Aviseringar
Rensa alla

Röda kinder!

åh vad denna tråd är gammal ! [zzz]

SvaraCitera

gilbert1:

yes det gör du som du vill, men de skadar ju inte att börja nu, testosteronkrämen stör ju inte progesteronkrämens process liksom.

OK, så jag kan ta båda samtidigt? Kan du länka till den exakta krämen jag ska beställa?

SvaraCitera

Jag använder inte kortisonet längre för att jag fick en allergisk reaktion och nu är det lite sämre än vad det har varit så det funkade ju såklart inte, fick vara lycklig en vecka iaf haha...men hudläkaren ska vet nån annan kräm som ska funka lika bra så vi får hoppas på den alltså.
Här hittade jag nåt intressant: http://www.skin-one.com/yoph54phclba.html
den ska man ha på kvällen som en mask å det ska dämpa rodnad. kanske är nåt att ha.

SvaraCitera

Stateofloveandtrust:

hudläkarna kan alltså!

[chocked]Nej där har du fått något om bakfoten. jag fick en grej utskriven för min acne och den blev bara värre och värre tills jag slutade ta den där jävla saken:S då blev det typ... som innan jag började med världens sämsta kräm.

Men nån gång måste de ju träffa rätt. Kul att det är så lätt att få tid också. Jag blev remitterad nu i oktober, har fått tid i April

SvaraCitera

Fick hem krämen idag...

Mole:
tryckte ut på ett ungefär halva 20mg tuben och tog på halsen på båda sidorna, sparade resten till imorgon. Är det så du gör med när du ska måtta 10mg?

SvaraCitera
Mole
 Mole
Ämnesstartare

Japp det är det... fast jag kan inte ta på halsen, bränner och blir illrött, kör på diverse andra hårfria ytor istället 🙂 brukar köra allt på ett ställe och inte på så stor yta...

SvaraCitera

Gilbert1

OK, så jag kan ta båda krämerna samtidigt? Kan du länka till den exakta testosteron krämen jag ska beställa?

SvaraCitera

hallå! har följt den här tråden ett tag nu...har läst nåt om nån metod ifrån usa... puder,kräm liknande som skulle komma ut i slutet av 07 eller början på 08... är det någon som vet något om det?

SvaraCitera

Mole:

Japp det är det... fast jag kan inte ta på halsen, bränner och blir illrött, kör på diverse andra hårfria ytor istället 🙂 brukar köra allt på ett ställe och inte på så stor yta...

Aha okej, lite segt att de tar tid att torka in. Men de går bra at ta krämen på tex undersidan på underarmen om man känner för det med? Men sen om man tar på sej en jacka så kladdas det ju bort, lite segt. Har du nåt bra ställe du brukar ta på eller?

SvaraCitera
Mole
 Mole
Ämnesstartare

tobbelobbe: Går väl bra var som helst bara där finns lite fett som den aktiva ingrediensen kan absorberas av antar jag... och ja, segt är det, brukar köra underarmarna, men nu sen i julas har jag inte orkat använda, går inte bra ihop med allt som ska göras. Går väl att köra skyddsplåster etc men jag kände för att ta en liten "vit vecka" 🙂 Har börjat med kletet from idag igen när saker har lugnat sig.... hade faktiskt en lite sämre period veckan innan jul, men nu från jul och framåt när jag inte använt har det däremot varit mycket bra, bara flushat lindrigt ett mindre antal gånger... effekten släpar väl efter rätt rejält kanske? 🙂

Jaja vi får se hur det går, det är ju så fruktansvärt opålitligt så det är inte klokt, går alltid i perioder utan någon vettig förklaring, men om man kan få de dåliga perioderna rimliga och de bra att vara problemfria så får jag väl anse mig nöjd iaf, tror aldrig man kan bli "helt" och hållet botad, gäller bara att få det till en sådan nivå att man anser sig kunna leva med det. Hela perioden sen jag började får man ju lov att kategorisera som en "bättre" period så... men den där stabiliteten har inte funnits.

SvaraCitera

Mjo jag har använt den i en vecka nu, fast idag har jag inte tagit nåt. Jag vet inte om jag ska fortstätta för jag har märkt att:

- Jag har fått en hel del fler finnar.
- Börjat frysa, speciellt på fötter och händer.
- Svårt att somna och vaknar mitt i natten flera ggr.

