Andre:
Det finns också svenska återförsäljare för de här märkena om man bara googlar. Det här är alltså inga vanliga "sminkmärken" utan de är inriktade på camouflage.
vart kan man köpa covermarks produkter i sverige?:)
sofand:
vart kan man köpa covermarks produkter i sverige?:)
vill jag oxå veta ![[bigsmile]](/img/smilies/bigsmile.gif)
Foppa_d:
att jag har en mycket striktare diet, eftersom jag fortfarande tror det finns ett samband med candida eller leaky gut syndrome.
Jag tror också mycket på candida och leaky gut syndrome. Vet du något ställe där man kan göra ett vegatest som kontrollerar candida nivån och samt kan kolla om man reagerar negativt på olika sorters mat, eller som kan kolla om man har leaky gut syndrome?
Har nyligen gjort ett vegatest men där fick jag inte veta något om candida eller vilka olika sorters mat jag var känslig mot, utan jag fick bara lite kosttillskott och sedan ändrad kost. Jag ska undvika alla mjölkprodukter och vanligt socker nu i 4 månader men, jag tror inte att de räcker med att bara undvika socker och mjölkprodukter.
Har du läst på det här forumet?
http://www.keratosispilaris.org/general-discussion/4742-worst-case-keratosis-pil...
Till sist undrar jag om du kan mycket om leaky gut syndrome? för om du kan så vore det trevligt om du kunde förklara. Jag har läst lite om det men bara sidor på engelska och jag hittar ingen bra sida med svensktext. Om du vet någon bra sida påsvenska så skulle jag bli tacksam om du kunde skicka den![[smile]](/img/smilies/smile.gif)
Hej hej!
Länge sen jag skrev eller läste här nu. Jag såg att någon ville ha tips på smink. Jag vill verkligen rekommendera Make Up Stores produkter. Ialla fall för er tjejer. De har en produk som heter studio Foundation, och är ett slags teatersmink. Jag använder den dagligen under min vanliga foundation, och det har gett mig livet tillbaka! Fråga om hjälp på Make Up Store, de är alltid hjälpsamma och vet vad man bör använda. Jag tyckte det var jättejobbigt att gå dit först, men blev otroligt bra bemött och det kändes inte alls konstigt.
Sedan undrar jag om någon av er har testat någon behandling mot vanlig genansrodnad och märkt någon skillnad? Jag har bara ont av psykisk genansrodnad, så fort jag är rädd att jag ska bli röd om kiderna, så blossar de upp som eld. Den andra rödheten, som uppstår vid kyla, värme osv har jag inte alls lika ont av, men att möta någon på ICA kan vara lika med döden för mig, då kinderna blir knallröda och jag blir besvärad och konstig och bara vill därifrån.
Må så gott.
Hej där ! jag är också en tomat
själv så har jag hafft röda kinder hela livet! har alltid plågat mig ohört mycket o folk påpekar det gärna jag har märkt ju mer jag undviker dom sociala bitarna jag är rädd för ju lättare flushar jag av allt! ju mer jag exponerar mig ju mindre flushar jag av att prata med folk. det är den sociala fobin som spelar in just där tror jag sen påverkas ytliga blodkärl lättare av värme kyla alkohol kryddstarkmat stress osv . nu pallar jag inte mer så jag ska ta o köra laser för att få bort den permanenta rodnaden och ta tabletter för den sociala rodnaden . någon som har bra tipps om några tabletter som har funkat? sen har jag inte bestämt mig om jag ska köra vbeam eller ktp laser någon som har erfarenhet av dom olika laserna? det här måste bli 50 % bättre annars pallar jag inte leva mer så jobbigt är det :/ som om alla andra problem inte räkte sen får man det här med . life is unfair 🙁
Ok jag har läst igenom hela tråden nu tog mig 2 dagar 😛 .. jag har bestämt mig för att göra en hemsida om diffus rodnad , rosacea , KPRF , facial redness i stort sett . har redan köpt webbsajten http://www.flushandblush.com sidan komer ligga uppe om 3 månader ungefär där man kan diskutera läsa maila varandra byta teorier ge varandra tipps osv . vi ska nog hitta en lösning för alla man måste bara ha tålamod 🙂 . komer nog ordna ett möte någon stans i sverige centralt utanför göteborg vid kusten eller något en aktivitets dag där man kan prata o stötta varandra och ha en dag där vi alla kan va röda utan o behöva skämmas för det . om ni är intreserade maila eller adda mig gärna på fredde_9999@hotmail.com tillsammans är vi starka mvh fredrik !
Jättebra initiativ, ImJustStoned!
Jag skickar ett mejl till dig. Är pepp på möte och hjälper gärna till att styra upp ett sådant!
jag känner flera stycken killar som har sådan hud, och de är skitsnygga allihopa, så det är säkert du också 😛
Min kompis har det, fast hon får det mest när hon dricker alkohol eller blir varm. Hon blir liksom flammig i ansiktet, mest runt kinderna. Det ser lite roligt och rätt töntigt ut.
*suck* är det verkligen inget som ens är pågång än? 🙁
Har någon av er testat att injicera botox i kinderna för att försöka minska rödheten?
