Nate:
Men ät mycket frukt! Äter du frukt ett flertal gånger om dagen så står du dig bättre och då behöver du kanske inte ta så stora portioner mat.
Frukt mättar ju inte äns! Inehåller ju massa fruktsocker... Inge vidare att äta frukt som en galning!
Det ser så jävla fult ut med magrutor på brudar! Sorry jag vet att du inte vill ha andras åsikter, men va i helvete![[crazy]](/img/smilies/crazy.gif)
Men jag tycker att du ska köra situps med vikt, det funkar bra för mig iaf.
Jag får inte skriva 🙁
Hahha det gick xD dem sa att jag bara fick posta 5 inlägg 😉 sorry för ovan 😀
Att få ett fint mag paket är inte det lättaste. men för att få fram magen så är det ungefär 10% träninging och 90% kost som gäller.
kan ju variera med procenten lite men kosten är det absolut viktigaste (men träningen är också viktig) ![[cute]](/img/smilies/cute.gif)
Du väger ju för myckeet! För att magrutorna ska synas
ja.. jag väger kanske lite för mycket... men det jag vill få reda på är hur jag ska gå till väga för att få en shysst mage. hur många kg borde jag deffa (168 cm, runt 60-65 kg, har inte så jättemycket överflödigt fett och det sitter ganska jämnt placerat över kroppen) och hur ska jag träna för att nå mitt mål.. kolla bilden för att se utgångspunkt och mål (skulle gärna va lite senigare än på målbilden till höger.
det bästa vore ju om någon som är kunnig kunde slänga ihop ett komplett schema med antal timmar träning (styrka, kondition) och hur mycket käk jag bör äta för en ganska långsam viktnedgång.. vill va redo till beach 09 som sagt.
P3RNILLA:
det bästa vore ju om någon som är kunnig kunde slänga ihop ett komplett schema med antal timmar träning (styrka, kondition) och hur mycket käk jag bör äta för en ganska långsam viktnedgång.. vill va redo till beach 09 som sagt.
Hänvisar dig till kolozzeum, där kan dem nog hjälpa dig bättre
Hur mycket du kan äta (i kcal) för att ändå sakta tappa vikt kan ingen här svara på, räkna ut på ett ungefär och se om du tappar vikt eller ej.
655.1 + (9.563 x kg) + (1.850 x cm) - (4.676 x ålder) x (1.2-2 beroende på hur aktiv du är)
Eller så kör du på känsla, generellt känner man av om man ligger på kaloriunderskott eller inte.
Och nej, det finns inte många kilon att kapa på den magen, gå ner ett par kilo och se om du är mer nöjd på den vikten. Kom ihåg att det inte bara är magen som minskar, man tynar bort till ett benrangel utan former öht tillslut. Mindre fett behöver inte vara estetiskt positivt.
Hur fort det går att nå målet beror på hur mycket du kan tänka svälta dig själv.
äh... efter vidare omtanke har jag kommit fram till att jag bara ska fortsätta så som jag gör... träna och käka, utan att tänka på viktnedgång.. tror kroppen mår bäst av att formas som den vill.. vettefasen om det är värt att ligga på energiunderskott och vara trött och hängig bara för att få en snygg yta... om jag dessutom riskerar se anorektisk ut så är jag helt ute och cyklar...
la in en tråd på kolozzeum, men dom tyckte jag skulle var nöjd... kanske är enklast att nöja sig med det man har och fokusera på annat.
tack för hjälpen alla!
Tycker du ska va nöjd med din mage![[smile]](/img/smilies/smile.gif)
Klart du kan börja deffa och dieta för att få synliga muskler m.m. men jag lovar det tar otroligt mycket mentalt och fysiskt, strikt kost och hård träning m.m.
Tycker du tagit ett mycket bra beslut![[smile]](/img/smilies/smile.gif)
Du har bra kropp ! Nuff said !
P3RNILLA:
bild
assnygg perfekt mage ju. du borde va nöjd![[smile]](/img/smilies/smile.gif)
![[crazy]](/img/smilies/crazy.gif)
haha.. tack.. men man kan alltid bli lite mer vältränad!
alla har magrutor , bara fett som döljer dom...
Damn , magrutor på tjejer är både snygg och fult. Hade mitt ex när jag träffade henne ... DAMN ![]()
Jag är 14, 176 och väger ca 70 kg(fyller 15 i augusti).
Jag spelar hockey 6 dagar i veckan. Gymmar innan varje träning.
Och det enda jag kör är benböj med skivstång. Men tränar hela magen med benböj också. Och jag har 6pack också. Men mar får en riktigt ful
nacke av stången. Så en stång är bra val tycker jag.