Blivande_japan:
inns när hon sneakade upp bakom en när man satt vid datorn som liten
Men det måste man ju! När jag jobbade på fritids så ba "frööööken vad är de här???" Så hade ungen klickat in sig på någon porrsida när jag vänt mig om i två sekunder. Fick förklara att de bara sov. ![[sad]](/img/smilies/sad.gif)
isola:
ungen klickat in sig på någon porrsida när jag vänt mig om i två sekunder. Fick förklara att de bara sov.
![[bigsmile]](/img/smilies/bigsmile.gif)
isola:
Så hade ungen klickat in sig på någon porrsida när jag vänt mig om i två sekunder.
![[shake]](/img/smilies/shake.gif)
isola:
Fick förklara att de bara sov.
och det trodde ungen på...?![[confused]](/img/smilies/confused.gif)
isola:
Men det måste man ju!
okejrå, jag var inte så liten, det var typ två år sen bara![[blush]](/img/smilies/blush.gif)
Blivande_japan:
och det trodde ungen på...?
Nja.. lite kanske. Men klickade tillbaka in på spelsidan åt honom, så han bytte snabbt fokus.
Realisten:
Det här är ingen tråd där vi diskuterar lömska eller äckliga föräldrar. Denna tråd är till för att hjälpa mig, och hittills har jag bara fått 2 vettiga svar.
Sidor kan dom se.
Det är trivialt att göra det du frågar om. Faktum är att vem som helst på samma (trådlösa) nätverk lika lätt kan se vad du har för dig.
Som andra har sagt så om man har lite skills kan man kolla upp vilka sidor som har besökts...hur mycket bandbredd som gått åt vid vilken tidpunkt...
Men varför inte betala tillbaka med samma medicin? Installera en keylogger! Eller koppla in en fysisk:)
Sen vet du allt du behöver veta och antagligen lite till XD![[cool]](/img/smilies/cool.gif)
Gör ett cronjob som accessar sidor lite då och då, så att han får för mycket noise för att utöva någon slags påtryckning på grund av det där.
Alternativt ifall du inte klarar av att sätta upp ett litet cronjob, gå och lägg dig i tid, bortskämda unge.
Realisten:
Kan personen se vilka hemsidor jag har varit/är inne på? Hur är det med mail och andra saker som skrivs?
Han kan se precis vilka hemsidor du besökt men inte läsa dina mejl... Han kan ju kanske dock läsa dessa inlägg eftersom han får en lista på vilka sidor du varit inne på. Så då kan han se: http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=298850 t.ex.
Men beror på routern och vad han ställt in.
Skriv i 192.168.1.1 i webbläsaren (explorer) sedan skriver du i admin som användarnamn och 1234 eller 000000 eller password eller admin som lösenord, kommer du in kan du byta lösenord och til farsa eller vem det nu är kan inte kommma in xD
laggar28:
men inte läsa dina mejl
I de flesta fall jo. Beror lite på vad för mailtjänst, men vanliga smtp-utskick går att sniffa utan problem.
Comrade Premier:
I de flesta fall jo. Beror lite på vad för mailtjänst, men vanliga smtp-utskick går att sniffa utan problem.
Syftade på hotmail och typ gmails hemside-tjänster. Det borde vara rätt svårt va?
laggar28:
Syftade på hotmail och typ gmails hemside-tjänster. Det borde vara rätt svårt va?
GMail har inte alltid forcead HTTPS så då går det att sniffa paket utan problem. Hotmail vet jag inte riktigt för jag har inte haft det på 10 år, men jag tvivlar på att Microsoft skulle göra sig mycket bättre än Google på det.