Aviseringar
Rensa alla

Röda kinder!

Daniel

Hej Gott Folk! (Visst var det så denna tråd började?)

Jag har bestämt mig för att bli läkare och jobba för ett riktigt botemedel mot KPRF. Jag viger inte gråtande mitt liv, men jag känner att det är mitt kall. Jag ser hur mina småbröder utvecklar "tillståndet" och det känns fruktansvärt. Jag känner stor sympati med er och alla andra med KPRF.

Jag kommer troligen inte in i Sverige. Funderar på Prag eller Brno.

Någon som vill hänga på?

/Daniel

SvaraCitera

Tja här e en till med samma problem som ni.
Får sånna där såkallade "flushar" i ansiktet i princip varje dag. och måste säga att de e förjävla jobbigt. Mina kinder är alltid röda till en vis grad. från att jag vaknar tills jag går och lägger mej så e de röda. Värst e det nog på eftermiddagarna runt de sista lektionerna.. då händer det att man känner hur man blir allt varmare och varmare och bom man e helt knallröd i ansiktet, det går liksom inte över efter en kvart eller nåt.. det känns som om det hänger kvar i ansiktet flera timmar efter att det uppstod...e så jävla jobbigt..
Aja nu så har jag gnällt tillräckligt.. e iallafall skönt att veta att man inte e ensam om problemet iallafall..

Är det någon som har hittat någonting som motverkar detta eller iallafall dämpar rodnaden. Skulle va schyst om det fanns någon kräm eller piller man skulle kunna ta.
Det skulle vara super om ni som är lite mer insatta på det medecinska drog ihop en lista på vad som skulle kunna motverka detta..

tack mole för denna tråd.. e skönt att skriva av sej lite

SvaraCitera

Hej

Har lusläst på nätet om progesteron och undrar över mängden av salvan ni smörjer med -verkar var mycket! Är det naturlig progesteron=kropps-identiskt eller syntetiskt = heter nåt snarligt progesteron och finns patenterat av läkemedelsföretag?
Syntetisk har mycket mindre effekt samt vissa biverkningar som saknas hos det naturliga.

Länk till sida som säljer naturligt progesteron i salva
http://www.se.wellwoman-europe.com/acatalog/pd_emeritaprogest.html
den rekommenderade dosen på 20mg uppnås med 1/4-1/2 tesked och smörjes in i handflatorna + ev överskott på underarmarna.
Det finns mycket information om vad s.k. östrogendominans (googla på det ordet!) kan göra med oss människor, både tjejer och killar samt djuren.
Kan orsaka många åkommor som läkare står rådvilla till.
Har inte provat denna salva själv-än men kommer att göra det.

SvaraCitera

Tjo.

Kan väl börja med att säga att även jag har detta problem. Blir röd av allt. Spela dator-spel, åka tåg, alkohol, prata i telefon, redovisningar och så fortsätter det. Blir röd av ALLT.

Daniel: Låter som en otroligt bra idé! Hoppas du verkligen kämpar för det! 🙂 Hur gammal är du?

Vore kul om någon, som stillremain säger, kunde nämna något som reducerar eller tar bort rodnaden. Är inte alltför sugen på att stå att kleta med salva var dag, speciellt när det inte funkar. Eller ja, det är åtminstone den uppfattningen jag fått när jag läst runt lite här och på andra sidor.

SvaraCitera

men att smörja in sig med lite kräm (kanske bättre att dela upp dosen på morron och kväll) under kanske 3 månaders tid för att normalisera hormonerna kan det väl vara värt för att bli kvitt problemet? [wink]
Om man är ovan med alternativa mediciner så kanske man tycker att det är flum men om bara flummmet har lösningar på ett problem så har man väl inget val?
Som jag har uppfattat det så varierar symtomen ganska mycket från individ till individ. Progesteronet används vid kroppens tillverkning av testosteron också så den borde man använda ett tag först. Kanske blir det tillräckligt?
Omega fettsyror och magnesium(oxid) samt zink verkar alla vara delaktiga i det avancerade hormonsystemet.
Här finns mycket att läsa om man vill få mer koll: http://www.halsosidorna.se/Hormoner.htm Längst ner står det om Eikosanoiderna som verkar spela stor roll också

SvaraCitera
Daniel

Hej hej, hallå...

Som jag tidigare sagt vill jag ägna mitt universitetspluggande åt att sträva mot ett botemedel för KPRF. Tidigare har jag varit inne på läkare, men sneglar nu alltmer på biomedicin.

Det vore schysst om någon ville göra mig sällskap, så att vi kan stötta och vägleda varandra genom studierna och mot vårat gemensamma mål. Har startat en tråd om detta på det internationella forumet keratosispilaris.org:

http://www.keratosispilaris.org/kp-rubra-faceii-red-face-flushing-blushing/6277-...

Mitt riktiga namn är alltså Johan. Ville vara anonym när jag började skriva på det här forumet..

Ha det bäst alla!

