Dan Brown - Gåtornas palats
Djup av Henning Mankel
"Ett hål om dagen" av Louis Sachar.
Irrelevante:
Nattvakten
Har läst ut den nu, och ärligt talat var den inte såå bra som jag förväntat mig :/ Tyckte en del dialoger kunde bli lite väl långtråkiga ibland; enda gångerna jag verkligen kände att jag ville (och bara måste) läsa vidare var den första av Kays ambulansnätter samt när Viv nästan förblödde. Annars kändes det mest rätt blablabla... Fast jag är å andra sidan kanske inte vidare romantisk ![[sad]](/img/smilies/sad.gif)
ninjagrisen:
Snabba Cash
![[love]](/img/smilies/love.gif)
Insert name here:
"Ett hål om dagen" av Louis Sachar.
Vi skulle läsa den på engelskan i högstadiet men jag orkade aldrig
Däremot var filmen rätt bra, så boken borde ju vara åtminstone "rätt bra" då filmatiseringar sällan kommer upp i böckernas nivå ^^
Just nu läser jag "Veronika bestämmer sig för att dö" av Paulo Coelho. Den är ganska intressant och har inte lika mycket av det där underliga new-ageskräpet som "Alkemisten" hade.
Irrelevante:
Jag tycker att det är hemskt trist och en stor del av bokens huvudämne försvinner i filmen.
Hände inte det med "The Color Purple" också? Jag ser ett mönster..
five squared:
Annars kändes det mest rätt blablabla... Fast jag är å andra sidan kanske inte vidare romantisk
Pja, hennes böcker kan förvisso vara ganska tungrodda, så på det sättet förstår jag dig. Men läs Ensamhetens brunn, och skriv vad du tycker, för den är helt galet underbar.
Scott Loveshot:
Hände inte det med "The Color Purple" också? Jag ser ett mönster..
Jag har inte sett den filmen eller läst boken, så det kan jag inte uttala mig om. Men har manusförfattaren fått stora friheter att kringgå bokens handling, kan ju mycket väl saker och ting ändras, samtidigt - vilket jag tror är fallet med Stekta gröna tomater - som filmen antagligen genererar i mer pengar om handlingen når en bredare publik.
Vackra lögner, av Lisa Unger.
Just nu läser jag En prinsessas dagbok 7 - Meg Cabot
Min favorit bok är hur kär får man bli? - Katarina Von Bredow
Det är svårt att säga vem min favoritt författare än för det finns några stycken men om jag nu måste säga en får det bli Katarina Von Bredow ![[smile]](/img/smilies/smile.gif)
"The Last Continent" av Terry Pratchett.
Irrelevante:
Men läs Ensamhetens brunn, och skriv vad du tycker, för den är helt galet underbar.
I will ![[smile]](/img/smilies/smile.gif)
OnT: Fördjupade studier i katastroffysik, av Marisha Pessl.
"Konsten att vara snäll" ![[tired]](/img/smilies/tired.gif)
Ingen mänska en ö av Louise Boije af Gennäs
madison:
Vingklippt ängel med Berny Pålsson. Läskigt gripande.
Har hört att den ska vara bra. Jag har den hemma men har aldrig orkat läsa hela.
Avregistrerad:
Jonas Gardell är ett geni. Jag var på hans stand up show i Helsingfors för en månad sedan, och det var något så fantastiskt! Har aldrig garvat så mycket tror jag!
å jag hade vilja sett jonas Gardell showen
Jag håller på och läser 3 böcker samtidigt,
1. Never let me go av Kazuo ishiguro
2. Räcker det att jag älskar dig av katarina won bredow
3. domedagen gryr av arto paasilinna
madison:
Vingklippt ängel med Berny Pålsson. Läskigt gripande.
Har hört att den ska vara bra. Jag har den hemma men har aldrig orkat läsa hela.
Avregistrerad:
Jonas Gardell är ett geni. Jag var på hans stand up show i Helsingfors för en månad sedan, och det var något så fantastiskt! Har aldrig garvat så mycket tror jag!
å jag hade vilja sett jonas Gardell showen visste inte när den gick bara![[sad]](/img/smilies/sad.gif)
Jag håller på och läser 3 böcker samtidigt,
1. Never let me go av Kazuo ishiguro
2. Räcker det att jag älskar dig av katarina won bredow
3. domedagen gryr av arto paasilinna
"the girls guide to hunting and fishing" av melissa bank