Aviseringar
Rensa alla

I mina tankar just nu-tråden #2

latest comments

värme regn värme regn Rullar ögonen

SvaraCitera
reben

en i min klass hade tydligen igår frågat om tidningar är media

SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet inte om folk är medvetna om det men just nu pågår det ett enormt mediakrig. Vi står just nu mitt i en historisk omvandling av både det politiska och mediala landskapet. Historia skrivs i detta nu. 

SvaraCitera
time
 time

Folk har gratulerat oss sen vi postade uppdateringen och jag känner mest att jag typ vill andas i en påse för att det känns så jävla vuxet och så. Men jag älskar ju karln, så vad fan, det är nog mest facebookuppmärksamheten som för en gångs skull känns jobbig.

SvaraCitera
Ämnesstartare

time:
Folk har gratulerat oss sen vi postade uppdateringen och jag känner mest att jag typ vill andas i en påse för att det känns så jävla vuxet och så. Men jag älskar ju karln, så vad fan, det är nog mest facebookuppmärksamheten som för en gångs skull känns jobbig.

kan inte vi som inte är dina fbvänner få ta del av skvaller???

SvaraCitera
time
 time

sinnessjuk uns:

kan inte vi som inte är dina fbvänner få ta del av skvaller???

jag + partner har uppdaterat förhållandestatusen på facebook till förlovade 

SvaraCitera
time
 time

Nu googlar jag saker och hittar forskningsartiklar som visar att förlovningsångest kan jämföras med förlossningssmärtor. 

Andas i en påse 

puuuuuh

Är nog för att det finns en så otroligt skev bild om att så fort man tackat ja till hela idéen så ska man vara sprudlande lycklig och fira med champagne och i verkliga livet så blir det mer en tid för reflektion och att det är ett stort beslut och inget som ska tas så himla lätt på.

SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

grattis! 🙂

//(subhuman girl)

SvaraCitera
time
 time

sinnessjuk uns:

grattis! 🙂

//(subhuman girl)

(Jag insåg att det var du sekunden efter att jag postade mitt svar, hade jag varit säker från början hade du fått en glad smiley på köpet också Rodnar)

SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Oj, vad stort! Stort grattis till er! Må ni alltid vara lyckliga. 

SvaraCitera
Ämnesstartare

haha, gulle. tänker vara ond och spä på ångesten och säga att nu har ni bara ett år på er inför nästa uppdatering! 

SvaraCitera
reben

time:

grattis

avvis
e de fin ring

SvaraCitera
time
 time

sinnessjuk uns:
haha, gulle. tänker vara ond och spä på ångesten och säga att nu har ni bara ett år på er inför nästa uppdatering! 

Fast så traditionellt tidspressade kommer vi inte vara 🙁 mest för att det kommer kosta ganska mycket pengar att få det som vi (läs: jag, han pratar om att gå till rådhuset) vill. Så den lilla biten väntar vi nog med. Speciellt om man tänker på hur otroligt mycket papperspåseandningar jag gjort idag. Måste nog få vara lite ung lite till. Rodnar

Chibibbi:

Oj, vad stort! Stort grattis till er! Må ni alltid vara lyckliga. 

Tack! Hjärta

SvaraCitera
Ämnesstartare

Skjuter upp att börja på min svenskauppgift för att jag tycker det är dötråkigt att plugga. Ska använda det jag lärt mig om litteraturens historia för att sedan förklara hur utdrag ur böcker från tre olika epoker kännetecknar sin tid. Känner mest: ångest. Jag kan inte riktigt hitta meningar eller citat som verkligen pekar ut vilken tid verken kommer ifrån. Det känns som ett virrvarr av oklarhet. Nu har jag i och för sig inte kollat särskilt noga, men det här känns inte bra. Det jag egentligen borde göra nu är att sätta igång, för när jag väl börjar blir det alltid bättre. Vi får se om jag kan bring myself to do it. Kom igen, Chib. Men det är bara det att det känns så fasligt übertrist. Ser inte alls fram emot det här - det är pina jag helst av allt vill slippa. Men vad hjälper det att gnälla? Jag kommer behöva göra skiten ändå, för det tillhör kursen. Fan. Äsch, nu är det bara att knipa käft och göra det. 

Steg 1: Googla: upplysningen litteratur
Steg 2: Kolla källorna och lär dig
Steg 3: Läsa texterna och identifiera tidsenliga kännetecken
Steg 4: Skriv ned dem och reflektera kring dem
Steg 5: Upprepa ovanstående steg med de andra epokerna
Steg 6: Putsa på texten

Så, klar. Kan väl inte vara så svårt? Tumme ned

SvaraCitera
time
 time

reben: avvis
e de fin ring