Aviseringar
Rensa alla

I mina tankar just nu-tråden #2

latest comments

Jävla bögmoderatorer

SvaraCitera
time
 time

Tänk om vårt barn också gillar sill och jag blir utmanövrerad 2-1??? Aja bra ursäkt att få gå iväg från hemmet och ha lite egentid om de ska hålla på och äta saker som luktar

SvaraCitera
Ämnesstartare

Såg fram emot en god kopp kaffe efter en hårdjävla dags slitjobb men så var mjölken jag hällde i rutten. Ska aldrig köpa mjölk från det mejeriet igen, jävla idioter.

SvaraCitera
time
 time

Vadå var det ny mjölk eller? Reklamera isf 

SvaraCitera
time
 time

Dazed ska vispa grädde och så visar det sig att han inte vispar, bara rör om. Detta kom fram efter att han kom in i sovrummet och lite ledset frågar "hur man aktiverar gräddpartiklarna" 

SvaraCitera

time:
Dazed ska vispa grädde och så visar det sig att han inte vispar, bara rör om. Detta kom fram efter att han kom in i sovrummet och lite ledset frågar "hur man aktiverar gräddpartiklarna" 

Eller när man gör smulpaj/äppelpaj och gör fel med fingertopparna. Bara för det är så kul. /hälla över smulorna

SvaraCitera

Jag har paraplyskräck.
Och mina mössor går inte och tvätta. :c
Regnjackan för ful.
Men har hittat nya skor idag!  

SvaraCitera

time: Reklamera      

skratt 

time: "hur man aktiverar gräddpartiklarna" 

skratt 

time:  men så var mjölken jag hällde i rutten. 

skratt 

SvaraCitera
time
 time

räkgylfar: skratt

Man kan reklamera livsmedel!! Viktig info

SvaraCitera

time:

Man kan reklamera livsmedel!! Viktig info

Ja! Du och min farmor är de som gör sånt! 

SvaraCitera
time
 time

räkgylfar:

Ja! Du och min farmor är de som gör sånt! 

Va nej jag _GÖR_ ej sånt, jag lutar mig bara tillbaka och informerar andra om att man _kan_ medan jag själv njuter av att inte göra servicepersonals liv till levande helveten över lite spilld mjölk

SvaraCitera
Ämnesstartare

räkgylfar: Ja!

räkgylfar: Va nej

hade tänkt fråga er två, ni har väl erfarenhet av servicegrenen, typ resturang etc (?). Hörde på morgonpasset i P3, de pratade om dricks och sånt. Så the general konsensus var att om man ska tippa så ska man göra det ordentligt, eller liksom inte komma med skambud.
Jag blev upprörd över detta. Min ståndpunkt är att om man tar bort stigmat med att tippa "lite" pengar, så kommer det generera en större summa i slutändan, många beckar små etc. Många avstår nog ifrån att ge dricks än att ge typ en femma liksom. Just serveringspersonal har nog inte (no offense) de skarpaste hjärnorna när det kommer till ekonomiska strategier, och eftersom jag vill alla (som förtjänar det) väl så blev jag som sagt upprörd över att de eventuellt skjuter sig själva i foten och ingen (i just denna instansen) verkade hjälpa dem. Vad tror ni, hur ser fördelningen av dricks ut, om varje gäst hade donateat en femma, hade det gett mer i kassan än det "big pimpin"-systemet folk verkar föredra nu?

SvaraCitera
Ämnesstartare

Ah, nä nä det var jättegammal mjölk förmodligen. Men ändå, fan ta dem.

SvaraCitera
time
 time

Det är ju toksvårt att svara på när Sverige inte direkt är ett land med drickskultur. Poängen med dricks är ju att dryga ut kassan för de som inte får minimilön och vi har en helt annan jobbsäkerhet i norden jämfört med mitt kära hemland så... ja. Nej. Svårt att svara på.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Fattar inte varför serv. pers har så dåliga arbetsförhållanden :s

SvaraCitera
latest comments