Oj, vad bitter man kan vara då. ![[rolleyes]](/img/smilies/rolleyes.gif)
passaro:
j
Vad vare nu då?..
VEM ÄR FINLAND???!?!?!
![[crazy]](/img/smilies/crazy.gif)
England-Frankrike!!!!!!!!!!!!!
jagharenkattunge:
Under den tiden har Finland förlorat många viktiga matcher mot Sverige, så var ni nöjda.
Fast svenskar har väl inte åkt in i Finland och bränt finska flaggor och spöat finnar efter att ha vunnit över er?
Jävligt retarderat firande om du frågar mig. Maken till dåliga vinnare med mindervärdeskomplex...
Först fick Sannfinländarna 39st riksdagsledamot,
sen 6-1 mot Sverige! :D:D:D:D
Hade Åland haft ett landslag hade Nazgul varit målvakt![[bigsmile]](/img/smilies/bigsmile.gif)
Marmoth:
Fast svenskar har väl inte åkt in i Finland och bränt finska flaggor och spöat finnar efter att ha vunnit över er?
Nej, det är bara ett sätt att fira. Ser man till brottsstatistiken, så är det fler Finnar som anmält problem. Svenskar där uppe gör ungefär samma sak när Sverige vinner, d.v.s. åker över till den finska sidan och härjar friskt. Och ja, brottsstatistiken är omvänd då.
För övrigt är de där uppe bara fringe elements. Inte dömer jag hela Sverige efter hur några individer där uppe beter sig när de kommer över till finska sidan, så lägg ner idiotretoriken.
Så här firas det där jag kommer ifrån:
jagharenkattunge:
så är det fler Finnar som anmält problem
Du som troligtvis(?) förstår finska kan ju länka till någon sida som tar upp problemen du nyss skrev. Lär ju finnas _massor_ om det nu är sån där problematik
Jag har aldrig hört talas om det och tror på det först när jag läser det.
jagharenkattunge:
Inte dömer jag hela Sverige efter hur några individer där uppe beter sig när de kommer över till finska sidan, så lägg ner idiotretoriken.
Det är bara att läsa vad finnar på nyhetstidningar kommenterar, vad de kommenterar på YouTube osv.. för att verkligen förstå vilket mindervärdeskomplex de har. Det är en solklar majoritet på internet.
Sen om du inte har mindervärdeskomplex.. grattis. Du är en av få jag vet om.
I en omröstning har t.o.m majoriteten svenskar röstat att de kan glädjas åt finnarnas guld. Fanns det dylika omröstningar i de finska tidningarna efter exempelvis OS-finalen 2006? Skulle inte tro det....
Dåliga förlorare, och dåliga vinnare som ni är.
Öppna ögonen och läs runt lite själv på internet istället för att leva i idiotbubblan, det är du som utövar en blind idiotretorik just nu.
jagharenkattunge:
Sluta gnälla för fan... Jag har väntat på detta sedan jag var sju!
ps. Detta är ingen vidare retorik heller. Ni har ju varit dåliga sedan du var sju år, därför har ni inte vunnit något.. Så enkelt är det
Att vi skulle sluta gnälla på en förlust bara för att ni varit dåliga innan är ett ganska udda argument. Att ni skulle gnälla och håna en massa trots vinst är även det ganska udda. ds.
jag är från finland!! sverige sucks!!:Dahhah ni bästa spelare är målvakten vem är fucking idiotthahhha !tänker!: 6-1!!!!!
ahahhahahahhaha den glider in... haha!=) vi finska är jättebättre ähäähää!!!! ps. mikael grandlund!![[badgrin]](/img/smilies/badgrin.gif)
![[bigcheers]](/img/smilies/bigcheers.gif)
Marmoth:
Lär ju finnas _massor_ om det nu är sån där problematik Jag har aldrig hört talas om det och tror på det först när jag läser det.
Det är tradition där uppe och i det fall du inte visste det, tycker jag inte att du ska uttala dig i frågan öht.
Marmoth:
Det är bara att läsa vad finnar på nyhetstidningar kommenterar, vad de kommenterar på YouTube osv.. för att verkligen förstå vilket mindervärdeskomplex de har. Det är en solklar majoritet på internet.
För svenskar kommenterar aldrig på sådant? Svenskar har inte nationalistiska tendenser alls? Oj, vilket vackert land
.
Marmoth:
I en omröstning har t.o.m majoriteten svenskar röstat att de kan glädjas åt finnarnas guld. Fanns det dylika omröstningar i de finska tidningarna efter exempelvis OS-finalen 2006? Skulle inte tro det.... Dåliga förlorare, och dåliga vinnare som ni är.
Vänd på det. Senast jag kollade var det 39% som inte kunde det. Ska jag döma hela Sverige efter dem? Och nej, varför skulle man ha sådana omröstningar? Det är ju bara att vara självgod när man har förlorat. "Ja, ja, dom vann i matchen, men vi är bättre ändå för vi är goda förlorare.".
"De har", "ni har". Du kan inte komma med något annat än grova generaliseringar. Det är 5 miljoner människor du talar om. Har du ens gått ut grundskolan?
Marmoth:
Öppna ögonen och läs runt lite själv på internet istället för att leva i idiotbubblan, det är du som utövar en blind idiotretorik just nu.
På sidor som flashback då eller? Det är klart det finns människor från Finland som beter sig som as på internet och det är klart att det är de som hörs mest. Samma sak gäller Sverige och så gott som vilket land som helst.
Marmoth:
ps. Detta är ingen vidare retorik heller. Ni har ju varit dåliga sedan du var sju år, därför har ni inte vunnit något.. Så enkelt är det
Så du hör till dem som inte kan glädjas åt någon annans vinst? För övrigt har Finland inte varit dåliga sedan ungefär 20 år tillbaka, det är bara lögn och att du säger det är ytterligare ett tecken på att du inte kan glädjas åt någon annans vinst.
Marmoth:
Att vi skulle sluta gnälla på en förlust bara för att ni varit dåliga innan är ett ganska udda argument. Att ni skulle gnälla och håna en massa trots vinst är även det ganska udda. ds.
Du kunde sluta gnälla över förlust öht, tycker jag. Skippa viet, för som du själv sade, en majoritet av Svenskarna gnäller inte! "Gnälla och håna"? Vem gnäller? Vem hånar? Bara du i den här tråden, så vitt jag kan se.
heioonsuomesta:
jag är från finland!! sverige sucks!!:Dahhah ni bästa spelare är målvakten vem är fucking idiotthahhha !tänker!: 6-1!!!!! ahahhahahahhaha den glider in... haha!=) vi finska är jättebättre ähäähää!!!! ps. mikael grandlund!
Troll.
davvelito:
Hade Åland haft ett landslag hade Nazgul varit målvakt
Jag hade varit en bättre målvakt och jag är sjukligt bollrädd. ![[mad]](/img/smilies/mad.gif)