Zymba:
ska bli rädd å pepp på å rädda världen tänkte jag
WÖÖÖ! Bästa nöje.
Lånade en Roybok i dag jag också, mys.
SNACKA SNYGGT - Elaine Eksvärd
Gillar typiska ungdoms böcker om dystopiska framtider haha, läser just nu rör mig inte trilogin av taheri mafi (tror jag?) och min favorit bok måste vara the fault in our stars av john green (på engelska!) har nämligen läst den på bägge språk och den svenska versionen ger verkligen i te boken rättvisa.
anna kåver-att leva ett liv, inte vinna ett krig
Tyckte denna hade en otroligt wikipedia-aktig författarstil. Som om författaren skrev den som ett projektarbete i gymnasiet.

Borta med vinden
Tamburinmannen:
Tyckte denna hade en otroligt wikipedia-aktig författarstil. Som om författaren skrev den som ett projektarbete i gymnasiet.
Det har den. Men det känns inte som något problem. Informationen den behandlar väger upp och gör en intresserad av att läsa vidare. Ibland är Wikipeida-aktig författarstil bra, då det lämnar rampljuset på ämnet, snarare än författaren. Jag har därmed inget emot dess encyklopediska diskurs.
The fall of yoguslavia av glenny
bläddrar ibland igenom persiska antologin av ekerwald
och byt liv med mig av susanne nånting. En glad lättläst bok om en stressad småbarnsmamma o hennes syster som e singel o arbetslös
Oliver Twist av Charles Dickens.
One Summer: America 1927 av Bill Bryson
Tamburinmannen: Som om författaren skrev den som ett projektarbete i gymnasiet.
Den är visserligen knastertorr, men jag skulle snarare säga att språket mest för tankarna till akademiska avhandlingar av den varianten där författaren för en gångs skull inte kladdar runt med en massa löst ordbajs i ett försök att täcka över det faktum att det som skrivs är helt substanslöst. Språket är lättillgängligt som fan, vilket bara är bra...
.jpeg)