Aviseringar
Rensa alla

Vad är ondska?

Nachac:

Kanske ska hänga i en annan forumdel om du inte vill läsa om filosofi?

Filosofer är mycket skumma och de enda som inte kommit på ett enda svar på 2000 år. En filosof är som Jeopardy utan svaren. Bara en massa frågor från panelmedlemmar.

Och en massa semantiskt tjafs som är lika ologiskt som att elefanter kan cykla. Filosofer lever i sin egna värld.

SvaraCitera

T Närkontakt:

Filosofer är mycket skumma och de enda som inte kommit på ett enda svar på 2000 år.

Jo. Bara inga bevisade svar för då skulle inte inte vara filosofi längre.

T Närkontakt:

Och en massa semantiskt tjafs som är lika ologiskt som att elefanter kan cykla.

Oftast grundar det sig ju på logik, så det påståendet är tjafs.

T Närkontakt:

Filosofer lever i sin egna värld.

Nej.

Filosofi tar vid där den vetenskapliga bevisningen slutar.

SvaraCitera

Ondska är en sjukdom i själen

SvaraCitera

Nachac:

Filosofi tar vid där den vetenskapliga bevisningen slutar.

OK... Jag har en filosofi. Vi är alla ljus. Ljus som svävar omkring i illusionen av att vi har en kropp. Resten är bara variationer av ljus.

I en filosofisk synpunkt kan du inte motbevisa mig på något sätt eftersom det är min ståndpunkt. Sån jäkla dynga.

SvaraCitera

Our greatest evil flows from ourselves
- Jean-Jacques Rousseau

SvaraCitera

T Närkontakt:

OK... Jag har en filosofi. Vi är alla ljus. Ljus som svävar omkring i illusionen av att vi har en kropp. Resten är bara variationer av ljus.

T Närkontakt:

I en filosofisk synpunkt kan du inte motbevisa mig på något sätt eftersom det är min ståndpunkt. Sån jäkla dynga.

Nej, men man kan ifrågasätta och de flesta filosofiska teorier, och alla vedertagna, har en övertygande motivering.

SvaraCitera

Nachac:

vertygande motivering.

Det hade Hitler med om judarna. Varenda kotte har en övertygande motivering, varför tror du det finns så många politiska partier?

Filosofi är akademisk snabbmat. Massproducerad dynga.

SvaraCitera

T Närkontakt:

Och du är helt jävla blåst om du är av den åsikten.

SvaraCitera

hugrmunr:

Och du är helt jävla blåst om du är av den åsikten.

Aj, aj, aj nu är vi inte filosofiska här [wink]

Jag ser inte att filosofi någonsin har gjort världen bättre eller dragit in några kronor...

SvaraCitera

ondska för mig är när du har en ondskefull känsla och agerar utifrån den.

folk (säkert jag också) kan missuppfatta en vanlig gärning för ondska.

SvaraCitera

T Närkontakt:

Jag ser inte att filosofi någonsin har gjort världen bättre eller dragit in några kronor...

Jag skulle kunna argumentera för att filosofi är (som ett exempel av många) vetenskapens moder, sedemera underordnad vetenskapen, och att den av en sådan anledning är enormt viktig... men det vore likvärdigt med att tala med en vägg, så jag skiter i det.

SvaraCitera

hugrmunr:

Jag skulle kunna argumentera för att filosofi är (som ett exempel av många) vetenskapens moder, sedemera underordnad vetenskapen, och att den av en sådan anledning är enormt viktig... men det vore likvärdigt med att tala med en vägg, så jag skiter i det.

Dagens största semantiska ("skulle kunna..." "blablabla..." "skiter i det???") motsägelse. Du är inte semantiskt kapabel och därmed oseriös.

SvaraCitera

T Närkontakt:

Du är inte semantiskt kapabel och därmed oseriös.

Vet du ens vad semantik är?

SvaraCitera

iddqd:

Gud, wannabe Gu alltså. Ond typ.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Jag sade att känslor var onda.

ja men är alla känslor onda menar du eller?

T Närkontakt:

jag tycker synd om dej som känner så. filosofi är det som leder oss till hypoteser som i sin tur leder till vetenskap.

SvaraCitera