nu är allt inlämnat och klart skönt
Blivande_japan: aha! hade fått för mig att du läste typ biologi/kemi på högskolenivå.
det verkar nog lätt som det. är som sagt en nörd.
Blivande_japan: går du på samma gymnasium som jag gick på förresten? kom på att du kanske ej vet var jag gick, men syftar på det största gymnasiet i kommunen/trakten. minns att de hade styrketräning som valbar kurs där också iaf.
åh, gick du på karategymnasiet? den tanken borde verkligen ha slagit mig tidigare. om så, så är det samma, ja. läser inget RIG/NIU-program dock, bara vanlig natur natur. jag tänkte att du vistades här tidigare p.g.a. kth eller något sådant.
Plugget känns så bra just nu. Jag älskar det jag pluggar. Är sjukt svårt, och visst känns det omöjligt ibland, men jag har verkligen hittat det jag brinner för och det är en otrolig lättnad. Älskar liksom att känna att jag ägnar min tid åt något jag verkligen vill göra.
Har nu skickat iväg praktikrapporten, en dag innan deadline. Det känns skönt. Fick just svar från en av mina examinatorer om att han tagit emot den, och det är han jag internetstalkat hela kvällen. Han verkar ganska skön. På Facebook skriver han att han är glad att Bromma stängs ner, att han tycker rysshotet är överdrivet och att det är fint att höja taket för ersättning för sjukförsäkringen. Han verkar vettig. Har bara hört negativa saker om honom från andra studenter, har själv ingen erfarenhet, men han verkar ju vettig åtminstone.
Nu ska jag skriva klart seminarieuppgiften till imorgon. Sen vaknar jag imorgon och går till läkaren för att övertyga hen om att jag behöver träffa en psykolog. Att skriva det på tangentbordet nu ger mig rysningar. Uhguhgurhghg.
åh, gick du på karategymnasiet? den tanken borde verkligen ha slagit mig tidigare. om så, så är det samma, ja. läser inget RIG/NIU-program dock, bara vanlig natur natur. jag tänkte att du vistades här tidigare p.g.a. kth eller något sådant.
ah precis, men den hade annat namn på den tiden! tänkte mer på skolan det är en del av dock!
mjae, har gått på kth 4 år "bara" (är på mitt 5:e nu), innan det var det ju gymnasiet i 3 år ute i förtort1
Zymba:
Sen vaknar jag imorgon och går till läkaren för att övertyga hen om att jag behöver träffa en psykolog. Att skriva det på tangentbordet nu ger mig rysningar. Uhguhgurhghg.
har liknande situation framför mig, är ett steg efter dock (dvs har inte ens bokat in tid än)
Blivande_japan:
har liknande situation framför mig, är ett steg efter dock (dvs har inte ens bokat in tid än)
Åh!! Känns bättre att inte vara ensam om det, heh. Heja oss. 
Zymba:
Åh!! Känns bättre att inte vara ensam om det, heh. Heja oss.
ah, tror iaf jag kan behöva lite påhejning 
(iom att jag är så seg på att ta tag i det)
Blivande_japan:
ah, tror iaf jag kan behöva lite påhejning
Jaa! Jag behövde verkligen det... Bara du bokar den första tiden så kommer det nog flyta på som det ska. Är just det där första steget som är jobbigt. Jag fick ringa tre-fyra gånger innan jag tillslut bokade en tid för att jag alltid sa att jag återkommer när jag vet mer (fast egentligen bara var nervös och backade liksom). Men om jag fixar det kommer ju du definitivt att göra det med! Även om man är nervös och det känns skitjobbigt just nu så vet man ju nånstans ändå att det är nödvändigt och kommer leda till något bättre.
Zymba:
Jaa! Jag behövde verkligen det... Bara du bokar den första tiden så kommer det nog flyta på som det ska. Är just det där första steget som är jobbigt. Jag fick ringa tre-fyra gånger innan jag tillslut bokade en tid för att jag alltid sa att jag återkommer när jag vet mer (fast egentligen bara var nervös och backade liksom). Men om jag fixar det kommer ju du definitivt att göra det med! Även om man är nervös och det känns skitjobbigt just nu så vet man ju nånstans ändå att det är nödvändigt och kommer leda till något bättre.
jaa, men tkr det är så sjukt jobbigt att behöva förklara sina problem när man bokar tid, och sen ska man sitta och förklara dem för en läkare och SEN kan man få komma till ngn som faktiskt kan hjälpa en... har ju typ tagit mig igenom det en gång, men fick bara hjälp som hjälpte för studen och nu känner jag att den ansträngningen gav mig +-0 ty
Har börjat processen med att stalka fram lite bra forskare/doktorander som kan handleda min B-uppsats, deras politiska förehavanden och liknande granskas med STASI-liknande noggrannhet.