Aviseringar
Rensa alla

Vår gemensamma träningsdagbok

latest comments older comments

Ämnesstartare

Knegaren: Det är ju bullshit. Har vänner som kör varje dag och är sjukt rippade, vilar bara när det är fest/utgång och ungefär den modellen kör jag också efter.

Nej det är inte bullshit. När man tränar så bryter man ner muskeln för att den ska bygga upp sig starkare, om man bara fortsätter bryta ner den så blir man övertränad vilket har en del negativa konsekvenser.
Du kanske inte förstod att jag menar t.ex. om man kör biceps två dagar i rad. Kör man däremot ben ena dagen kan man köra bröst nästa och rygg efter det och sen ben igen osv..
Beroende på gener/prepp kan man bli rätt biff även fast man tränar som en jävla idiot. Glad

SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Kanske inte tränar samma muskler?

Man tränar ju alla muskelgrupper, annars ser det ju nästan bättre ut att vara spinkig/fet

SvaraCitera
Ämnesstartare

Knegaren: Man tränar ju alla muskelgrupper, annars ser det ju nästan bättre ut att vara spinkig/fet

Inte samma dag, kanske.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Knegaren: Man tränar ju alla muskelgrupper, annars ser det ju nästan bättre ut att vara spinkig/fet

Inte varje dag.. 

SvaraCitera
Ämnesstartare

Rävpojken:

Nej det är inte bullshit. När man tränar så bryter man ner muskeln för att den ska bygga upp sig starkare, om man bara fortsätter bryta ner den så blir man övertränad vilket har en del negativa konsekvenser.
Du kanske inte förstod att jag menar t.ex. om man kör biceps två dagar i rad. Kör man däremot ben ena dagen kan man köra bröst nästa och rygg efter det och sen ben igen osv..
Beroende på gener/prepp kan man bli rätt biff även fast man tränar som en jävla idiot. Glad

Det förstår jag men man kör ju olika muskelgrupper varje dag i en särskild ordning. Själv har jag kört såhär ett tag
Dag 1: axlar, trapz, underarmarDag 2: ben, vaderDag 3: bröst, tricepsDag 4: rygg, biceps
Sen nån form av konditionsträning 1-2 dar i veckan. Fast där har jag slarvat lite sista tiden kan jag erkänna.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Knegaren: Det förstår jag men man kör ju olika muskelgrupper varje dag i en särskild ordning. Själv har jag kört såhär ett tag
Dag 1: axlar, trapz, underarmarDag 2: ben, vaderDag 3: bröst, tricepsDag 4: rygg, biceps
Sen nån form av konditionsträning 1-2 dar i veckan. Fast där har jag slarvat lite sista tiden kan jag erkänna.

Ja det där går väl utmärkt, varför skriver du då till mig att det jag skriver är bullshit?

SvaraCitera
Ämnesstartare

hahahaha

SvaraCitera

Hejjjj kära träningsdagbok<3 Jag är fortfarande sjuk): så jag kan inte träna än. Har dock obligatorisk isträning på söndag. Längtar!;D

SvaraCitera
Ämnesstartare

Rävpojken:
Varje muskelgrupp bör få vila i iaf 48 timmar innan man tränar dem igen, generell regel men sen får man gå efter känsla och hur väl man känner sin kropp.

Säg det till bulgarerna Galen

SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd: Säg det till bulgarerna

Meningen med prep/bola är väl att man ska kunna träna allt exakt hela tiden och ändå bygga upp igen i en rasande fart.
jävla bulgarer

SvaraCitera
Ämnesstartare

Skadeglädje

Knegaren: Har en känsla av att jag har övertränat och därmed inte kommer ha nån pump till helgen 🙁

-

Nachac:

Du
kommer ju utan tvivel må bättre av att göra det du mår bra av (dah.)
Känns som om du i detta läge står antingen inför en god eller ond
cirkel.

iddqd:

Om du nu ska lyssna på andras åsikter kan du ta och lyssna på min för den är mycket viktigare än alla andras. Du har potential. Gör något av den. Skulle vara jävligt kul att se vart du hamnar om du fortsätter.

Tack så hemskt mycket, blev glad för era ord. Ni är bäst

SvaraCitera
Ämnesstartare

Ben + 12 km cykling, kuk i röven-ont fyfan

SvaraCitera
Ämnesstartare

Rävpojken:

Ja det där går väl utmärkt, varför skriver du då till mig att det jag skriver är bullshit?

Alltså man kan träna varje dag så länge man håller isär muskelgrupperna. Fördel om man har koll på vilka primära och sekundära grupper som aktiveras.

SvaraCitera

Knegaren: vilar bara när det är fest

Funkar det bra för dig?

SvaraCitera
Ämnesstartare

superpojken:

Funkar det bra för dig?

Beror på, kan dricka för mycket ibland och ligger då utslagen så länge att jag missar träningar och tappar gains. Men det funkar väl om man bara motiverar sig själv, man kan ligga bakis en dag men efter det ska man upp på sadeln igen!

SvaraCitera
latest comments older comments