Aviseringar
Rensa alla

Vår gemensamma relationsdagbok

latest comments older comments

Ämnesstartare

Vicarious: Påminner mig om min närmaste väns första flickvän. Jag blev mer eller mindre ett andrahandsval för honom. Försökte prata med honom men ja, det blev bättre ett tag och sedan tillbaka på ruta ett. 

Det bästa du kan göra är att markera hur du känner. Verkligen visa att du inte tycker det är acceptabelt att hon beter sig så. Om en kille kan så lätt förstöra er vänskap vettejag fan hur stabil den vänskapen är. Om detta är hennes första relation kan det bero på brist av erfarenhet att balansera relationerna, vilket hon kommer lära sig förr eller senare. 

Vi var en trio i mitt umgänge, så vi två som blev ignorerade och andrahandsval valde att vara ganska... "elaka". Vi ignorerade honom, vi valde att inte umgås med honom och markerade tydligt när han använde oss som andrahandsval. T ex när han sade att hans flickvän var sjuk och just DÄRFÖR skulle han umgås med oss. Varav vi bestämde att inte umgås med honom alls då. När vi tre tittar tillbaka på det så var det inte det bästa sättet egentligen att få in det i hans huvud... men försök visa hur oacceptabelt det är utan att vara elak eller sjunka lägre än hennes nivå när det kommer till hur hon behandlar dig.

Åh 🙁 ja alltså det är hennes första relation men de har varit ihop i snart tre år så känns som hon borde ha lärt sig det vid det här laget. mm ska försöka, har tänkt ta det med henne nästa gång vi ses. blöh. tack så mycket för tips och råd 😮 har detb livit bättre nu för er eller är det likadant?

SvaraCitera
reben

måste platta håret idag så pappa inte tkr jag ser så sliten ut

SvaraCitera

snoret: Åh 🙁 ja alltså det är hennes första relation men de har varit ihop i snart tre år så känns som hon borde ha lärt sig det vid det här laget.

Första relationen verkar ingen ha någon form av balans mellan relationerna. Blir för mycket av det ena eller det andra! 
Prata med henne om det, och säg att du inte tycker det är ok. Jag menar, visst... efter tre år så bör hon ha lärt sig balansera allt. Men med tanke på att hon inte gjort det så behöver ni ta ett seriöst snack.

snoret: ack så mycket för tips och råd 😮 har detb livit bättre nu för er eller är det likadant?

Nemas problemas!
Ja, mycket bättre. Eller ja,  det blev bättre när de gjorde slut haha... 
Men vi pratade om det faktiskt för några dagar sedan, även om de gjorde slut för minst 3-4 år sedan, och han förstod då varför vi var sådana douchbags och var sura. Han hade själv insett att vi ville hans bästa egentligen och det uppskattade han, men vi alla tre vänner håller med om hur dåligt vi visade det. Det var någon form av hatkärlek vi visade, vi kvävde honom för att visa att vi bryr oss. Det är inte en bra idé då det KAN leda till större problem. Vi hade tur i detta fall. Men ja, allt är bra och han är en av de två absolut närmaste vännerna jag någonsin haft. 

SvaraCitera
mynona

tänker på och funderar över någon jag för närvarande inte har kontakt med och kanske inte kommer att få kontakt med förrän vi träffas. jag hoppas att hn mår bra. I övrigt; känns lite ensamt just nu, saknar även C litegrann. 

SvaraCitera
Ämnesstartare

på söndag får jag träffa min f.d. bästis som jag fortfarande ser som bästis men vi träffas så himla sällan och hör knappt av oss till varandra längre heller pga vi båda är dåliga på det här med att hålla kontakten. men när vi ses är det alltid som det alltid varit Hjärta

SvaraCitera
Ämnesstartare

är besviken och irriterad 

SvaraCitera
Ämnesstartare

en kille jag inte ens är intresserad av som tror att något fortfarande pågår och försöker playa mig med andra kärlek eller ignorans. det är bara drygt att han inte vill spela boll och bara vara vänner. han kysste min panna idag men varje ord som inte passar kärleksmässigt skrämmer honom.

SvaraCitera

snoret:

varför, såni?

SvaraCitera
reben

relation till vin: har varit bättre/sämre

SvaraCitera

snoret:

Drog ni the talk?

SvaraCitera
Duckie

ceka92:
en kille jag inte ens är intresserad av som tror att något fortfarande pågår och försöker playa mig med andra kärlek eller ignorans. det är bara drygt att han inte vill spela boll och bara vara vänner. han kysste min panna idag men varje ord som inte passar kärleksmässigt skrämmer honom.

borde du nt förklara för honom då att du nt ser honom som kärleken i din framtid? vid såna lägen är det tjejer som har övertaget och kan säga typ vad de vill 🙂 may the force be wih you~

SvaraCitera
Duckie

och btw! alla som är nere pga heart break, se det från den ljusa sidan, kmr finnas enstörre chans att hitta en bättre tjej/kille än er ex. just nu ser ni den personen som det bästa som hänt i era liv. öppna ögonen o börja hitta ljuset igen 🙂 det bästa som kmr att hända er kmr att vara er största kärlek i livet 🙂 be strong and don't look back or else i will kick your asses :3

SvaraCitera
Ämnesstartare

Duckie:
och btw! alla som är nere pga heart break, se det från den ljusa sidan, kmr finnas enstörre chans att hitta en bättre tjej/kille än er ex. just nu ser ni den personen som det bästa som hänt i era liv. öppna ögonen o börja hitta ljuset igen 🙂 det bästa som kmr att hända er kmr att vara er största kärlek i livet 🙂 be strong and don't look back or else i will kick your asses :3

Vad sött

SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska på dejt snart med en kopp kaffe. Nej inte över en kopp kaffe utan med kaffe. Vår relation har nått euforiska höjder nu.

Sen ikväll ska jag på teater med familjen, en trevlig omväxling.

SvaraCitera

kände mig dum när jag kom hem igår kväll, som att jag är en dålig människa som redan är ute och flörtar med folk. men jag hade kul i alla fall, och det kan man väl få ha?

SvaraCitera
latest comments older comments