Aviseringar
Rensa alla

Vilken bok läser du just nu?

older comments

NEMI
 NEMI

satflaesk:
Moment 22, någon läst? 

bra men lite långrandig ibland känner jag, men är väll mest för att förmedla ångesten

SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Läser den allvarsamma leken för femtioelfte gången för den slutar aldrig att vara bra.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Har grottat ner mig i en bok om ondska: Ondskans filosofi, av Lars Fr. H. Svendsen. Intressant och tankeväckande läsning, men inte så djuplodande och ingående som jag väntade mig.

aggy_yo: Dvärgen av Pär Lagerkvist, igen, gillar den mkt

Ja, den är allt bra! Barabbas, Bödeln och Gäst hos verkligheten är också bra böcker. Korta men innehållsrika, lättlästa men ändå välskrivna, handlar om ytterst mänskliga och viktiga frågor. Man förstår varför han tilldelades Nobel-priset.

NEMI: Läser den allvarsamma leken för femtioelfte gången för den slutar aldrig att vara bra.

Nä, den gör verkligen inte det! Var ett tag sen jag läste den nu, men lyssnade för ett par veckor sedan på en radiodramatisering av den som också är väldigt bra, finns här: http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/393111?programid=4453

SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Feberyra:
Nä, den gör verkligen inte det! Var ett tag sen jag läste den nu, men lyssnade för ett par veckor sedan på en radiodramatisering av den som också är väldigt bra, finns här: http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/393111?programid=4453

Ja jag gillar den.. brukar inte gilla radioteatern.. men svårt att misslyckas ed en sån bok!

SvaraCitera
mynona

Eugenie - an empress and her empire

SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Russia_and.jpg

SvaraCitera

Feberyra: Ja, den är allt bra! Barabbas, Bödeln och Gäst hos verkligheten är också bra böcker. Korta men innehållsrika, lättlästa men ändå välskrivna, handlar om ytterst mänskliga och viktiga frågor. Man förstår varför han tilldelades Nobel-priset.

Glad skall läsas snarast

SvaraCitera
Ämnesstartare

Flykten från läger 14

SvaraCitera
Ämnesstartare

jag vill läsa något bra om häxor, tips plz

SvaraCitera
Ämnesstartare

jungiansk typologi

SvaraCitera

Ingen. Med undantag från Körkortsboken som jag läste för två år sedan, har jag inte läst någon bok alls. Om vi inte räknar med barnböckerna på jobbet, förstås. 
Men inte några riktiga böcker så, det har jag inte läst på många år. Inte sedan gymnasiet, då det var tvång för när vi intensivt pluggade på om Hitler och andra världskriget. 

SvaraCitera
NEMI
 NEMI

barn-och-trauma.jpg

jobbig skit.

SvaraCitera
Tori12

Läser just nu "svart ängel" av P.C och Kristin Cast

SvaraCitera
Ämnesstartare

hemligahistorien.jpg

SvaraCitera