Aviseringar
Rensa alla

Vår gemensamma relationsdagbok

latest comments older comments

Ämnesstartare

Nystart.       

Citera

Slumpartad:

Har inte pengar för att leva länge. Dumt å chansa å hoppas på att jag får jobb här. I hålan kan jag i alla fall använda min moders överkänslighet för att få bo gratis. Om så under konstant tortyr.

skulle du ej börja plugga i till civ. ingenjör i linköping? el vad hände??

SvaraCitera

krasch:

Vad är det som torterar dig?

Mina föräldrars regler. Som kombineras med en överkänslig (och då menar jag verkligen ÖVERkänslig) mor.

Och på det så har jag EN bättre vän kvar. Alla andra har dragit.

Det kanske låter som lite, men att tvingas gå varje dag med ett låtsasleende, och tvingas upp tidigt på morgonen för att sedan vara tvungen att vara snäll som ett jävla lamm (fast jag är sån människa som kan få lusten att riva skallen av folk när jag blir morgontrött).

Jag tvingas att vara ett vandrande lyckopiller. När jag egentligen hatar stället. Och detta är vad jag upplevt tidigare... och då hade jag en massa vänner där som kunde förgylla min dag.

SvaraCitera

Blivande_japan:

skulle du ej börja plugga i till civ. ingenjör i linköping? el vad hände??

Jag var för dålig, och för naiv.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

Mina föräldrars regler.

Vad har de för naziregler?

Slumpartad:

Och på det så har jag EN bättre vän kvar. Alla andra har dragit.

Sådant är tråkigt. Det är då man får lära sig att umgås massa med sig själv hela tiden *twitch i ögat och galet skratt*

Slumpartad:

men att tvingas gå varje dag med ett låtsasleende, och tvingas upp tidigt på morgonen för att sedan vara tvungen att vara snäll som ett jävla lamm

:/

Slumpartad:

(fast jag är sån människa som kan få lusten att riva skallen av folk när jag blir morgontrött).

[badgrin]

Slumpartad:

Jag tvingas att vara ett vandrande lyckopiller. När jag egentligen hatar stället. Och detta är vad jag upplevt tidigare... och då hade jag en massa vänner där som kunde förgylla min dag.

Ok, du måste iväg. Så ere bara.

SvaraCitera

Slumpartad:

åh..[sad] kom du inte in någon annanstans heller..?

SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

Amen hallå nej. Du vet att det inte stämmer.
Det går att söka igen.

SvaraCitera

krasch:

Vad har de för naziregler?

Till en början: Allt med att jag ska vara en konstant skuttande solstråle.

Allt annat låter väl bara fjantigt att ta upp. Men det är småsaker som klumpas ihop helt enkelt. De är vanemänniskor, och kräver att jag ska vika mig efter allt detta.

SvaraCitera

Blivande_japan:

åh..[sad] kom du inte in någon annanstans heller..?

Ingenstans jag vill gå. Vill inte öka högen med skulder jag redan kommer dra på mig. Får ju betala fullpris för den termin jag gått pga detta också.

krasch:

Amen hallå nej. Du vet att det inte stämmer.
Det går att söka igen.

Ja... men jag måste bli bättre. Och sluta tro att saker kan lösa sig så lätt.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

Allt med att jag ska vara en konstant skuttande solstråle.

*får sjukt rolig bild i huvudet felåt*
Men de kan ju själva inte vara solstrålar jämt, alltså borde du inte heller behöva vara det.

Slumpartad:

Allt annat låter väl bara fjantigt att ta upp. Men det är småsaker som klumpas ihop helt enkelt. De är vanemänniskor, och kräver att jag ska vika mig efter allt detta.

Förstår. I klump blir det inte fjantigt.

SvaraCitera

Slumpartad:

Ingenstans jag vill gå. Vill inte öka högen med skulder jag redan kommer dra på mig. Får ju betala fullpris för den termin jag gått pga detta också.

ah, du har inte funderat på att börja någonstans och sen försöka byta till linköping då?

vad menar du med att du fått betala fullpris?

SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

Ja... men jag måste bli bättre. Och sluta tro att saker kan lösa sig så lätt.

Eller söka in under andra omständigheter.
Ibland löser sig saker lätt som fän och ibland skiter det sig totalt. Nu trodde du att det skulle lösa sig eftersom skolan gått ut med felaktig/svårtydd info, var inte så hård mot dig själv.
Livet är inte slut för detta (även om jag förstår att det är bittert) och du kommer komma iväg från helveteshålan!

SvaraCitera

krasch:

*får sjukt rolig bild i huvudet felåt*

Hade den också [love]

krasch:

Men de kan ju själva inte vara solstrålar jämt, alltså borde du inte heller behöva vara det.

Åh nej, mamma är nästan konstant deprimerad. Just därav jag inte får vara något annat än glad. För höjer jag rösten börjar hon gråta och sen får jag ha ett långt samtal med pappa om hur dålig jag är som är elak mot min mor.

Blivande_japan:

ah, du har inte funderat på att börja någonstans och sen försöka byta till linköping då?

Dumt att chansa å få massa extra skulder.

Blivande_japan:

vad menar du med att du fått betala fullpris?

Börjar man plugga direkt efter en bastermin betalar man bara 25 % av lånet för den terminen.

krasch:

Livet är inte slut för detta

Alltså, jag tänker inte ta självmord.

Jag har bara hamnat i ett sånt där ställe i livet där man får välja höger eller vänster. Men jag hade blivit lovad att höger var bäst, så litade blint på det och fann mig i en fallgrop. Måste bara ta mig ut ur den å sedan se om jag kan ta mig över den eller om jag måste vända mig om, trycka undan mina drömmar och sikta mot månen istället för stjärnorna.

SvaraCitera

Slumpartad:

Börjar man plugga direkt efter en bastermin betalar man bara 25 % av lånet för den terminen.

ah... har hörtom det förut, men visste inte att det bara gällde om man började terminen efter

SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

Hade den också [love]

Haha du skuttar så fint!

Slumpartad:

Just därav jag inte får vara något annat än glad. För höjer jag rösten börjar hon gråta och sen får jag ha ett långt samtal med pappa om hur dålig jag är som är elak mot min mor.

Åfsghafl, känner igen fast inte lika extremt.
Kan du inte ta ett seriöst snack med dem och försöka förklara dig då? Så gott det går liksom.

Slumpartad:

Alltså, jag tänker inte ta självmord.

Ska ta ifrån dig alla vassa föremål.

Slumpartad:

Jag har bara hamnat i ett sånt där ställe i livet där man får välja höger eller vänster. Men jag hade blivit lovad att höger var bäst, så litade blint på det och fann mig i en fallgrop.

Snopet.
Kanske kan du lära dig något asbra av det i alla fall. Kanske inser du att det är något annat du vill göra.
*positiv*

Slumpartad:

Måste bara ta mig ut ur den å sedan se om jag kan ta mig över den eller om jag måste vända mig om, trycka undan mina drömmar och sikta mot månen istället för stjärnorna.

Inte ska man trycka undan sina drömmar, men vägen kanske inte är så lätt som man först trodde.
Vet du vad, en sak jag såg på tv igår kändes väldigt betryggande.
Det var några kändisar som fick berätta lite kort om sina karriärer.
Alla hade kämpat sig fram i början, alla hade haft skitjobb och undrat om de någonsin skulle få arbeta med det de mest åtrådde.
Men de kom dit.
FETT BRA, LIVET ÄR INTE EN MOTORVÄG!

SvaraCitera
latest comments older comments