Aviseringar
Rensa alla

Vår gemensamma relationsdagbok

latest comments older comments

Börjar bli sådär jobbigt osäker på att vara bland vänner han har legat med. Känns som det är något jag borde vetat innan jag träffade dem. Allt känns så konstigt när man umgås, jag börjar fantisera att hans vänner är nakna som han haft sex med och jobbiga svartsjukstankar dyker upp.

Till en början kunde jag kontrollera det, men nu tar det rätt hårt i mig. Finns liksom inte en enda tjejkompis han inte haft samlag med, och ja, det borde väl inte störa mig men det gör det. Finns inget jag kan göra åt det. Egentligen skriver jag det här för att se om någon har det likadant, eller hade känt likadant som mig.

SvaraCitera
reben

mrman: Blir man mera kompis efter att man har hånglat?

oftast inte

SvaraCitera
mynona

staymob: det borde väl inte störa mig men det gör det. Finns inget jag kan göra åt det. Egentligen skriver jag det här för att se om någon har det likadant, eller hade känt likadant som mig.

Hur hade du tänkt om han vore bisexuell och haft sex även med alla sina killkompisar? 

SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:

oftast inte

Jag blir tydligen det haha 

SvaraCitera
reben

mrman:

Jag blir tydligen det haha 

dom kanske ba testa om du va pojkvänsmaterial först så va du så dålig sen så dom tänkte nä då får han va vän ist

SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:

dom kanske ba testa om du va pojkvänsmaterial först så va du så dålig sen så dom tänkte nä då får han va vän ist

Nä men det är inte så, inom mästerivärlden är alla som en stor familj. 

SvaraCitera

mynona:

Hur hade du tänkt om han vore bisexuell och haft sex även med alla sina killkompisar? 

Det är han delvis också och jag hade blivit obekväm vid det med. Kön har absolut ingen betydelse alls.

Detta var inte flera år sedan därför känns det jobbigt då jag tänker att samma attraktion kan finnas kvar nu.

SvaraCitera
reben

mrman:

Nä men det är inte så, inom mästerivärlden är alla som en stor familj. 

som hånglar med varann ???? ueeehhhh

SvaraCitera
mynona

staymob:

Det är han delvis också och jag hade blivit obekväm vid det med. Kön har absolut ingen betydelse alls.

Detta var inte flera år sedan därför känns det jobbigt då jag tänker att samma attraktion kan finnas kvar nu.

Jag förstår, men svartsjuka beror ju innerst inne på osäkerhet. Man får fokusera på sin egen relation och stänga av tankarna på hans relation till dem och träna bort sådana tankar, det krävs kanske lite disciplin men det är nödvändigt. Du har kanske också själv kompisar du haft sex med, och dem vill du kanske inte tappa kontakten med. sexuell attraktion kan ju realistiskt sett alltid finnas, men sexuell attraktion kan man känna till vem som helst och den betyder ingenting, den är trots allt separat från romantiken även om den ofta kombineras.  Osäkerheten kan man få bort genom att fördjupa den egna relationen i stället för att göda osäkerheten med sådana tankar. Man får välja var man vill rikta sitt fokus. 

SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:

som hånglar med varann ???? ueeehhhh

Det förekommer haha 

SvaraCitera
reben

mrman:

Det förekommer haha 

lite äckligt att säga familj om folk man hånglar med ??

SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:

lite äckligt att säga familj om folk man hånglar med ??

Men eftersom man genetiskt sett inte är familj tycker inte jag det är äckligt. 

SvaraCitera
PMR
 PMR

staymob:
Börjar bli sådär jobbigt osäker på att vara bland vänner han har legat med. Känns som det är något jag borde vetat innan jag träffade dem. Allt känns så konstigt när man umgås, jag börjar fantisera att hans vänner är nakna som han haft sex med och jobbiga svartsjukstankar dyker upp.

Till en början kunde jag kontrollera det, men nu tar det rätt hårt i mig. Finns liksom inte en enda tjejkompis han inte haft samlag med, och ja, det borde väl inte störa mig men det gör det. Finns inget jag kan göra åt det. Egentligen skriver jag det här för att se om någon har det likadant, eller hade känt likadant som mig.

Hade/har liknande känslor.. fick dessutom veta igår(onsdag) att denna person varit otrogen mot mig, vilket återigen har förstört min världsbild och känna att jag aldrig kommer kunna lita på någon igen så pass mycket att jag kan inleda en relation. Det är en lång historia. 

SvaraCitera
Ämnesstartare

staymob:

du är ej ensam, jag har alltid blivit väldigt obekväm när jag träffat personer som nån av mina ex/ragg har legat med. kan tänka mig hur jobbigt det måste vara om det är så många han legat med som du stöter på. Ledsen kram påre, hoppas du hittar ett bra sätt att hantera det på.

SvaraCitera

En kompis bara tjatar om pengar. En kompis pratar bara om hur dåligt ALLT är med partnern. En kompis om hur dålig hennes kille är fast han egentligen inte är det (hon som är patalogiskt svartsjuk). SUUUUUCK vad trött jag blir..

SvaraCitera
latest comments older comments