Aviseringar
Rensa alla

Vår gemensamma träningsdagbok

latest comments older comments

passaro:

Folk som använder Smithmaskin borde portas från gym

Tänkte testa, men vad gör den egentligen? Håller väl bara ''fast'' stången?

Tränade mitt pass idag, men fokuserade lite mer på benen

SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Tänkte testa, men vad gör den egentligen? Håller väl bara ''fast'' stången?

Ja. Hindrar naturliga rörelsemönster. Kör vanlig istället, det tjänar du på så mycket mer.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Gymmade idag, det var så jäkla skönt och gick asbra. Lite senare ikväll ska jag ut och promenera i mörkret, wöwö.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

Bör man träna underarmar separat?

Personligen tycker jag att det verkar onödigt då så många andra övningar involverar underarmarna, som Scooby nämner.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag ska nog börja springa när all is är borta. Har gjort det inomhus några enstaka gånger de senaste veckorna och det var roligt. Tänker leta upp små stigar och backar ute i skogen. Saknar basketen, då fick man springa mycket.

SvaraCitera

Schism:

Bör man träna underarmar separat?

Då du använder underarmarna i princip alla övningar kan det vara klokt att köra seperat, lr framför allt lägga upp strategiskt.
Säg att du kör underarmar dag 1, då kan det vara att föredra att köra ex Mage dag 2, Ben dag 3, sen kötta på som vanligt.
Mitt eget tycke och inget facit*

Bröstpass idag, axeln pallade inte bänkpress, inte bänk i smith, inte hantelpress, inte flyes, inte cablecrossen. Kände mig fet och äcklig och liten som ett cp, livet kändes förstört, duschade åkte hem och insåg just att 45min gympass förstörde hela min dag. Fuck this

SvaraCitera
Ämnesstartare

Bidde ett "tungt" pass idag. Böj, bänk och frivändningar. Var najs. Känner mig helt jävla inflammerad i kroppen men vikterna kändes lätta så det ska jag väl vara glad för.

SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Folk som använder Smithmaskin borde portas från gym

Kör jag bänkpress med stång så blir det lutande sådana i smith eller sned hantelpress. Mycket p.g.a att det är mycket snällare för mina axlar. Iallafall när jag bestämt mig för att köra tungt utan passare.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Kenslan:

Då du använder underarmarna i princip alla övningar kan det vara klokt att köra seperat

Zodd:

Personligen tycker jag att det verkar onödigt då så många andra övningar involverar underarmarna, som Scooby nämner.

Jag får ont i underarmarna då och då (särskilt i höger handled när den behöver böjas på ett visst sätt: ), indikerar detta att de är för svaga eller att jag övertränar dem (lyfter för tungt/mycket)?

SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

Jag får ont i underarmarna då och då (särskilt i höger handled när den behöver böjas på ett visst sätt: ), indikerar detta att de är för svaga eller att jag övertränar dem (lyfter för tungt/mycket)?

Finns nog många möjliga orsaker. Men jag har hört om folk som haft smärta i handleder och botat smärtan genom att trappa ner på vikterna. Du kan ju prova lättare vikter och se om det hjälper.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

Förbannat olyckligt med skador. Det tycker jag verkligen.
Trots att jag inte är någon expert i ämnet föreslår jag att du borde prova om det hjälper om du använder en wrist wraps. Annars kan du vila en vecka eller två från ryck/stöt övningarna. Prova och se om det hjälper.
Med det ej sagt att du ska vila från träningen helt.

Du kan kalla mig självgod.
Men jag tror inte svaret hade blivit bättre om du hade gått till läkarcentralen. Den enda rekommendationen du kommer att få (enligt min gissning) är följande:

Ät dig mätt på penicillin.
Vila tills musklerna mer eller mindre helt försvunnit.
Känner du däremot att det är akut låt inte mig hindra dig.

SvaraCitera
seasaw

körde 45min box idag, imorgonbitti blire 4km simning yä yä

SvaraCitera
Ämnesstartare

Har Thomas Wassbergat mig [cool]

SvaraCitera

ska jag pröva fäktning på söndag eller onsdag. pratar med två olika klubbar. man orkar väl inte göra sådant på en söndag.

SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:

ska jag pröva fäktning på söndag eller onsdag. pratar med två olika klubbar. man orkar väl inte göra sådant på en söndag.

Söndag känns som en klassisk, given fäktningsdag, du hamnar i en konflikt på krogen kvällen innan om en fager dam, notan eller maiden vs metallica kanske och du utmanar din nyfunna fiende på en duell dagen efter vid lunchtid.

SvaraCitera
latest comments older comments