SvaraCitera

Jag har nu fått testosteronkrämen. Mole minns du vad gilbert sa om doseringen, var det lika som med progesteronkrämen?

SvaraCitera

Jag har likadant [n]

SvaraCitera

Ville bara säga att det inte blir något med Chanels kräm. Mer finns att läsa på esfbchannel.com. Tråkigt [chocked]

SvaraCitera
Daniel

Synd, Andre..

Men det kan vara effektiva behandlingar på gång ändå:

http://www.businesswire.com/portal/site/google/?ndmViewId=news_view&newsId=20070...

Artikeln meddelar att fas-2-testningen av detta läkemedel givit mycket positiva resultat. Om jag förstått det rätt bygger det på samma princip som ögondroppar - om man har röda ögon kan man droppa exempelvis antasten i ögat, vilket får blodkärlen att dra ihop sig.

Skulle vara en mycket bra behandling, även om det inte är något bot. Så fort man känner tendense till en flusch använder man det. Skulle kunna ge enorma framsteg i det sociala livet!

SvaraCitera

Daniel:

Men det kan vara effektiva behandlingar på gång ändå:

http://www.businesswire.com/portal/site/google/?ndmViewId=news_view&newsId=20070...

Det låter intressant, det var väldig svår engelska dock....Är det alltså mot flushandet eller mot mer permanent rodnad som det är till för?[smile]

SvaraCitera

Daniel: Även om det lär dröja många år innan det där col-118 kommer ut (om det nu ens kommer ut) så är det ju bra att det forskas!

Jag hade tänkt att prova beställa hem "synchrorose" som man kan läsa mer om här: http://www.esfbchannel.com/phpBB2/viewtopic.php?t=496&postdays=0&postorder=asc&s...

Någon som har erfarenheter av dessa produkter, eller någon som vet vart man kan beställa billigt?

SvaraCitera

Är det någon som vet hur man beställer hem eucerin redness relief? har vart inne på Drugstore.com men det funkar ju inte där. Kan någon vara snäll å svara:) cheers

SvaraCitera
Mole
 Mole
Ämnesstartare

lewis: Har för mig det var 10mg/dag där också ja... men du får väl leta i tråden annars hehe. Och var beställde du teston förresten? den där Australiska Burrendah eller vad det hette shippar ju inte hit iaf.

stillremain: Betablockerare för att förhindra flushar från "insidan" och Zinco för att hindra/dölja rödheten utifrån... är väl det vettigaste jag hittat hittills.

Daniel: Låter bra det där, jag har själv funderat lite i de banorna... det känns som att det snart är dags att "ta tag i sitt liv" och gå någon ordentlig utbildning, jag har 60 högskolepoäng och haft några sommarjobb, that's it. Glider mest runt utan mål nu... men jag ju så gammal att man måste ta och rikta in sig på något och då mina favoritämnet alltid har varit Kemi/Biologi samt språk så låter det inte som något helt dumt val. Läkare blir det knappast, för svår intagning, även om jag fick 1.9 på HP... men något inom bioteknik/medicin kanske.

Vad exakt är det du tänker läsa, funderade lite på Biovetenskapligt program etc... men jag har inte så stor koll än, synd att jag hatar matte bara, men jag klarar nog av det om jag verkligen är intresserad av övrigt som man läser. Aja, antagligen blir det till våren jag börjar studera på allvar, får försöka ta reda på noggrant vad jag egentligen vill och vad exakt som innefattas i de olika utbildningarna...

Och en liten update: Läget med progesteronet är att jag inte använder det längre, jag gjorde ju ett uppehåll pga att jag var bortrest och hade besök etc etc, och sen har jag fortsatt med uppehållet tills vidare... det är fortfarande bättre än innan jag började med det, möjligtvis liten försämring men det kan mycket väl bero på andra saker.

En sak jag noterade med prog-krämen förutom lite ökad hårväxt var att flera av mina födelsemärken började växa/spricka, bli ojämna etc... kunde ju tro att man hade fått instant hudcancer, men sen sprack de så mycket att de ramlade av eller att man enkelt kunde klia bort dem, har nu små ärr på många ställen där jag tidigare haft födelsemärken, rätt skumt [ops]

Tar gärna och slipper kleta in sig med smörja tills vidare om det funkar hyfsat, det var ju knappast någon mirakelkur, men heller inte verkningslöst... dock är det inget jag kan tänka mig att hålla på med resten av livet. Teston kanske har bättre effekt, men det väntar jag lite med antagligen...

Gött väder ute nu... synd att det är tillräckligt varmt för att man ska börja svettas med jackan på och därigenom bli illröd, och synd att det bara är ca 5 dagar om året med perfekt väder för de stackars kinderna (20°C och mulet, vindstilla). Nåväl... får väl bita i det röda äpplet som vanligt.

SvaraCitera

Mole
Ok, jag kör på 10mg/dag. Sidan jag beställde ifrån är den här http://www.lawleypharm.com.au. Har använt det ca 1,5 vecka, men jag har inte märkt någon skillnad hittils.

SvaraCitera