För några år sen ville min hudläkare Nóren vid laserkliniken i Uppsala testa det på mig, men jag ville inte vara försöksperson då. Nu var det flera år sen jag sist var i kontakt med Nóren, så jag vet inte om han testat det på någon annan.
Det vore kanske något att testa, allra helst eftersom det har visat sig ha relativt god effekt på t.ex. svettkörtlars aktivitet i ansiktet. Påfyllnadsdoser lär ju behövas relativt ofta, men ett försök vore kanske på sin plats. Detta gäller främst djupt liggande blodkärl i kinderna...
För övrigt: är det fler än jag som haft att göra med Dr. Peter Nóren vid laserkliniken i Uppsala?
Avalanche: Nej, har aldrig hört talas om botoxbehandling. Om det fungerar är dte ju jättebra! Vet inte ännu om jag kan tänka mig att vara försökskanin.. Om du blev det vore det ju modigt och bra.
Om en hudläkare lägger fram ett sådant förslag är det nog större anledning att lyssna på honom än på internets vilsna själar. Det kan ju knappast innebära några stora risker om han föreslår det.
För mig är det som att jag bävar för behandlingar, särskilt de som känns mest realistiska. Det är som att man då får svart på vitt hur mycket lindring det är möjligt att uppnå. Ofta måste ett sådant här beslut mogna ett tag innan man känner sig säker. Så var det för mig innan jag började med laserbehandlingar. Innan jag kände till något om KPRF, bara ett år tidigare, kändes det oerhört avlägset att göra en hudbehandling med laser. Men nu i efterhand har det underlättat mitt liv mycket. Även om jag fortfarande har stora besvär, så är de inte längre lika stora.
Också utgiften är ju skrämmande. De som inte har KPRF eller något annat jättejobbigt har aldrig behövat fatta så radikala beslut i fråga om pengar som att lägga ut flera tusen på behandlingar, produkter och undersökningar. Men pengar är pengar och en världslig sak. För min del betalar jag gärna 3600 kr en gång i året för laserbehandling.
Men jag måste ändå säga att jag rekomenderar att du försöker det denne Norén föreslår. Om en hudläkare föreslår det känns det som att det mycket väl kan hjälpa.
Lycka till!
Hittade en tråd på ESFBChannel.com om botox, har dock inte hunnit läst igenom den, men låter ju lovande:
http://www.esfbchannel.com/phpBB2/viewtopic.php?t=3058
Sen har dom tydligen funnit vad som orsakar rosacea. Mycket bra nyhet!
http://www.esfbchannel.com/phpBB2/viewtopic.php?t=3145
Pehr_ Väldigt intressant! Det här kan ju som artikeln beskriver, vara ett första steg mot något slags läkemedel mot denna sjukdomen, dock hur avlägset det är, är ju en annan sak.
Hej!
Jag har läst den här tråden i några år nu i och med att jag har samma problem som många av er.
Min rodnad började när jag var runt 15 -16 år. Innan det hade jag inte konstant röda kinder, det är nåt som blivit värre med tiden.
Allt eskalerade mellan 17 och 20 års ålder då jag hoppade av två gymnasieutbildningar pga detta. Sa givetvis inget om orsaken till någon, tyckte det var skamligt.
Hursomhelst lyckades jag ta mig genom gymnasiet. Undvek föredrag. Sjukanmälde mig ofta men gjorde det.
När jag var 24 så fick jag min första fasta anställning. Jag började utveckla social fobi (började förmodligen utveckla den tidigare men det var nu den blommade ut) och var tvungen att sjukskriva mig.
Fick ett arv från en död släkting så jag levde på det och sjukförsäkringen.
Tack vare att jag hade pengar så kunde jag pussla samman ett drägligt liv även fast jag hade min fobi.
Jag började festa mycket och ofta för att hålla igång det sociala livet.
Provade cannabis och höll på med det ett tag.
Började tänka på mitt utseende och hur andra såg på mig mer eller mindre hela tiden.
Började jobba igen när jag var 27 år. Pengarna var slut och jag riskerade att bli sjukpensionär. Problemen var kvar.
Sjukskrev mig igen.
Terapi ett halvår som kostade skjortan. Hjälpte inget.
Många turer fram och tillbaka mellan jobb och sjukskrivning.
Idag är jag 31 år och känner mig helt jävla värdelös.
Jag har utvecklat småfobier och tvångsritualer med smink.
Gör allt för att inte tänka på min livssituation; festar ofta, spelar datorspel, tittar på film, sover och masturberar
.
Initiativlösheten har mig i sitt grepp.
Undviker kontakt med människor i största möjliga mån, även om jag verkligen älskar att umgås med andra så har jag liksom valt bort det för att ångesten är så mycket större.
Så har mitt liv sett ut fram till nu.
Nu är det dock så att jag har fått en remiss till hudkliniken tack vare att jag grundligt berättade för min sjukskrivande läkare ungefär det jag berättat för er här.
Nu har jag följande funderingar.
Vad ska jag säga till dem på hudkliniken?
Vad är chanserna att jag får hjälp?
Är min mentala hälsa så uppfuckad att jämn, ljus hy aldrig mer kan balansera upp det?
Är detta ett handikapp?
Ska jag flytta till Arktis?
/puss![[blush]](/img/smilies/blush.gif)