Feminism av Lena Gemzöe + Kvinnopolitiska Nyckeltexter av Johanna Esseveld, Lisbeth Larsson. ![[cute]](/img/smilies/cute.gif)
försökte hitta bra källor på vilka paragrafer som är relevanta när det kommer till ämnet jag ska behandla i min b-uppsats (medvetandefilosofi) på nätet, men upptäckte att det är nödvändigt för mig att skapa min egen bild, så läser hela:

Lånade den av herr skägg. Hittills mkt nöjd.
dzjugasjvili:
försökte hitta bra källor på vilka paragrafer som är relevanta när det kommer till ämnet jag ska behandla i min b-uppsats (medvetandefilosofi) på nätet, men upptäckte att det är nödvändigt för mig att skapa min egen bild, så läser hela:
Får ni inte benhårda mallar för det?
Gökboet av Ken Kesey.
manul:
Får ni inte benhårda mallar för det?
nä, det är faktiskt rätt jättefritt. jag har nämnt mitt ungefärliga ämne för min handledare, och hon sa att det lät som en bra riktning. enligt rekommendationen borde jag hålla mig till en textmassa motsvarande två eller max tre artiklar, så om jag väljer ut cirka tjugo paragrafer ur boken som behandlar samma ämne, samt en artikel som motsäger resonemanget, är själva omfattningen oproblematisk.
ingen
TIPS??
höna:
TIPS??
Vad gillar du?
dazed:
Vad gillar du?
gillar deppiga biografier, barndomsskildringar, kärlek
höna:
Dharma Bums (Dharmadårarna) av Kerouac är gött mos, han luffar runt lite, åker godsvagn, har lite livskris, funderar lite kring buddistiskt flum, röker lite hasch, dricker te, vandrar i bergen och försöker nå något slags upplysning, krökar. Självbiografiskt.
Annars har du Bukowski's Ham On Rye (Min oskuld och pearl harbor) där har du en barndomskildring med kraftigt deppiga undertoner
höna:
A long hard road out of hell.. kanske..
dazed:
Dharma Bums (Dharmadårarna) av Kerouac är gött mos, han luffar runt lite, åker godsvagn, har lite livskris, funderar lite kring buddistiskt flum, röker lite hasch, dricker te, vandrar i bergen och försöker nå något slags upplysning, krökar. Självbiografiskt.
det där lätt rätt jättenice.
dazed:
Annars har du Bukowski's Ham On Rye (Min oskuld och pearl harbor) där har du en barndomskildring med kraftigt deppiga undertoner
inte läst heller 🙂
trointeattduärnågot:
wööö
tack alla
nu måste man ju gå till bibblan för fan ehller att jag köper nya books
Läser just nu Gone-Övergivna av Michael Grant. Mycket bra bok hittills! ![]()
höna:
trointeattduärnågot:
wööö
tack alla
Det är Marilyn Mansons självbiografi, från barndom till tidig karriär, smått sjukt och oerhört intressant, även ifall man inte lyssnar på honom.
Fast dazed kan nog litteratur bättre än mig.