Aviseringar
Rensa alla

I mina tankar just nu-tråden #2

latest comments

Ämnesstartare

...
-Va va de du hätte nu igen?
-Per Andresson!...
-Du känns som en kär gammal vän.
...

SvaraCitera
Ämnesstartare

Xuzkie:
...
-Va va de du hätte nu igen?
-Per Andresson!...
-Du känns som en kär gammal vän.
...

mm han e fan med i allt lol

så sjukt tråkig människa 🙁

SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vill inte möta någons blick. Jag vill inte bli bedömd. Jag vill inte bli sedd. Inte om det är såhär jag kommer att bli sedd. Inte om det de ser är ett odjur. En ful, dålig, elak, äcklig människa. Det är inte den jag vill vara, men det är den jag är. Det är den andra ser när de ser mig. Vad är poängen med att leva om jag inte gör något gott?

SvaraCitera
Ämnesstartare

Justitia: Misstänker det.

I och med att jag följer mitt eget råd, och därför frågar människor vad de menar, när det finns rum för missuppfattningar, ser jag det som en relativt liten sannolikhet. En sannolikhet man visserligen fortfarande bör ta hänsyn till, naturligtvis - arrogant vore det annars.

Om du vill försöka visa mig att min uppfattning är fel, är det ett opedagogiskt sätt att göra det på, genom att underkänna min upplevelse. Visa istället på de gånger feministrörelsen har visat sig tolerant, förstående och konstruktiv och låt mig ta del av den erfarenheter du besitter av rörelsens andra sidor; jag är som sagt inte alls slutgiltig i min uppfattning och tar gärna del av ny empiri och information för att uppdatera och/eller revidera tidigare föreställningar. Min nuvarande uppfattning bygger bara på den kontakt jag hittills har haft med rörelsen, vilket är en limiterad sådan. Då medföljer det naturligt att jag också är medveten om begränsningarna det innebär. Skål

Massor av situationsbunden information går förlorad i den snabba kommunikationens väg, vilket gör det viktigt för båda parter - läsaren och skrivaren - får vara ödmjuka inför de missar som kan uppstå. Jag anser att det finns en orimlighet i förväntas skriva ut alla detaljer med tanke på trådens natur; man skriver för sig själv, men framför andras ögon. Man skriver inte till dem. Åtminstone är det mitt brukssätt.

Justitia: Det var ditt första uttalande som gjorde mig upprörd.

Det förstår jag -  i och med att du inte hade den kontextuella informationen jag hade när jag skrev den meningen, blir det heller inte en rättvist tolkning. Om jag vid tidpunkten, hade varit i en diskussion som behandlade just rörelsens problem, hade jag uttryckt mig annorlunda, i syfte att förhindra missuppfattningar. Men sammanhanget var inte sådant, utan sammanhanget - dvs den här tråden - var av en annan art, vilket jag behandlade ovan.

Justitia: Det verkar som att du har missförstått min intention, ja. Jag hade en otrevlig ton därför att jag blev provocerad av ditt, i mina ögon, respektlösa och orättvisa inlägg. Om du tror att jag bara är ute efter att tjafsa så tar du fel. Ursäkta om du tagit illa upp.

Det är tråkigt att du uppfattade så. Tumme ned Jag förstår varför, efter att ha lyssnat till vad du har att säga - men jag upprepar att fördömelse aldrig var aktuellt. Det gläder mig att tjafs aldrig var syftet - sådant tycker jag bara är tråkigt och onödigt energiförbrukande.

Jag tycker att vi, när vi väl började förklara hur vi menade och tänkt med det vi sade, att vi kunnat utbyta ganska konstruktiv kritik och tankar - det är bra.

SvaraCitera

hasr senaste dagarna blivit väckt av min katt. ganska trevligt sätt att bli väckt på ändå

SvaraCitera

DSC_0592.JPG

SvaraCitera

Söker träningskompis 🙂

SvaraCitera
Ämnesstartare

otäckt

SvaraCitera
Ämnesstartare

är utmattad som om jag jobbat länge

SvaraCitera

känner mig psykiskt slutkörd
vill typ lägga mig i sängen och gråta
tror ej det är pluggläge nu, tror jag ska spela sims istället och försöka må bra

SvaraCitera
Ämnesstartare

OK KUL

SKA ALDRI MER VISA KÄNSLOR BRA

SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:  tror jag ska spela sims istället och försöka må bra

ja gör d

SvaraCitera
Ämnesstartare

loquor:
OK KUL

SKA ALDRI MER VISA KÄNSLOR BRA

jo

SvaraCitera

amsi:

ja gör d

gillar när folk uppmuntrar mig att göra roliga saker ist för saker jag borde! <3

SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

gillar när folk uppmuntrar mig att göra roliga saker ist för saker jag borde! <3

bättre med roligt om du ej mår bra????

SvaraCitera
latest comments