Aviseringar
Rensa alla

I mina tankar just nu-tråden #2

latest comments

PMR
 PMR

Niklas:
Nej men seriöst, kortväxta är sjukt fascinerande. Hur de bor, vad de äter, hur de lever sina liv och så vidare. Hur de ser världen så att säga. Så många frågor utan svar.

Har du precis sett Sagan Om Ringen?

SvaraCitera
Ämnesstartare

PMR:

Har du precis sett Sagan Om Ringen?

Nej Det Har Jag Inte.

SvaraCitera
Ämnesstartare

ekivok ekvilibrist: Såna jävla biiiits

Ska lyssna.

Men jag är ett Autechre-fan. Ingen skiva i mänskligheten kommer vara lika banbrytande som Quaristice. Den är oöverträffad. Den är 100% hjärnsynapskollaps.

Altibzz inleder och vaggar in dig i en falsk känsla av säkerhet. Som lite svävande stråkinstrument.
Sen kommer The Plc som en picklad gurka rakt i ögat och väcker dig från din slummer. Den övergår till nån bisarr slags konversation mellan vad som låter som delfinrobotar.
Efter det, IO, de ondaste, mörkaste, mest oförlåtande tre minuterna av ditt liv.
plyPhon tar över, och ger dig en workout värd namnet, du får en tia om du lyckas hänga med i rytmen. Nej, en hundring.
Perlence med sin tunga jävla bas som totalt trotsar de gälla, out of control percussionarna i förgrunden... Perlence är en av höjdpunkterna.
SonDEremawe drar ner tempot, som en bufferzon. Din hjärna behöver det.
Simmm med sin vid det här laget legendariska första ton som piper till och ligger kvar i några sekunder. Sen följer vad som mest kan liknas vid ett klockspel. Som taket brakar ihop ovanför.
paralel Suns får en osökt att tänka på en nattsvart himmel med vad som låter som åska i slowmotion. Inga percussions. Bara kulblixtar.
Steels knackar bokstavligt talat på dörren med sin tunga irreguljära bas. Ljuden låter som konversationer. Det här är knappt musik längre.
Tankakern är nog den "vanligaste" av låtarna hittills. Täta rytmer och ingenstans att tappa bort sig. Lite hypnotisk.
rale attackerar med knarrande basljud.
Fol3 är abraisive. Någon sandpapprar dina öron. Det gör ont.
fwzE, 90101-5l-l och bnc Castl är som tre adrenalinshots rakt in i eyeballen.
Theswere morphar över i WNSN som nästan är lite reggaeaktik.
chenc9 drar dig åter igen fram i rampljuset med sitt otåliga beat, en låt som gör fömodligen den mest briljanta helomvändningen i musikhistoria. Den nästan inverteras på mindre än ett ögonblick.
Notwo och Outh9X är plåster på såren. Avslappningsmusik, om man kan kalla det det.

Här:

Varsågod.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:
Ska lyssna.

Men jag är ett Autechre-fan. Ingen skiva i mänskligheten kommer vara lika banbrytande som Quaristice. Den är oöverträffad. Den är 100% hjärnsynapskollaps.

Altibzz inleder och vaggar in dig i en falsk känsla av säkerhet. Som lite svävande stråkinstrument.
Sen kommer The Plc som en picklad gurka rakt i ögat och väcker dig från din slummer. Den övergår till nån bisarr slags konversation mellan vad som låter som delfinrobotar.
Efter det, IO, de ondaste, mörkaste, mest oförlåtande tre minuterna av ditt liv.
plyPhon tar över, och ger dig en workout värd namnet, du får en tia om du lyckas hänga med i rytmen. Nej, en hundring.
Perlence med sin tunga jävla bas som totalt trotsar de gälla, out of control percussionarna i förgrunden... Perlence är en av höjdpunkterna.
SonDEremawe drar ner tempot, som en bufferzon. Din hjärna behöver det.
Simmm med sin vid det här laget första ton som piper till och ligger kvar i några sekunder. Sen följer vad som mest kan liknas vid ett klockspel. Som taket brakar ihop ovanför.
paralel Suns får en osökt att tänka på en nattsvart himmel med vad som låter som åska i slowmotion. Inga percussions. Bara kulblixtar.
Steels knackar bokstavligt talat på dörren med sin tunga irreguljära bas. Ljuden låter som konversationer. Det här är knappt musik längre.
Tankakern är nog den "vanligaste" av låtarna hittills. Täta rytmer och ingenstans att tappa bort sig. Lite hypnotisk.
rale attackerar med knarrande basljud.
Fol3 är abraisive. Någon sandpapprar dina öron. Det gör ont.
fwzE,
90101-5l-l och bnc Castl är som tre adrenalinshots rakt in i eyeballen.
Theswere morphar över i WNSN som nästan är lite reggaeaktik.
chenc9 drar dig åter igen fram i rampljuset med sitt otåliga beat, en låt som gör fömodligen den mest briljanta helomvändningen i musikhistoria. Den nästan inverteras på mindre än ett ögonblick.
Notwo och Outh9X är plåster på såren. Avslappningsmusik, om man kan kalla det det.

