FreeWay89:
Fasen
Haha ^^
TheChippen:
maaaarika:
då han är äldre än mig begår han ju rent lagmässigt våldtäkt på mig om vi har sex
Han begår inget lagbrott så länge du är med på att ni ska ha sex.
Jo, men förmodligen inte något av brotten Våldtäkt eller Våldtäkt mot barn utan Sexuellt utnyttjande av barn. En speciell paragraf säger att han inte ska dömas om "gärningen inte inneburit något övergrepp mot barnet med hänsyn till den ringa skillnaden i ålder". 14 år och 16 är ringa skillnad i ålder, men 14 och 19 är det nog inte.
ChristerRomsonLande:
. En speciell paragraf säger att
hahahah, men orka.. -.- xD
aaliicee:
Jo, man får ha sex med vem man vill oavsett hur gamla man är.
Dock är det lättare att bli anmäld för vldtäckt om man har sex med en person under 15 om man själv är över.
precis.. och av en bra anledning dessutom ![[rolleyes]](/img/smilies/rolleyes.gif)
Asha:
precis.. och av en bra anledning dessutom
Nja vet jag inte. Men det är väl bra att den finns.
TheChippen:
Christer Romson Lande:
En speciell paragraf säger att
hahahah, men orka.. -.- xD
Ja okej, det har inte så stor betydelse i praktiken. Om åklagaren ska få honom fälld, så skulle det ju krävas att maaaarika eller hennes pojkvän berättar i förhör att de haft sex.
Att orka är kanske en åldersgrej? Jag borde kanske inte skriva här…
maaaarika:
av just den anledningen vill dom inte skriva ut p-piller, dom främjar till brott om dom skriver ut då)
Men om dom nu istället är villig att ge oss en kondom främjar dom ju fortfarande till brott ?
låt bli att knulla innan du blir 15... vafan är felet med dagens ungdomar?????? ![[mad]](/img/smilies/mad.gif)
WorldUnited:
låt bli att knulla innan du blir 15... vafan är felet med dagens ungdomar??????
men vad blir det med dig nu då ?
maaaarika:
men vad blir det med dig nu då ?
seriöst, du är för ung (ja jag också) kan du inte vänta..... dom nån sa tidigare, det är mer än bara ha skönt osv...
förresten kommer ni två säkert tappa kontakten när ni börjar gymnasium mm...... ![[rolleyes]](/img/smilies/rolleyes.gif)
WorldUnited:
förresten kommer ni två säkert tappa kontakten när ni börjar gymnasium mm......
So? Vi kommer alla att dö en dag. Man kan inte leva efter vad som kan ske i framtiden.
Leeilaa:
istället för att säga till dig att du inte får ha sex vid sån tidig ålder!!
Men vad ska en förälder göra? Det hjälper ju knappast om de säger "Ajabaja, du får inta ha sex!
". Om man i den åldern vill ha sex så lyssnar man sällan på sina föräldrar. Mina föräldrar lät inte mina pojkvänner sova över när jag var 13/14 men viss fan knullade jag ändå. ![[zzz]](/img/smilies/zzz.gif)
Sen är det väl kanske inte jättebra att göra det så tidigt med tanke på riskerna som finns (ex. könssjukdomar och graviditet) men den enda lösningen är väl att stoppa kyskhetsbälte på sina ungar, men det är ju inte heller rätt? Det bästa är väl att alltid se till att det finns kondomer hemma, mitt Xs mamma hade en skål med kondomer i hallen...
ChristerRomsonLande:
Ja okej, det har inte så stor betydelse i praktiken. Om åklagaren ska få honom fälld, så skulle det ju krävas att maaaarika eller hennes pojkvän berättar i förhör att de haft sex.
Att orka är kanske en åldersgrej? Jag borde kanske inte skriva här…
Kanske inte. P44 på UNGDOMAR.se
Kändes jävligt långsökt att dra upp det där bara ..
WorldUnited:
ni börjar gymnasium
han går på gymnasium.
alltså är det INGEN som fatta vad som var meningen med den här tråden ?![[tard]](/img/smilies/tard.gif)
maaaarika:
alltså är det INGEN som fatta vad som var meningen med den här tråden ?
joooo, fast du är för ung!!
fast om du nu verkligen vill det, så får du göra det, jag skiter i vad för beslut du tar, jag vill bara ha det bästa för dig ![[tired]](/img/smilies/tired.gif)
WorldUnited:
maaaarika: alltså är det INGEN som fatta vad som var meningen med den här tråden ?
joooo, fast du är för ung!!
maaaarika:
Men om dom nu istället är villig att ge oss en kondom främjar dom ju fortfarande till brott ?
tråden handlade om att dom fortfarande främjar till brott om dom hade gett oss kondom INTE om att jag kanske vill ha sex!
inte till att läsa tråden innan man skriver eller så nej.