Aviseringar
Rensa alla

Vad tror ni händer efter döden?

Smilen

Starkill91 :

Men inte medvetandet  ^^ 

Medvetandet får du av intensiv smärta och sen svimmar du eller dör. Eller så är vi odödliga. Oskyldig

SvaraCitera
Smilen

Kan man dö om man slår sig mot huvudet jättehårt? 

SvaraCitera

Smilen:

Medvetandet får du av intensiv smärta och sen svimmar du eller dör. Eller så är vi odödliga. Oskyldig

hah ja energi är odödligt ^^ 

SvaraCitera
Smilen

Starkill91 :

hah ja energi är odödligt ^^ 

Smärta är också odödligt. 

SvaraCitera

Smilen:

Smärta är också odödligt. Nej inte efter döden ^^ 

SvaraCitera
Smilen

Hur ska man dö är frågan. 

SvaraCitera
Vicky

Jag tror som flera andra här, att det inte händer något efter döden 

SvaraCitera

Vilka är rädd för döden? 

SvaraCitera

När min farfar dog tänkte jag också mycket på döden,hur det kändes för honom osv! Jag gick allt mer under av tankarna. Jag försökte tänka positivt om döden, som ex. Jag försöker tänka att man kommer till ett fint ställe och lever om på nytt.  Jag vågar inte tro något annat faktiskt!

SvaraCitera

Starkill91 :

Motargument angående denna video ^^
Kom med era vetenskapliga teorier!  

http://skeptico.blogs.com/skeptico/2005/07/reincarnation_a.html

det låter rimligt. ledande frågor, undanhållande av information, magiskt tänkande etc. etc. etc.

återkommer ang. första klippet. 

SvaraCitera
Zero
 Zero

Ae fyfan, har alltid vart en sån person med mycket dödsångest, vart hemskt när jag var liten. Min största rädsla var att allt bara skulle vara svart för alltid, men att man liksom var vid medvetande. Att man var ensam med sina tankar i all evighet.

SvaraCitera

Ens medvetande upphör, kroppen ruttnar och blir ett med resten av världen.

SvaraCitera

Zero: Att man var ensam med sina tankar i all evighet.

Jag skulle säga att du inte behöver oroa dig, ditt medvetande kommer nog vara som bortblåst vid det laget. Ingen tankeverksamhet kommer ske.Tumme upp

SvaraCitera

Starkill91 : Bara för den fysiska kroppen dör så betyder det inte att allt gör det.
Att dö är inte slutet utan en start på en annan tidsresa, då tid och rum inte är bundna till varandra på samma sätt efter döden. Finns hur mkt bevis som helst att döden är inte slutet för ett medvetandet!
Människor är själfulla varelser som kan kanalisera energi på gott och ont.
Det är lika naturligt att dö som att födas om på nytt, livet kommer aldrig ifrån det!
Vanligtvis återföds man 3-5 gånger som människa här på Jorden ^^

Har du några som helst belägg för alla dessa påståenden? Jag påstår naturligtvis inte att du har fel på samma sätt som jag heller inte påstår att du har rätt.

Ett krav för dina påståenden är att vi både har en kropp OCH själ och att när kroppen dör så lever själen vidare. Men detta är ju enbart filosofi dvs det finns inga vetenskapliga bevis för att själen existerar. Mer än möjligtvis enbart några timmar eller några dagar efter döden då "kanske" även den dör ut.

Vad syftar du på när du skriver att döden är början på en ny tidresa?

Vilka bevis finns för döden inte är slutet för ett medvetande?

Några belägg för just återfödandet 3 - 5 gånger???

Jag tror själv på själen i form av att själen är ett element som inte är fast bundet till den fysiska kroppen och som en gång i tiden har skapats men som lever vidare i evigheternas evigheter. Om detta sedan är en tröst för att inte döden ska bli så jobbig har jag ingen uppfattning om.

SvaraCitera

stoner:

Har du några som helst belägg för alla dessa påståenden? Jag påstår naturligtvis inte att du har fel på samma sätt som jag heller inte påstår att du har rätt.

Ett krav för dina påståenden är att vi både har en kropp OCH själ och att när kroppen dör så lever själen vidare. Men detta är ju enbart filosofi dvs det finns inga vetenskapliga bevis för att själen existerar. Mer än möjligtvis enbart några timmar eller några dagar efter döden då "kanske" även den dör ut.

Vad syftar du på när du skriver att döden är början på en ny tidresa?

Vilka bevis finns för döden inte är slutet för ett medvetande?

Några belägg för just återfödandet 3 - 5 gånger???

Jag tror själv på själen i form av att själen är ett element som inte är fast bundet till den fysiska kroppen och som en gång i tiden har skapats men som lever vidare i evigheternas evigheter. Om detta sedan är en tröst för att inte döden ska bli så jobbig har jag ingen uppfattning om.

'Dö' som vi människor uttrycker det  ,faktum inget kan 'dö'' i sin verkliga mening. Energi dör inte kan bara omvandlas det borde du fatta allt är uppbyggt av energi! 

Bortom döden existerar inte tid och rum ^^ 

För människor kan dö medvetet utan att kroppen behöver dö 😛 

SvaraCitera