Här:

Varsågod.

Vem är du vem är jag en levande charader

SvaraCitera
Ämnesstartare

obs: måste ha chips

SvaraCitera

Kan inte säga va jag tänker på för man får inte tänka så...

SvaraCitera

Alltsååå. Jobbar idag och öppnar, vilket innebär att jag inte får komma för sent, och när jag kommer fram till tunnelbanan är det helt tomt. Står där med min biljett och har ingen att visa den för tills flera minuter har gått och jag ser på skärmarna att tunnelbanan jag skulle ha åkt med lämnar perrongen. Till slut kommer en anställd och snäser att det är
obemannat. Sedan näääääär?! Jag har åkt den här tunnelbanan sedan franska revolutionen och det sitter alltid en trött snubbe i luckan. Är så förbannaaaaad. Hatar den här jävla skitstaden för det är omöjligt att ta sig fram.

Ringde SL och gormade om att det är orimligttt, så nu har jag verkligen gjort skillnad=)

SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha så jävla bra

SvaraCitera
Ämnesstartare

terrormat:
Alltsååå. Jobbar idag och öppnar, vilket innebär att jag inte får komma för sent, och när jag kommer fram till tunnelbanan är det helt tomt. Står där med min biljett och har ingen att visa den för tills flera minuter har gått och jag ser på skärmarna att tunnelbanan jag skulle ha åkt med lämnar perrongen. Till slut kommer en anställd och snäser att det är
obemannat. Sedan näääääär?! Jag har åkt den här tunnelbanan sedan franska revolutionen och det sitter alltid en trött snubbe i luckan. Är så förbannaaaaad. Hatar den här jävla skitstaden för det är omöjligt att ta sig fram.

Ringde SL och gormade om att det är orimligttt, så nu har jag verkligen gjort skillnad=)

varför gick du inte bara förbi spärren? var det låst vid disken?

hade du smsbiljett?

SvaraCitera
PMR
 PMR

ProTip: Till ALLA som älskar att hypnotiseras av bröst.

Ta buss ner mellan Akis och Studenternas. Det är fan så guppigt att ens bröst slår till en på hakan... Är dessutom varmt idag = inte lika täckande kläder.

SvaraCitera
time
 time

Den här insparken tar kål på mig hahaha. Önskar jag inte presenterat mig som en så himla pigg person... Är helt död. Tror inte jag går ut och klubbar ikväll, i alla fall. 

SvaraCitera
kook
 kook

alltså herrejesus, jag blir så förvånad över vad det är för folk som har kommit in på juristlinjen. ska sälja mina böcker och möts av retards från höger och vänster.

exempel:
jag: "*lista på böcker som jag säljer (7 st)*. jag tar x kr för alla
korkad: "så sammanlagt säljer du 7 böcker?"
jag: "ja"
korkad: "och dem tar du x kr för?"
jag: "ja"

SvaraCitera
kook
 kook

"nej jag säljer bara en, fast alla, för z pris, men bara om y är x"

DÅ KAN DU FÅ STÄLLA DINA KORKADE FRÅGOR

SvaraCitera
Ämnesstartare

kook:
"nej jag säljer bara en, fast alla, för z pris, men bara om y är x"

DÅ KAN DU FÅ STÄLLA DINA KORKADE FRÅGOR

Men, då säljer du alltså böckerna via styckpris

SvaraCitera

Usch vad bakfull jag är. I bussen på väg hem förut mådde jag så illa att jag spydde upp kaffet jag druckit innan i systempåsen. Mysigt. Kändes väldigt tacksamt att ha den påsen så man slapp spy på golv, säten, sig själv etc.

SvaraCitera
latest comments