket bättre, vilket jag tycker är sjukt bra då Wotlk kom inte med någon jävla bra Battleground överhuvudtaget (vem vill hålla på och kasta en massa spells på Fordon egentligen..) Dom ska ju bygga ut flera stora Battlegrounds och dom kommer att skapa ett nytt altenativ för oss som inte tycker om Arena, nämligen en Rated-Battleground som kommer att göra att fler Guilder kommer att skapas för just PvP ändamål.

Hoppet om wow lever kvar! [y]

Buddah:

Cataclysm gör så att jag rent ut sagt blir sur på Blizzard. Spelet har förstörts i min mening

varför tycker du det? det har ju inte ens kommit ut än, eller är du en av dom exklusiva Beta-spelarna kanske?

SvaraCitera

Gosh, jag har spelat wow sen typ vanilla och bara den senaste patchen nu fick mitt WoW-sug att sjunka ganska lågt så nästa expansion ja då är det nog dags att lägga ner. 🙂

SvaraCitera

Emmy95:

Tauren paladins är helt jävla retarderat, likadant med tauren priests.

Agree.

SvaraCitera
Emmy95

Sming e du galen i skallen eller. Wotlk va helt perfekt, PRECIS så som wow ska vara, TBC sög apa.

SvaraCitera

Alltså jävla tjaffs om WOW de är en drog eller inte. Ni som inte tycker om det: vad fan skriver ni här på en wow tråd då?
Sure man kan bli beroende av det. Man kan bli beroende av alla datorspel.Håll er ONTOPIC tack.. BTW så verkar den cataclysm vara grymt schysst.

SvaraCitera
Ämnesstartare

karaoke:

Wow vanilla var jävligt nice måste jag erkänna, alla expansioner + den här är värdelösa.

WoW vanilla var enormt tråkigt, alla fall för mig, jag spelade en holy präst, jag kunde inte göra någonting själv, behövde ta med mig folk från guilden om det ens bara var för att grinda lite, hade jag inte folk med mig gick det så jävla slött + jag var lätt för vem som helst o döda eftersom jag dog så fort man rörde mig, så många rogues som kom ur stealth med ambush o sen en backstab sen var jag död [sad]

SvaraCitera

Kommer att köpa det 🙂

SvaraCitera