1. Diablo2 LoD
2. Elma
3. CoD4
1. Call Of Duty 4 - Modern Warfare: Gillade storyn riktigt bra
2. Need For Speed - Undercover: Riktigt snygg och härlig fartkänsla
3. Far Cry 2: Härlig växtlighet, riktigt snyggt
Tog bara med de spel jag spelat mycket de senaste året.
1. Kingdom Hearts
2. You have to Burn the rope
3. Rock Band
1. Left 4 Dead
2. Assassin's Creed
3. Runescape
4. Red Alert 3
5. Command and Conquer: Tiberium Wars
6. World of Warcraft
1. The Legend of Zelda: Ocarina of Time
2. The Legend of Zelda: Majora's Mask
3. Pokémon Röd/Blå/Gul
1: Unreal Tournament
2: Tetris
3: Elasto Mania
1, gta iv
2, oblivion
3,mafia
4 vietcong
1. World of Warcraft - Då jag tänkte på hur mycket tid jag spenderat på WoW och hur mycket spelglädje det gett mig så blev det mitt första alternativ. Sedan då jag lämnade WoW så fick jag den fina studentmössan - så visst tog det mycket tid av mig.
2. Warcraft III - Jag har alltid gillat spel från Blizzard Entertainment. Warcraft III lade en del av grunden till World of Warcraft. Älskar t.ex. storyn, humorn, cinematics och hela Warcraft världen.
3. GTA III - älskar spel där det finns fri vilja att göra lite vad man vill vilket medför att man kan spela det länge. Gillade mer stadsmiljön i GTA III än i Vice City och San Andreas. GTA IV har jag tyvärr inte testat.
Top 3 spelen enligt min yngre bror som spelat väldigt mycket Counter-Strike förut och spelar mycket Dota (modd till Warcraft III) nuförtiden. Hans topplista är:
1. Dota
2. Counter-Strike 1.6
3. World of Warcraft - ett av de få spel som fått honom att lämna Counter-Strike
1. Tales of Symphonia (GC)
Bästa GC spelet och spelet overall jag har spelat
2. Tales of the Abyss (USA ps2)
Bästa storyn, grät några gånger under spelet
3. Shadow of the Colossus (ps2)
Vackraste spelet och underbart mysigt.
1.Sonic the Hedgehog 2 till Sega Mega Drive
2.Star Ocean till Super Nintendo
3.Chrono Trigger till Super Nintendo
(är tvungen att lägga till en!)
4.Final Fantasy alla upp till 10, dom andra har jag inte spelat.
believeroflight:
World of Warcraft - Då jag tänkte på hur mycket tid jag spenderat på WoW och hur mycket spelglädje det gett mig så blev det mitt första alternativ
Riktigt roligt tills man tröttnade. Är fortfarande det spelet som har gett mig mest spelglädje, just för "stunden". I längden är det inte lika bra dock, då det inte innefattar mycket värde hos mig allts när jag inte spelar det längre.
believeroflight:
GTA III - älskar spel där det finns fri vilja att göra lite vad man vill vilket medför att man kan spela det länge. Gillade mer stadsmiljön i GTA III än i Vice City och San Andreas. GTA IV har jag tyvärr inte testat.
Nice! När GTA 3 kom älskade jag det, lirade det både på PC och PS2. Kändes verkligen som ett lyft att gå till 3d ifrån 2d perspektivet. Synd att du inte har testat 4:an. Har det inte, men testadet det hos en kompis. Det verkade vara riktigt, riktigt bra. ![[smile]](/img/smilies/smile.gif)
1. Super Mario World
2. Sonic the hedgehog
3. GH World tour
Stinkfist:
Kändes verkligen som ett lyft att gå till 3d ifrån 2d perspektivet
Har hört många som tycker att Vice City och San Andreas är bättre än GTA III. GTA III fick jag mer utav däremot på grund av att det var så nytt med GTA i 3D miljö. Började tröttna lite på det då San Andreas gavs ut.
Var svårt val att göra min top 3 lista, t.ex. är det svårt att jämföra nyare spel med äldre spel. Hade det varit flera kategorier, t.ex. för strategi, FPS etc. så hade fler spel kommit med, t.ex. Unreal Tournament, Half-Life, Command & Conquer Red Alert, Age of Empires III. Dessa spel kan jag plocka fram idag och återuppliva gamla goda minnen, nostalgi alltså. Har inte haft så mycket tid för de spel som getts ut de senaste åren nu, min spelkarriär nådde sin ända efter gymnasiet på grund av studier och så har jag fått nog av spelande och måste hinna göra annat i livet också.
believeroflight:
Age of Empires III
Du menar 2:an? Har också svårt att få ihop en top 3. Brukar placera konsol och pc-spel var för sig. Då är det möjligt, men annars kan jag fan inte få ihop top 3.
believeroflight:
Har hört många som tycker att Vice City och San Andreas är bättre än GTA III. GTA III fick jag mer utav däremot på grund av att det var så nytt med GTA i 3D miljö. Började tröttna lite på det då San Andreas gavs ut.
Alltså, Vice City tycker jag är ett bättre spel. Gillade dock inte San Andreas så mycket. Själva spelupplevelsen i sig var dock störst med GTA III, eftersom resultatet av övergången var fantastiskt. ![[smile]](/img/smilies/smile.gif)
Mitt spelande går upp och ner. Ena veckan spelar jag en hel del, medans jag inte gör det nästa vecka.. och så vidare. Beror självklart på också hur mycket jag har fastnat för ett spel, eller hur bra det är.