Saraswe:
Så billiga, mina kostar typ 100 :- i månaden
Seriöst? Jag betalade 60 spänn för typ 13 månader..
Och btw så äter jag p-piller utan att mina föräldrar vet om det men har aldrig orkat berätta (tror fan inte dom är så intresserade av mitt och min pojkväns sexliv om jag ska vara ärlig)
kan säga en sak, när jag pratade med dem på UM så spelade det inte roll om någon i släkten hade fått blodpropp. så länge inte föräldrarna hade fått det..
ninjagrisen:
samma här
loita:
ahha, då är de värt att betala mer
Jo, fast kanske inte så mkt mer...
ninjagrisen:
Japp, tyvärr så kostar mina så mkt:/ lyckos dig![[bigcheers]](/img/smilies/bigcheers.gif)
ninjagrisen:
(tror fan inte dom är så intresserade av mitt och min pojkväns sexliv om jag ska vara ärlig)
nej, men du är äldre och aa...
haiwan:
spelade det inte roll om någon i släkten hade fått blodpropp. så länge inte föräldrarna hade fått det..
aha, vad bra då! 🙂
sofiasoderberg:
nej, men du är äldre och aa...
sant, men dom ska vara glada att jag inte går och blir gravid. och det borde väl dina också vara..?
ninjagrisen:
sant, men dom ska vara glada att jag inte går och blir gravid. och det borde väl dina också vara..?
joo...fast de vet inte någonting om mitt sexliv. ja ärligt talat tror jag inte att de vet att jag äe sexuellt aktiv heller..
sofiasoderberg:
joo...fast de vet inte någonting om mitt sexliv. ja ärligt talat tror jag inte att de vet att jag äe sexuellt aktiv heller..
Nej det är sant, vet inte om jag skulle uppskatta om min trettonåring hade sex.. Men om de skulle få reda på det så är det ju positivt att du skyddar dig. Dock så vet jag ju inte om det är så bra för kroppen att börja med p-piller så tidigt. Jag började när jag var 17 iaf.
sofiasoderberg:
okej, eh, vad är östrogen ? 🙂
Där har du ett tecken på att du ska låta bli piller.
ninjagrisen:
Dock så vet jag ju inte om det är så bra för kroppen att börja med p-piller så tidigt.
nej, kasnke inte... alla verka ju tycka att det är dumt så..
Individual:
Där har du ett tecken på att du ska låta bli piller.
så du visste det när du började med piller?
sofiasoderberg:
nej, kasnke inte... alla verka ju tycka att det är dumt så..
Skulle nog föreslå det iaf. Använd kondom ![[smile]](/img/smilies/smile.gif)
sofiasoderberg:
så du visste det när du började med piller?
Jag har inte börjat med p-piller än, jag ser inget större behov av det då jag råkar vara P20. Jag råder dig till att inte börja med hormonbaserade preventivmedel innan din kropp är någorlunda färdigväxt.
ninjagrisen:
Jag arbetarmed läkemedel och kan meddela ang detta snack om priset på p-piller att många landsting subventionerer p-piller till ungdomar pg. att det har varit många som blir gravida trotts att de har p-piller recept eftersom de ej hämtat ut pillren pg. priset. I Stockholm kostar alla p-piller 30 kr för tre månader och 60 kr för ett år. Ni som nämner dessa siffror... bor ni i Stockholm?
![[mad]](/img/smilies/mad.gif)