SvaraCitera

Känner migglad över att jag inte köpt nån av krämerna då det inte verkar ge några direkta mirakelförändringar som det lät i början. Vita prickar och små ställen som är normalvita har jag naturligt från öronen och frammåt, det är mest mitt på själva kinden och fram mot näsan det är rött.

Jag tror jag kommer vänta på att nått bättre släpps, t.ex. som den där redness krämen som ska komma i år. Lagt till det känns det nästan som att jag kan överleva ett tag till med röda/rodnade kinder eftersom jag fått en självförtroende "boost" på senaste tiden.

Vad jag dock börjat testa nu varje dag är att på morgon duscha som vanligt, men tvåla in ansiktet lite nogrannare som gör att det blir rent och torrt. Av nån anledning så känns det bra och får mig att inte flusha på flera timmar, minst. Sedan på kvällen smörjer jag in båda kinderna lite lätt med Aloe Vera gel som både är svalkande och bra för huden.

Vad jag märkt är att jag är ännu mindre rödflammig på morgonen (tiden det brukar vara absolut bäst på) och att det verkar hålla i sig en bra stund tillsammans med den där duschen. Det känns som att det blir en balans mellan dusch och sen återfuktning som åtminstone, fungerar hyggligt för mig.

Lägg noga märke till Mina kinder har inte blivigt mindre röda men jag har flushat och blushat mindre senaste tiden tycker jag. Dessutom har jag läst rätt mycket om ren aloe vera (som gelen består av) att det SKA ha en fungerande och bra effekt mot rodnader med mera.

SvaraCitera
Mole
 Mole
Ämnesstartare

tobbelobbe: Fick samma saker i början, inte kalla händer och fötter dock... kanske för att jag redan hade det 😉 men iaf, det gick över efter andra veckan så det var väl initiella biverkningar bara.

Om det nu är så att det enbart är testosteronet som ger effekt så borde ren naturlig testokräm ge större effekt än progesteron som antagligen bara hjälper kroppens egen produktion lite grann. Baserat på att jag har fått i stort sett samma svar på progesteronkrämen som Gilbert så verkar det ju lovande iaf, får se när jag börjar med teston, antagligen innan månadsskiftet.

Det där med att tvätta sig är ju också knepigt ja, bästa för mig verkar vara att vara ren men inte för ren 😉 har testat Aloe Vera men det gillade inte kinderna... reagerade med ilsken röd färg i över ett dygn. Detsamma med tvål, torkar ju som bekant ut huden och är det något som försämrar för mig så är det ju det, gäller att återfukta med något som inte försämrar och det har varit knepigt att hitta nåt vettigt, bästa hittills för det ändamålet tycker jag är den där Calm Down face cream från Oriflame som någon tipsade om bak i tråden.... sen vet man ju aldrig hur mycket som beror på själva tvålen/aloe veran etc och hur mycket som beror på annat krafs som de brukar stoppa i alla krämer, man tar ju såklart den med minst tillsatser, "sensitive"-blahblah, men vad de anser som sensitive kan nog inte mäta sig med vissas kinder [rolleyes]

SvaraCitera

Mole:

tobbelobbe: Fick samma saker i början, inte kalla händer och fötter dock... kanske för att jag redan hade det 😉 men iaf, det gick över efter andra veckan så det var väl initiella biverkningar bara.

Okej scysst att dom gick över, kroppen kanske vänjer sej efter andra veckan då. Tror jag fortsätter med krämen isf och avvaktar lite till. Sitter med en flush på ena kinden nu och när jag kollar i spegeln så ser jag att de kommit 2-3 små vita fläckar, eller så är det inbillning men jag hoppas inte det [crazy]

Ja förmodligen är det så de ligger till, att testo krämen ger större resultat. Får du några fler fläckar eller har dom slutat nu? Hur mkt vit yta rör det sej om på ett ungefär?

Har semester nu men börjar jobba på måndag igen och det känns som de lättaste skulle vara att smörja in sej med krämen när man kommer hem efter jobbet, i stället för att ta det på morgonen, blir ju stressigt att åka till jobbet så tar man på sej kläder/jacka osv och har inte krämen torkat in riktigt så kletas den ju bara av på kläderna. Är det ett måste att ta den på morgonen eller går det bra på eftermiddagen/kvällen med?

SvaraCitera

Mole

Har du någon koll på vilken av testosteronkrämerna som var bäst att beställa?

SvaraCitera