The New York Ripper
Udda giallo
Prometheus.
vi är bäst...
eller vad den hette
lukas moodysson borde ge regi åt alla filmer som görs i sverige..
han e ju mästerlig
Beasts of No Nation
Stark film och den bästa jag sett på länge.
American Sniper

you're not you

Var inte så bra som jag trodde den skulle vara.
"Catch me if you can"
Ice:
Var inte så bra som jag trodde den skulle vara.
Det är den filmen där Stallone arbetar med fängelsesäkerhet och överraskande dramatiskt hamnar på ett väldigt speciellt fängelse? Vill inte "spoila".
Om det är den som jag tänker på så måste jag tyvärr medhålla dig. Den låter mycket bättre än den var.
Crysilis:
Det är den filmen där Stallone arbetar med fängelsesäkerhet och överraskande dramatiskt hamnar på ett väldigt speciellt fängelse? Vill inte "spoila".Om det är den som jag tänker på så måste jag tyvärr medhålla dig. Den låter mycket bättre än den var.
Handling: Ray Breslin (Stallone) är säkerhetsexpert som designar rymningssäkra fängelseanstalter tack vare sin unika talang för att bryta sig ut. Men när Breslin ska testa ett nytt rymningssäkert fängelse går allt fel. Han blir oskyldigt dömd för ett brott han inte har begått och hamnar bakom galler på ett fängelse som han själv har ritat och det finns ingen utväg. Tillsammans med andra fångar, bl.a. straffången Emil Rottmayer (Schwarzenegger), måste nu Breslin på något sätt rymma från sin egen konstruktion och ta reda på vem som satte dit honom.
Ice:
Handling: Ray Breslin (Stallone) är säkerhetsexpert som designar rymningssäkra fängelseanstalter tack vare sin unika talang för att bryta sig ut. Men när Breslin ska testa ett nytt rymningssäkert fängelse går allt fel. Han blir oskyldigt dömd för ett brott han inte har begått och hamnar bakom galler på ett fängelse som han själv har ritat och det finns ingen utväg. Tillsammans med andra fångar, bl.a. straffången Emil Rottmayer (Schwarzenegger), måste nu Breslin på något sätt rymma från sin egen konstruktion och ta reda på vem som satte dit honom.
Jaha då är det inte riktigt den som jag tänkte på, fast det var Stallone som var fängelse-säkerhetsexpert. Så SPOILER testar han fängelse och försöker sig bryta sig ut. Men så försvinner många personer till ett fängelse som inte finns. Han låter sig fångas och det visar sig att det kriminella/olagliga fängelset är på ett stort fartyg. Där måste han nu ta sig ut ifrån.
Det kanske är någon efterföljare eller så.
Starwars episod VII: The Force Awakens". Rekomenderas.