Om man vill steka kan man steka i kokosolja för det är lätt att steka i, innehåller fina fetter och man behöver inte använda mycket alls. Sedan föredrar jag att tillaga mina rätter i ugnen eller genom kokning för det är lättast tycker jag.
Typ kött, fisk eller kyckling i ugn med kokt potatis eller potatis i klyftor i ugn (inget fett behövs)
ah kokosolja har jag hört mycket om men dock är det så himla dyrt. men kanske är värt ändå? men tack för tipsen!! har läst att det är bäst för hälsan om man kokar eller steker i ugnen...måste göra det oftare men är bara så himla lat eftersom det tar så lång tid
Kudhos:
Jag gjorde inte det men jag försökte ju uppnå kaloriöverskott. En enkelköksvåg och använda vegetabilska fetter är ett alternativ till smör. Ev lättsmör.
ok tack så mycket!!
Inte tränat ordentligt sen i höstas pga. kass rygg och dåliga fötter. Har dock fått nytt hopp om livet efter att ha varit hos en naprapat, fått ryggen utknäckt samt träningsprogram för att öka bålstabilitet etc. Hoppas få ordning på ryggen under våren så jag kan börja träna ordentligt igen!
akropolis: ni som räknar kalorier: hur gör ni när ni steker någonting? räknar ni kalorierna i smöret då också?
Nej. Så länge du inte fyller hela pannan med smör så gör det bara ett tiotal kalorier till/från i alla fall. Man blir bara dum i huvudet om man skall försöka hålla koll på precis allting.
Något som däremot kan vara klokt är att investera i en bra stekpanna med nonstick-beläggning om man steker mycket så behöver man inte lika mycket stekfett. 
Idag körde jag ett annat upplägg på mitt ryggpass; supersets. 4 övningar räckte för att köra sönder mig själv. Sen hängde jag på crossen i 20 min.
improviserade lite idag eftersom jag har ont i ryggen fortfarande. Körde armar och bröst. Men det var trevligt det med.
Mastiga söndagen är här, innebandymatch 09.30, snart dags för samling. Sen kör vi på mer innebandy 14.00 och ikväll lite simning. =)
davvelito: Mastiga söndagen är här, innebandymatch 09.30, snart dags för samling. Sen kör vi på mer innebandy 14.00 och ikväll lite simning. =)
Innebandy äger. Vill kolla på match men tror inte ''mitt'' lag spelar idag.
Längtar till mitt axelpass idag, ska supersetta så många övningar jag bara kan! Det känns extra kul att gå till gymmet när den snälla mannen (som även är en internationell bodybuilder) säger att jag utvecklats i min fysik.
Det känns extra kul att gå till gymmet när den snälla mannen (som även är en internationell bodybuilder) säger att jag utvecklats i min fysik.
Har du också en sån? 😀
min är ryss
Den 9e mars drar träningen igång på riktigt igen
9e maj är jag hulken igen..
Ska jogga och göra lite kroppsviktgrejer 3-4 ggr innan dess
Sagitta: Innebandy äger. Vill kolla på match men tror inte ''mitt'' lag spelar idag.
Jo det är riktigt skoj att lira, speciellt när man vinner. 😉
Vilket är ditt lag?
Nu laddar jag om med A-fil, müsli mjölk och lite chips = )
rik vit tjej: jogga
Var joggar du? Skulle förmodligen halka och slå ihjäl mig om jag försökte jogga i motionsspåret i närheten av där jag bor.
Proteus:
Var joggar du? Skulle förmodligen halka och slå ihjäl mig om jag försökte jogga i motionsspåret i närheten av där jag bor.
Det har ju smällt ganska bra nu!
rik vit tjej:
Det har ju smällt ganska bra nu!
Inte där. 🙁 Höll på att halka i går kväll när jag var ute och gick. Men men, snart lär väl allt smälta bort.
Typ kött, fisk eller kyckling i ugn med kokt potatis eller potatis i klyftor i ugn (inget fett behövs)