Aviseringar
Rensa alla

I mina tankar just nu-tråden #2

latest comments

Ämnesstartare

kom tänka på när jag var i sthlm nu senast och efter lite letande fick tag på tjejen som jag misstänkte glömt sin plånbok och gav tillbaks den, och alla andra saker jag lämnat, TRE st smartphones har jag hittat och återlämnat, inte en enda gång har jag fått nåt mer än ett tack typ

SvaraCitera

terrormat: När jag åkte tunnelbana igår satt jag mitt emot en man som satt och mysgrävde lite i näsan, och när jag tyckte att han varit lite väl entusiastisk lutade jag mig fram och tryckte ut lite handsprit i hans hand, För Allas Trevnad

HAHA
SKOJAR DU???? Mycket glad

SvaraCitera

Tickstart:
fot.JPG

Är precis lika rolig på fb som jag är här.

Rullar ögonen

SvaraCitera

har hittat godaste kakorna eheheheheh

åh kom att tänka på min kompis kakmetafor nu. och hur min jobbcrush är precis som mina nuvarande favoritkakor... </3 nåväl...

SvaraCitera
Ämnesstartare

men jobbar du med ingenjörsgrejer!?

SvaraCitera

Blivande_japan:

HAHA
SKOJAR DU???? Mycket glad

hehe nej

SvaraCitera

terrormat:

hehe nej

Hur reagerade han????

SvaraCitera

Centralmell:
Du vill träffa mig, men inte nu, alltid något i vägen. Du frågar aldrig hur jag egentligen mår eller vad jag tänker på om inte jag gör det först. Du är intresserad av mig och du vill inte vara med någon annan än mig (och absolut inte se mig med någon annan..), men du är inte redo för ett förhållande säger du. Vi har smsat varje dag i 16 månader, jag har tjatat om att jag vill träffa dig i verkligheten så många gånger men sen slutade jag göra det med förhoppningen om att du ska fråga mig. Men det är aldrig rätt tillfälle verkar det som, varför kan du inte släppa taget om mig så att jag kan fortsätta med mig liv? Önskar att jag hade modet att bryta kontakten med dig, men efter 16 månaders snack med dig är det väldigt svårt att bryta de mönstret. Usch, denna relation är så j*vla toxic. 

: / Kram. Det är svårt att lämna någon man bryr sig om och har känslor för. Det blir som ett beroende - man bara måste ha mer av den personen och tanken på att vara utan den kan kännas väldigt främmande. Mitt tips är att göra det gradvis. Det gör mindre ont och blir mindre av en total förändring på en gång. Man vänjer av sig. Lycka till och hoppas att det går bra för dig.

SvaraCitera

Jag tänkte skriva något som hade negativ klang. Men sen kände jag att det inte var värt det. Varför släppa fram irritation och ilska och förakt? Det får mig bara att må dåligt. Det gör att jag får sämre livskvalitet. Och det gör inget bra av att yttra det. I värsta fall tar någon som inte är åsyftad åt sig av saken och det blir dramatik. Dessutom kommer inte yttrandet av det jag ogillar förändra något med det negativa jag tänkte påpeka. Så. Why bother? Jag ska fokusera på det positiva som finns och hålla fast vid den känslan. Som när jag pratade på telefon med min goda vän och han bjöd över mig nästa vecka. Det gjorde mig glad. Och det är en känsla jag mycket hellre fokuserar på och tar till mig av. Att jag har en vän som vill umgås med mig och vara med mig. Och som jag tycker mycket om, som är viktig för mig och som är mig kär och som jag uppskattar att umgås med.

Det kunde vara värre. Jag kunde haft ingen vän alls eller "vänner" som inte ville umgås med mig. Jag kunde varit helt ensam utan någon. Jag kunde varit någon utan en familj, som visserligen går mig på mina jävla nerver ofta, men som ändå bryr sig om mig och förmodligen älskar mig. Visst, mycket kunde varit bättre, också. En del saker är skit. Men jag har mat på bordet, vatten i kranen, fungerande el, internet, råd att köpa en god chailatte, pengar att resa med, kläder på kroppen och möjlighet till utbildning och rekreation. För att inte tala om en bostad. Ett eget rum. Det är mer än många. Och jag vill passa på att uppskatta det. 

SvaraCitera

Undrar om jag ska göra nåt skoj med håret imorn

SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu jävlar Punda så tar du cykeln ut till havet och badar

SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:
fot.JPG

Är precis lika rolig på fb som jag är här.

vilken söt anka Rodnar

SvaraCitera

pratar med passe, så skriver han "försnoppningsvis" ist för "förhoppningsvis *dör*

SvaraCitera

har en miljon frågor till exet. förstår inte hur han kan vara så korkad. och underbar.. suck

SvaraCitera

019linnea:
har en miljon frågor till exet. förstår inte hur han kan vara så korkad. och underbar.. suck

= ) Det är vad de är. Korkade och underbara. Man blir så ambivalent. Läste ditt PM och mitt råd är att du faktiskt frågar honom. Speciellt det där om att flytta med. Det är helt legit frågor som du borde få svar på. Men det är bara om du känner att du orkar prata mer om det med honom. Sådan kan ju lätt bli emotionellt. Skulle också rekommendera att tänka ut de flesta frågor du har till honom innan, så att du täcker allt du vill i samtalet. Blir så surt om man kommer på saker i efterhand man gärna vill veta som glömt bort att fråga - för man vet aldrig hur länge exet kommer vara villig att prata om saken.

SvaraCitera
latest comments