Aviseringar
Rensa alla

Vår Gemensamma Studie- och Arbetsdagbok

latest comments older comments

Lounge

idag ska jag skriva om mortalitet (demografi)

jag är glad att jag mest snusar en dag som denna pga. rökning ökar dödligheten i länder ngt kollosalt

SvaraCitera
Lounge

finns inget skönare än att ha jobbat på flitigt och gjort det man skulle, och sedan ha free time att lattja bäst man vill. uppskattar d så mkt då!

SvaraCitera

24/7:

Jobbar på 1 enkät till skolan angående sociala medier och ska låta UM:are svara angående just UM. Hoppas det inte är massa bajsnödiga människor som kommer trollsvara. Ledsen

So screwed.

SvaraCitera

Nej. Inte nu. Ekologi sen, men jag fullkomligen vägrar att röra en skolbok, för tillfället. Efter lunch, då jag förhoppningsvis har stabiliserat mig.

SvaraCitera

va precis inne o kollade på hemtentan. 3 dagar o 22 timmar kvar GalenGalen kmr inte börja förrän där står 1 dag. bra taktik.

SvaraCitera

Borde plugga, har stor tenta nästa vecka. Reggade om mig på um istället, gillar inte den nya designen.

SvaraCitera

City mormor:
Borde plugga, har stor tenta nästa vecka. Reggade om mig på um istället, gillar inte den nya designen.

den suger visst

SvaraCitera

"Sonia har en mycket stor förmåga till samarbete, egna initiativ och driv. Hon är mycket flexibel och ansvarstagande och har lätt för att ta till sig nya arbetsuppgifter och moment. Hennes känsla för service har varit mycket hög och hon har varit uppskattad av både kollegor och kunder". 

Nice. Rodnar

SvaraCitera

Jobbar nu. Ser på Pippi Långstrump och sjunger pippi-visor. Helt ok!

SvaraCitera

Det har varit rätt okej. Det började med
Naturkunskap där jag körde på med frågepappret. Det gick bra. Var alert
och skrev mycket med substans. Gillar att lära mig. Sedan bar det av mot
matematik.. Jag skumläste lite genom kapitlet och satsade på att börja
med A-tal, då det kändes som ett greppbart avsnitt. I samrådan läraren
räknande jag två-tre sådana  tal för att sedan hoppa vidare till nästa
avsnitt. Skönt att bli klar med det snabbt. Progressivitet är cool.
Tillslut var det bara svenskan kvar, där jag skrev en argumenterande
text. Där handlar det mer om en struktur man ska förhålla sig till och
bygga en text på dom pelarna. Är nästan klar - ska bara putsa lite här
och där samt tänka igenom argumenten igen, så att dom är hållbara och
slagkraftiga.

Mm. Jobbat på effektivt idag.

SvaraCitera

Arbetsintervju för ett sommarjobb på onsdag. Arbetsintervju för jobb under nästa läsår nästa vecka.

Jobb idag, jobb imorgon med att ringa.

Har avslutat ett jobb som läxhjälpare åt en elev jag inte kände att jag kunde hjälpa tillräckligt bra. Ska istället hjälpa en tjej i sjuan med matte. Det känns bra.

SvaraCitera

auuh, fuck metafysik alltså. inte svårt, bara dödstråkigt och överflödigt och värdelöst.

fick a på min tenta i metaetik för övrigt. det var soft.

SvaraCitera

pratade med min far förut om säljjobbet jag ska på intervju för. han sa något i stil med

"jag tror inte det är ett jobb för dig" eller något annat

som en komplimang alltså

sen fortsatte han med

"pracka på folk saker de inte vill ha..."

Tänkte ge det en chans iaf. är grundlönen under 100 kronor skiter jag nog i det, pga onice jobb.

SvaraCitera

I skolan sitter vi bara utomhus och röker. Får inget vettigt gjort där. Glatt skålande

SvaraCitera

Arbetsintervju idag. Det gick bra, men jag har en obehagligt magkänsla. Han som intervjuade mig nämnde inte hur många timmar/vecka man förväntas jobba, eller arbetstider. Han ville inte heller svara på vad lönen, eller ens grundlönen låg på. 

Ska dit igen på fredag, men har skickat frågor via mejl till dem och skrivit att om grundlönen är under 100 kronor/h är jag inte intresserad.

SvaraCitera
latest comments older comments