NiklasW: Att Israel "hetsar", dvs kritiserar och fördömer, islamistiska demokratifientliga arabländer ser dock jag enbart som positivt.
Jag menar att han krigshetsar, han vill bussa sin blodhund USA på dem, precis som han gjorde med Irak (3:50 i Jon Stewart-klippet). Han har tjatat om att Iran kommer att skaffa kärnvapen i minst 19 år, och det har fortfarande inte hänt.
Anledningen till att han kritiserar Iran jämt och ständigt är för att han ser dem som ett hot mot Israel och vill utplåna dem. Han bryr sig inte huruvida homosexuella och kvinnor far illa i det landet, det är bara retorik för att vinna över USA på hans sida.
Proteus: Han bryr sig inte huruvida homosexuella far illa i det landet eller inte, det är bara retorik för att vinna över USA på hans sida.
Hade han verkligen brytt sig om homosexuella och kvinnors rättigheter skulle han ha kritiserat Saudiarabien, men icke.
Proteus: Jag menar att han krigshetsar, han vill bussa sin blodhund USA på dem, precis som han gjorde med Irak (3:50 i Jon Stewart-klippet). Han har tjatat om att Iran kommer att skaffa kärnvapen i minst 19 år, och det har fortfarande inte hänt.
Det klart man kan ha synpunkter på Israels politik, tex när det gäller bosättningar eller tonläget mot arabvärlden. Jag hoppas personligen att Israel byter styre i valet om två dagar till ett mer diplomatiskt alternativ. Däremot tycker jag Sverige och västvärlden, oavsett, bör värna om Mellanösterns enda demokrati.
Jag är i Stockholm. Tips på bättre restauranger till kvällen? Hej på er förresten
absentthinking:
Jag är i Stockholm. Tips på bättre restauranger till kvällen? Hej på er förresten
Vilken typ av restaurang? 🙂
Chocken som uppstår när jag förstår mycket mer polska än jag trodde.
fy satan, får tårar i ögonen för att jag saknar vissa härifrån så mycket
alltså i samband med att jag har hittat gamla um-relaterade saker. inte att jag bara tänker
absentthinking:
Jag verkligen älskar köttet på Jensens bofhus (stavning) 
Annars har Jamie Oliver öppnat en restaurang i stockholm, har ingen kol på hur dan den är men den borde ju vara nice.
konsert imorgon. mental förberedelse
Bakom brödbutiken bodde Baskerbosses båda bröder, bröderna Basker. Brödernas båda brädade beundrarinnor brukade besviket begagna brödbutikens bullar. Bullarna bakade Baskerbosses bas, Bagarbasse.
Baskerbosse bodde bredvid brödbutikens blå byggnad. Baskerbosses bröders brädade beundrarinnor bodde båda bortom bergen, besynnerligt billigt bredvid Biffbertils bastanta baconbod.
Byxbeklädd blott baktill..., beslöt Baskerbosse besöka Biffbertils baconbod. Bilen brummade bort bredvid belgiska bananbolagets blå byggnad. Bort bortom B-lagets bisarra bazarer, bort bortom brottarnas bökiga bryggor.
Betongen brusade bredvid bilen. Behärskat bromsade Baskerbosse bakom bankbudets beigea buss. Bankbudet betraktade Baskerbosse blygt. Baskerbosse besvarade Bankbudets blick.
Bakom balkongbrokaden beskådade båda beundrarinnorna besöket. Baskerbosse bar buttert bort bilen bakom Biffbertils baconbod. Bland bilvraken bakom baconboden brukade Biffbertil bygga billiga bidéer. Braket blev bedövande...
"Bänd bort Bentleyn, bänd bort Bentleyn", brölade Baskerbosse besatt. Bankbudet bajsade baken brun. Båda beundrarinnorna bantade bort brösten. Bagarbasse bakade bredare bullar.
Baskerbosse brottade bort bilvraken, böjde bak bidéerna, bankade Biffbertils brevlåda bucklig, bromsade bestört. Beskedet blottades bakom brevlådan: Biffbertil bortrest. Bankbudet blev buddhist...
Båda beundrarinnorna började betala besynnerliga bankgiroblanketter beträffande betal-TV:s bredare basutbud. Baskerbosses beklagliga belägenhet bekymrade blott bredvid Bonde-Becks bortskämda, bleka boxer.
kollade på en dokumentär om broder daniel igår, kom att tänka på flera st personer jag vet som typ har kopierat hela han henrik berggrens identitet/personlighet
tror för övrigt anders göthbergs självmord var ett pr-stunt som henrik berggren drev honom till
En av grannarna verkar vara i full färd att byta däck redan. Kanske borde säga att det är lite tidigt... 😛 fortfarande minus på nätterna.