Aviseringar
Rensa alla

Vilken bok läser du just nu?

latest comments older comments

Ämnesstartare

Feminism av Lena Gemzöe + Kvinnopolitiska Nyckeltexter av Johanna Esseveld, Lisbeth Larsson. [cute]

SvaraCitera
Ämnesstartare

försökte hitta bra källor på vilka paragrafer som är relevanta när det kommer till ämnet jag ska behandla i min b-uppsats (medvetandefilosofi) på nätet, men upptäckte att det är nödvändigt för mig att skapa min egen bild, så läser hela:

Image

SvaraCitera
Ämnesstartare

Image
Lånade den av herr skägg. Hittills mkt nöjd.

dzjugasjvili:

försökte hitta bra källor på vilka paragrafer som är relevanta när det kommer till ämnet jag ska behandla i min b-uppsats (medvetandefilosofi) på nätet, men upptäckte att det är nödvändigt för mig att skapa min egen bild, så läser hela:

Får ni inte benhårda mallar för det?

SvaraCitera

Gökboet av Ken Kesey.

SvaraCitera
Ämnesstartare

manul:

Får ni inte benhårda mallar för det?

nä, det är faktiskt rätt jättefritt. jag har nämnt mitt ungefärliga ämne för min handledare, och hon sa att det lät som en bra riktning. enligt rekommendationen borde jag hålla mig till en textmassa motsvarande två eller max tre artiklar, så om jag väljer ut cirka tjugo paragrafer ur boken som behandlar samma ämne, samt en artikel som motsäger resonemanget, är själva omfattningen oproblematisk.

SvaraCitera
höna

ingen

TIPS??

SvaraCitera
Ämnesstartare

höna:

TIPS??

Vad gillar du?

SvaraCitera
höna

dazed:

Vad gillar du?

gillar deppiga biografier, barndomsskildringar, kärlek

SvaraCitera
Ämnesstartare

höna:

Dharma Bums (Dharmadårarna) av Kerouac är gött mos, han luffar runt lite, åker godsvagn, har lite livskris, funderar lite kring buddistiskt flum, röker lite hasch, dricker te, vandrar i bergen och försöker nå något slags upplysning, krökar. Självbiografiskt.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Annars har du Bukowski's Ham On Rye (Min oskuld och pearl harbor) där har du en barndomskildring med kraftigt deppiga undertoner

SvaraCitera

höna:

A long hard road out of hell.. kanske..

SvaraCitera
höna

dazed:

Dharma Bums (Dharmadårarna) av Kerouac är gött mos, han luffar runt lite, åker godsvagn, har lite livskris, funderar lite kring buddistiskt flum, röker lite hasch, dricker te, vandrar i bergen och försöker nå något slags upplysning, krökar. Självbiografiskt.

det där lätt rätt jättenice.

dazed:

Annars har du Bukowski's Ham On Rye (Min oskuld och pearl harbor) där har du en barndomskildring med kraftigt deppiga undertoner

inte läst heller 🙂

trointeattduärnågot:

wööö

tack alla

SvaraCitera
höna

nu måste man ju gå till bibblan för fan ehller att jag köper nya books

SvaraCitera

Läser just nu Gone-Övergivna av Michael Grant. Mycket bra bok hittills! [y]

SvaraCitera

höna:

trointeattduärnågot:

wööö

tack alla

Det är Marilyn Mansons självbiografi, från barndom till tidig karriär, smått sjukt och oerhört intressant, även ifall man inte lyssnar på honom.

Fast dazed kan nog litteratur bättre än mig.

SvaraCitera
latest comments older comments