Aviseringar
Rensa alla

[love] Den gayigaste tråden någonsin [love]

latest comments older comments

Ämnesstartare

Vi må ha gått för långt, men denna tråden är till för oss att visa upp våra homo-pm-dirtytalk och sedan få feedback av er.

Känner ni er manade att ansluta er till vår lilla virtuella böghög så är det bara att göra det.

Vänligen bydefault, pallo217, Freddys & Erufersking

Citera

1000

SvaraCitera
Ämnesstartare

Freddys:

ummm... he's like the dude.. who is.... who.. is like inpossibole the see... right?

yeah.. like.. totally like that.. like.. awesome.. like.. shhhh.. lets just.. like.. in the mood.. like [cute]

SvaraCitera

halvan:

NU GER JAG UPP! JAG LÄMNAR DIG FÖR ALLTID SNART![cry]

Du är min slyna, inte freddys.

SvaraCitera
Ämnesstartare

halvan:

NU GER JAG UPP! JAG LÄMNAR DIG FÖR ALLTID SNART![cry]

Jag sa så för att undvika Dendärars dödsstråle!!!!!!!

Dendära:

Du kan inte skära huvudet av något som inte existerar, I win.

Cant hear you, ananananananananananannananananananblavblalbalvlalalasdsd

SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

nej[smile]

Båda vill ha goth[bigsmile]

SvaraCitera
Ämnesstartare

Freddys:

Jag sa så för att undvika Dendärars dödsstråle!!!!!!!

du bara iggar mig! och jag visste inte att han skulle använda dödsstrålen på mig![cry]

SvaraCitera
Ämnesstartare

pallo217:

Båda vill ha goth[bigsmile]

jag vill ha Uz[cute][cute] och hon är ju gothish, så ja^^

SvaraCitera
Ämnesstartare

Dendära:

Du är min slyna, inte freddys.

oh no! Freddy är min slyna!

SvaraCitera
Ämnesstartare

halvan:

du bara iggar mig! och jag visste inte att han skulle använda dödsstrålen på mig!

Snäölla, dont leave meee!"!!!!!!!![love][love][love]

SvaraCitera

halvan:

oh no! Freddy är min slyna!

Och? Du är min.

SvaraCitera
Ämnesstartare

halvan:

Freddy är min slyna!

I'am?[blush][bigsmile]

SvaraCitera

Att komma ut

Huvudartikel: Komma ut

Många homosexuella beskriver det som svårt att komma ut (berätta att man är homosexuell), främst med tanke på vad omgivningen ska tycka. Det finns flera rapporterade fall av hedersmord och självmord efter att homosexuella kommit ut. Samtidigt beskriver de processen som nödvändig för att kunna leva ärligt med sig själva. Många möter dock förstående föräldrar och anhöriga. En grupp föräldrar till homosexuella deltar regelbundet i Stockholms Pride-festival.
[redigera]

Fördomar

Det finns fortfarande många fördomar kring homosexuella, som att de skulle "smitta" av sig sin homosexualitet, att de skulle vara mer promiskuösa än andra och att de skulle bete sig på ett likartat sätt (se till exempel filmen Ute eller inte eller Melodifestivalen). De fördomarna gör livet svårare för de homosexuella som inte passar in i mallen (men likaså för de heterosexuella som passar in i en förmodad homosexuell mall). Numera är dock fördomar om att homosexuella skulle vara orsaken till AIDS och hiv närmast begränsad till extremister[källa behövs].

Under amerikanska 1950-talets McCarthyism pågick tillsammans med förföljelsen av kommunister också propaganda mot homosexuella , som bland annat påstod att homosexualitet var en sinnesjukdom jämförbar med schizofreni, något som kritiker av homosexualitet fortfarande ibland påstår, t.ex. NARC. [4]

SvaraCitera
Ämnesstartare

Freddys:

Snäölla, dont leave meee!"!!!!!!!!

du får klara dig själv! för du bara iggar mig...

Dendära:

Och? Du är min.

sällan!

SvaraCitera

Juridiska och sociala villkor för homosexualitet varierar starkt mellan olika delar av världen. I allmänhet är västvärlden mest tillåtande och muslimska länder mest restriktiva.
[redigera]

EU

Homosexuella relationer är lagligt i alla EU:s medlemsstater. Ungefär hälften av länderna har någon typ av lagstiftning som tillåter samkönade par att registera sina partnerskap, däribland de nordiska medlemmarna Sverige, Danmark och Finland, men även Storbritannien, Tyskland, Frankrike med flera (vilka?). För tillfället tillåter Nederländerna, Belgien och Spanien, äktenskap mellan personer av samma kön. Samkönade par har också rätt att bli prövade för adoption i Sverige, Storbritannien, Nederländerna och Spanien. I Danmark och Tyskland kan dessa prövas för så kallad "närståendeadoption".

På EU-planet kräver man att medlemsstaterna inte får ha någon lagstiftning som förbjuder homosexuella relationer, eller lagstiftning som sätter myndighetsåldern för homosexuella relationer högre än den för heterosexuella dito.

Härtill måste alla medlemsländerna enligt direktiv 78/2000 att förbjuda diskriminering på grund av sexuell läggning inom arbetslivet. Alla medlemsländerna utom Lettland har år 2006 implementerat detta förbud i sin nationella lagstiftning. I Lettland är ett sådant lagförslag under behandling i parlamentet.

I januari 2006 röstade Europaparlamentet med stor majoritet för en resolution som kraftigt fördömer homofobi, och rekommenderar medlemsländerna att likaställa homosexuella med heterosexuella i lag, samt att inte förbjuda Prideparader och så vidare. Alla de svenska ledamöterna röstade för resolutionen.

SvaraCitera
latest comments older comments