Okej, kör en månad sen kan du väl antagligen avgöra om det har givit några resultat eller ej...
Lite nytt folk i tråden också ser man, vad trevligt... eller tja, inte för de nya kanske
Men det brukar ju alltid hjälpa att se att det finns andra med samma problem, alltid något...
Mole: Jag tænker nog læsa till lækare, och helst i Lund.
Det vore najs om du hængde på! Du ær ju en ænnu ældre ræv æn jag på detta forum och vi har ju hållit ihop hær ganska længe nu.. 🙂
Att bli lækare ær en kompromiss. Jag har redan gått 2 år (120 høgskolepoæng) på teknisk fysik-programmet, men øverger det nog nu. Om jag skulle satsa jærnet och hela mitt liv på att finna ett botemedel skulle jag førmodligen valt bio-medicin och offrat hela mitt liv framfør lærobøcker och uppsatser. Nu går jag lækare før att hålla drømmen vid liv, och en vacker dag delta i utveckland av ett botemedel. Jag inriktar mig konsekvent mot dermatologi, lækemedelsforskning genetik osv...
Helst skulle jag vilja plugga i Lund, i andra hand i Gøteborg. Har søkt alla Sveriges lækarprogram till høstan, men det kommer an på høgskoleprovet. Skrev det nu i lørdags och har 13 eller 14 fel (osæker på om jag øverført rætt) - vilket inneburit 2,0 senaste två åren, men inte førr. Men provet kændes lætt i år, tyværr..
Men du verkar ju helt klart vara inne på liknande bana, Mole.. Jag skulle bli mycket glad om du vælde något åt biokemi-medicin-hållet och vi kunde ha kontakt under studierna.
Hur kænns det annars før dig, Mole? kænns det lika fruktansvært som det førsta året? Har du tagitnågre behandlingar med verkan?
Før mig kænns det inte mycket som en definitiv dødsdom længre. Jag accepterar att jag kan føra dessa anlag vidare till mina eventuell barn. Jag lider fortfarande mycket av attackerna, men har vant mig. Efter laserbehandlingar ær den permanenta rødheten mindre och attackerna mer sællsynta, æven om de fortfarande kommer ett par gånger i veckan - och såklart nær man minst av allt vill det. Men nu kan jag ændå se fram emot en studietid dær jag engagerar mig i studerna (kanske mer æn de flesta andra pga KPRF) samtidigt som jag lever ett værdigt liv på fritiden. Lund lockar mycket då man exempelvis kan dra på weekend och besøka Berlin, vilket hittills varit avlægset før en norrlænning som mig.
KPRF har hursomhelst gjort ett stort och oønskat ingrepp på min personlighet, och dærfør lever drømmen kvar om att hitta ett botemedel. Dærfør står jag inte ut med att plugga fysik længre, och byter till medicin.
Det var om mig.
Ha det bra alla!
vissa av mina kompisar som är bleka eller mulliga blir skitröda ibland. 🙂 det beror nog på kroppstemp?
Jag tror inte att någon kommer undra så värst över dina röda kinder. Det är ju inget som jag brukar tänka på om folk har ![[bigsmile]](/img/smilies/bigsmile.gif)
Hej allihoppa!
Skrev några gånger här för ett tag sedan.
Har inte röda kinder "normalt" men får det vid påfrestningar (värme, kyla, socialt, varm mat, mm mm) Den inre ångsesten och paniken blir större och större för varje vecka av mitt liv därför har jag nu bestämt mig för att göra ett försök att börja sminka över det.
Min fråga är hur gör man för att få det täckande men helst utan att det ser hårdsminkat ut? Jag vill få bort den värsta blodröda färgen, rosiga kinder får man vel överleva
Så tips på smink tack!
Är det typ bara killar på den här sidan föresten?... fast visst kan killar sminka sig oxå fast i det fallet är jag glad att jag är tjej ![[wink]](/img/smilies/wink.gif)
Du är ju tjej så du kan ju lätt sminka över det. Utan tvekan. Men som kille vill man ju helst undvika smink...
Du borde ju kunna använda sån concealer eller vad fan det nu heter
eller nån typ av foundation.
Jag har provat säkert 4-5st olika hudkrämer, men inget fungerar mot mina röda kinder. Har till och med testat piller från privata homeopaten. Inget hjälper fan...![]()
Hallå hallå
Jag har inte skrivit här på bra länge, har gjort laserbehandlingar.
