Aviseringar
Rensa alla

Sverige - Finland

Ämnesstartare

något pinsamt

SvaraCitera
Ämnesstartare

Hahahahahhahaha

SvaraCitera
zIGGE

ofta någon satsar 6-1 till finland. retarderade svenska landslag, nu är jag sur.

SvaraCitera
Ämnesstartare

En töntig sak är typ alla halv eller kvarts-finnar som blir asglada.

Man håller ju på sitt jävla land, annars är man ju bara en jävel som försöker gå mot strömmen.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Man håller ju på sitt jävla land, annars är man ju bara en jävel som försöker gå mot strömmen.

haha men jag skojja!!!!!!!! surkabbe

SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Fasth släppte ju in alla puckar han fick i period 3 typ.

Jo men han fick noll hjälp och kan inte lastas för något mål, eller det är ett mål han ska ta men de var 4-1 eller 5-1 målet.

Matchen är jämn de två första perioderna och vi spelar ganska bra. Tredje perioden var katastrof och målen kom av misstag. Frågan lyder, vad gör Petrasek?

SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

En töntig sak är typ alla halv eller kvarts-finnar som blir asglada.Man håller ju på sitt jävla land, annars är man ju bara en jävel som försöker gå mot strömmen.

[rolleyes]

SvaraCitera

Sluta gnälla för fan... Jag har väntat på detta sedan jag var sju! Under den tiden har Finland förlorat många viktiga matcher mot Sverige, så var ni nöjda.

Och till alla er som känner att V. Fasth spelade dåligt... Såg ni ens matchen? Motståndarna får inte sex mål om försvaret sköter sig. Det är omöjligt. Men låter man ett världslag spela ensamt mot ens målvakt... Vad annat kan man vänta sig? Fasth var fan VM's bästa spelare, om något!

SvaraCitera

Miljötalibanen:

Riktigt förvånad över att finnarna ens tog sig till final. Dom spelar ett spel som inte riktigt fungerar längre, det är därför dom har kommit förbi kvarten för första gången på 3-4 år nu.

Gillar detta citat! Oj, vad det sitter bra nu :D. Det är lite som Chamberlains tal om bestående fred 1938.

SvaraCitera
Ämnesstartare

So happy I could die. Typ.[party][party][party]

SvaraCitera
EMD F7

HAHA, Finland 6-1 [bigsmile]
Heja Finland!

SvaraCitera

Vill dessutom tillägga att Sverige har spelat super genom hela turneringen och absolut inte förtjänar att bli utbuade. Så här går det ibland (Finland should know). Att komma till final är alltid stort.

SvaraCitera

HEJA FINLAND :DD 6-1!!!!

SvaraCitera
Ämnesstartare

Är löjligt glad över detta. Även om det inte riktigt finns någon prestige i mästerskapet pga VM varje år så känns det stort att Finland vann. [blush][love]

SvaraCitera
Ämnesstartare

jagharenkattunge:

Gillar detta citat! Oj, vad det sitter bra nu :D. Det är lite som Chamberlains tal om bestående fred 1938.

Sverige hade en del fina chanser, finnarna likaså. Enligt mig kunde mathcen gått hur som helst. Men finnarna satte sin och fick övertaget vilket ledde till mer slarv från svenskarna och baljorna rulla in. Om det är något sverige varit dåliga under senare år är att komma ikapp(snälla dra inte upp VM-kvarten 2003). Det fungerar inte riktigt att ligga under. Det är inte som ryssarna eller tjeckerna där det kan smälla till med ett par tre mål på ett par minuter.

Antar att du som finne är jävligt stolt. Men ni har åkt ur kvarten i tre VM på raken, och ni har bara tagit ert andra VM guld. Det har en god anledning, ni håller er fortfarande kvar med ert gamla stilen svenskarna också körde med, att man helst passade runt i någon minut innan man skjuter ett skott vid sidförflyttning. Dom flesta målen kommer genom styrning eller att man skymmer sikten för målvakten, likaså att peta in returer. Svenskarna har börjar ställa om sig efter den nordamerikanska stilen, men inte finnarna. Innan ni röner er nästa framgång i dom stora sammanhangen så kommer det ta mellan sju, till tio år skulle jag tro. Det gick denna gången, men det kommer det inte göra i längden.

SvaraCitera