åh så längesedan man gjorde matematik..
http://www.intmath.com/applications-integration/11-arc-length-curve.php
Omelett ![]()
vegansk lasagne på g. awesome.
Tickstart:
åh så längesedan man gjorde matematik..
http://www.intmath.com/applications-integration/11-arc-length-curve.php
åh, roliga uppgifter!
PMR:
Vad har du/ni i den? Kör ni sojafärs?
vi brukar väl oftast göra sojafärssås till lasagne, men nu körde vi spenatsås. gul lök, hackad spenat, halv burk krossade tomater, muskot, koriander, spiskummin, salt, peppar, cayennepeppar (tror jag, var inte jag som gjorde den), sen bechamelsås på sojamjölk och havregrädde.
subhuman girl:
vi brukar väl oftast göra sojafärssås till lasagne, men nu körde vi spenatsås. gul lök, hackad spenat, halv burk krossade tomater, muskot, koriander, spiskummin, salt, peppar, cayennepeppar (tror jag, var inte jag som gjorde den), sen bechamelsås på sojamjölk och havregrädde.
åh ok! Lät gott!
PMR: åh, roliga uppgifter!
ja kom att tänka på det där, vet jag såg en uppgift i calculus om korrigerad plåt... Men hade glömt bort hur man beräknade hur "lång" plåt man behöver för att täcka en viss längd av tak så att säga.. Abstrakt matematik är inte riktigt min grej, det är lättare när den är knuten till ens verklighet lite mer
typ som diskret matematik, lätt den roligaste då den dyker upp i ens vardag lite överallt
Breeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeed ouuuuuuuuuuuuuuuut /Porcupine Tree - The Blind House
Tickstart:
ja kom att tänka på det där, vet jag såg en uppgift i calculus om korrigerad plåt... Men hade glömt bort hur man beräknade hur "lång" plåt man behöver för att täcka en viss längd av tak så att säga.. Abstrakt matematik är inte riktigt min grej, det är lättare när den är knuten till ens verklighet lite mertyp som diskret matematik, lätt den roligaste då den dyker upp i ens vardag lite överallt
Jaaa, tänker bl a tillbaka på när jag gick gymnasiet och alla naturvetarskämt plötsligt blev roliga, likt pinsamheten när man fnissar åt ordvitsar...
Ska nu ringa lilla mormor. Vet inte varför jag gjort det innan. Hon såg så ömklig ut när vi var och hälsade på henne. Om hon bara inte vägrade hörapparat. En jättegullig sköterska stod jättelänge och upprepade både sitt namn och frågan om hon ville ha saft eller vatten men så är det nog inte alla som gör. Var tvungen att gå till henne sen innan vi gick och tala om för henne hur mkt jag uppskattade det.
cornelieber