Aviseringar
Rensa alla

Röda kinder!

hihi[blush]

SvaraCitera
Daniel

Hej alla gamla rödingar.. länge sedan jag skrev här, men jag var med redan 2005.

Jag håller hursomhest med min gamle vapendragare Mole ovan. Man får försöka acceptera detta tillstånd.

Kan även instämma med supermelody om laser. Jag tror att den jag blivit behandlad med heter Vbeam. Det var på den privata kliniken "läkarhuset norr" i umeå, kanske kan man vända sig dit och få råd.

Med laserbehandling vart 3:e år kan jag nu acceptera mina kinder. De är inte det jag när sjukdomen var ny för mig hade kallat perfekta, men inte längre något problem.

Den offentliga vården har inte kunnat vara till någon hjälp för mig. De verkar ha för lite resurser och inte vana att hantera KPRF, eller vad vår sjukdom nu heter.

SvaraCitera

testade lite krämer för skoj skull, qlinique redness solution är jättebra tycker jag. Sen en annan sak som påverkat mest förrutom laser är vitamin b5. Inte så lätt att få tag i, måste beställas på nätet, dock ifrån sverige, vet ej varför de inte har de på apoteket. Överdosera, jag tar 5 piller om dagen, det motsvarar 40000% av rekomenderat intag, men det är ingen fara, man pissar ut resten som inte tas upp. b5 är viktig för stresshormon, sen hjälper till att ta upp energi från maten man äter, sen bra när det kommer till imunsystemet. Kommer dock bara ta en sådan stor dos 3-4 dagar, sen gå ner till en tablett. en tablett är ju 8000% rekomenderat men det tar nog ingen skada. läste att de som har finnar knaprar b5. googla och läs på lite 🙂

SvaraCitera

och så har jag hittat lösningen kanske, jag har blivit sååå mycket bättre, vi snackar nu gigantiska skillnader trots att det har gått bara en vecka. Glutenintollerans, jag käkar glutenfritt sen en vecka tillbaka, redan stora skillnader, får se hur det är om en månad. Vad gör då så att glutenintollerans påverkar huden i ansiktet? zinkbrist är en av följderna av att inte tåla gluten, zink är viktigt för huden, bland annat behandlar man röd hud med zinkkrämer etc etc. så testa att köra glutenfritt, är inte så svårt, man får skippa all onyttig skit helt enkelt. inge hamburgare, pizza, korv med bröd, fast det finns ju bra utbud av glutenfria grejer idag, jag återkommer om ett par veckor och följer upp..

SvaraCitera

Glömde en sak, ni kan ju göra ett test, tror många av er lider när ni dricker öl exempelvis, blir varm som en tok etc, det är ju som att dricka flytande gluten, ta då och köp singha, den är glutenfri, gjord på ris, jag drack det igår, allt var som vanligt med kroppen, trots 6 flaskor så höll jag samma kroppstemp hela tiden, så det kan vara ett bra test..

SvaraCitera

uppdatering, över en månad utan att äta gluten.. skulle gissa på 95% bättre, inte en flasch på hela tiden, kan festa utan problem, men håller mig till singha, estrella glutenfri öl, samt en till, kan även dricka corona. Det enda man saknar är en riktigt god pizza, men men, det är som det är..finns ju kebabtallrik 🙂 Någon annan som testat köra glutenfri diet?

SvaraCitera

uppdatering, över en månad utan att äta gluten.. skulle gissa på 95% bättre, inte en flasch på hela tiden, kan festa utan problem, men håller mig till singha, estrella glutenfri öl, samt en till, kan även dricka corona. Det enda man saknar är en riktigt god pizza, men men, det är som det är..finns ju kebabtallrik 🙂 Någon annan som testat köra glutenfri diet?

SvaraCitera

SvaraCitera

Hej

Det var ett ganska bra tag sedan jag skrev här och det verkar inte ha hänt så mycket varken här i tråden eller i min situation tyvärr 🙁

Jag har i alla fall tänkt att prova mig på V-beam till jul då jag är ledig och kan hålla mig undan ett par dagar. Kan någon som provat V-beam komma med lite info? Pris, nån speciell läkare/ställe att rekommendera osv? Bor i Göteborg men tror inte det finns någon sådan laser här så Stockholm skulle väl vara det närmaste skulle jag tro...

Tack på förhand
/Robert

SvaraCitera

Hejsan jag har även röda kinder, och hatar det. Jag tror jag har haft problemet i 8 år nu, men jag började uppmärksamma det för 5 år sedan. Jag är hela tiden lite röd, men när jag måste sätta mig vid ett bord. Eller pratar med vissa människor så känner jag hur det hettar till i kinderna. Jag kan även få känslan att det hettar till och kinderna blir röda fast jag är ensam !
Jag är lite överviktig men tror inte det påverkar nämnvärt på situationen, och jag har även frusit mycket om kinderna p.g.a snöskoterkörning utan huva under hjälmen..

Jag har inte kunnat skaffa en tjej på 8 år p.g.a detta fenomen. För jag kan inte sätta mig ner med hennes familj eller kompisar p.g.a flushning.

Annars är jag rätt social och rolig, och förr i tiden 13-16 år ålder var jag den som var tuff och mobbade andra och hade tjejer.. Men nu är jag en jävla looser.
Måste få självförtroendet tillbaka [blush]

SvaraCitera

rober 87

har testat, tyckte det funkade bra, kostar ju en slant, har för mig 1500-3000kr, minns inte exakt. tar ju bara 15 minuter. men testa glutenfri kost först, tror det hjälper mera..

SvaraCitera

summermelody

Okej, skall försöka med glutenfritt och se vad som händer. Vet däremot sedan innan att jag rodnar när jag dricker corona (du sa att du kunde dricka den) och på baksidan står det att den innehåller kornmalt = gluten?
Vin skall vara glutenfritt förstår jag det som?

Har inte jättestor koll på hur en glutenfri diet skall se ut så du får gärna komma med tips om du har lust. Googlade runt lite snabbt och fick ett humm om vilka de största bovarna var, såsom pasta tex.

/Robert

SvaraCitera

rober_87

Det skulle uppskattas om du kunde ta dig tid att dela med dig av resultatet efter utförd v-beam behandling!

Registrerade mig idag uteslutande pga det här tråden, har haft problem med både blushing och flushing sen tidig pubertet (är 23år idag). Tycker att jag har det förstnämnda under någorlunda kontroll idag, men flushing får mig ta mig fan att vilja hoppa från en bro.

Har tyvärr inte tid att beskriva min situation i detalj just nu, får återkomma senare!

/R

SvaraCitera

RedRun

Ska komma med svar så fort jag gjort behandlingen. Har en tid bokad i nästa vecka.

/Robert

SvaraCitera

Hade detta när jag var liten, typ som bilden fast 2ggr värre, men det försvann :-k

SvaraCitera