Syns ju skillnad, försvinner delar av det röda för varje gång. Men verkar inte försvinna så mycket i taget.
Det är KTP-laser det handlar om.
Bränner som tusan, och man ser ut som ett freak efteråt. Hysteriskt röda kinder som består av på gränsen till blåsor. De sväller upp efter ett tag men rödheten brukar lugna sig. Ingen vacker syn, man bor i luva i 3-4 dagar.
Börjar bli typ mer spräckligt, finns luckor i rödheten nu. Rödheten är inte lika mörk samt att flusharna nästan försvunnit helt. Kan inte komma ihåg senast jag fick en riktigt okontrollerad flush.
Kan t.ex. träna eller anstränga mig utan att bli sprängröd. De blir lite rödare men återställs snabbt igen. Där emot brukar de kunna bli lite rödare igen ett tag efter ett träningspass. Men ingen flush ändå.
För övrigt använder jag bara nån dove återfuktningskräm. Samt att jag har en mycket striktare diet, eftersom jag fortfarande tror det finns ett samband med candida eller leaky gut syndrome.
Har fått bättre kontroll över KP't på ben och armar samt kindernas rödhet. Det är helt klart framsteg.
Målet är ju åtminstone att få en mjuk övergång från det röda, att det successivt blir svagare och svagare. Då syns det knappt.
Jag vet något som fungerar
, det började med att jag hade ett täckstift från apoteket för finnar alltså. jag upptäckte att det röda runt finnarna lätt gick att täcka över.... då prövade jag att använda stiftet i hela ansiktet - det fungerar! Dock kan det se lite konstigt ut på nära håll, speciellt i solljus och om man svettas...
Det finns även på HM coverstick.
Är den här tråden på utgående....?
Jag har testat vanligt smink, funkar inte! Detsutom klarar jag inte av att be om hjälp i någon affär heller...
Jag känner igen mig själv, "prickarna" på överarmarna, och dem okontrollerade flusharna. Iof har jag inte lika illa som några av er verkar ha hära, mina kinder är normala så länge dem inte får flushar eller då det är jätte kallt/varmt (men vem får inte röda kinder då...). Men då jag väl får flushar blir kinderna extremt röda och det brukar vara länge. Dem enda fungerande lösningarna för mig och mina flushar är om jag skiter i dem, bryr mig inte om det eller att liksom lura hjärnan. För då man tänker på att inte bli röd, det är då man blir röd. Var lite klurigt att lära sig men på så sätt har jag nu blivit kvitt mina plötsliga svettningar (har varit likadant som flusharna, kommer då man inte vill) och flusharna. Men sen så har jag en flush tid på eftermiddagen/kvällen som brukar komma smygandes till och från fast man inte tänker på det. Tror det kan ha någon förbindelse med kroppstemperaturen eller pulsen som stiger den tiden på dygnet, för så fort jag får en flush så brukar det hjälpa att röra sig lite så försvinner det (studdsmattan
). Det hjälper även bra att röra på sig i stunder då man inte kan "hålla" sig i från att bli rodnan, tex innan man ska på fest eller nå sånt. Själv brukar jag ta en rejäl springtur i förväg, då brukar pulsen gå ner ganska mycket efter det och rodnaden försvinner.
För övrigt om jag skulle få nån flush så får folk runt om leva med det, inte som att dem skulle dö av det ![[crazy]](/img/smilies/crazy.gif)
Hoppas jag bidrog lite till tråden iaf ![[bigsmile]](/img/smilies/bigsmile.gif)
Ingen som vet om nått händer i den rodnade världen? :/
nä men jag har upptäckt att när rodnaden inte längre känns som mitt största problem finns det massvis med andra problem som inte heller är speciellt roliga....
ni kanske inte fattar...
gå till hudläkare. dom e skit bra på allt som har med Hud att göra såklart
matte:
privata homeopaten.
klart som fan att en jävla Homo PAt inte hjälper de e ju skitsnack rätt igenom. de e som trolleri
Jag har aldrig fattat att det finns annat folk som har det såhär och speciellt inte att det finns ett namn på det. Jag har inte tid att läsa igenom hela tråden just nu, men är det någon som har kommit på ett sätt att bli av det som verkligen funkar (helst utan operation då) jag läste om nån creme i USA men samtidigt att den inte funkar...