Kalixtus02: Nä, men kommunen la ner hela lokaltraffiken utom till o från skolan för att spara pengar, fast på vägen hem måste jag ta Umeåbussen o hoppa av efter typ 2 kilometer...
Problemet är att om folk inte åker buss så finns det ingen anledning till att slösa pengar på bussar som det knappt åker med resenärer på. Vi har lagt ner vissa linjer på helgerna och vissa nattbussar för att det åkt med ett par enstaka någon gång ibland men oftast var det 0 personer på dem. Man kan inte vara oansvarig och strunta i att man blöder pengar när dessa kan sparas in.
Efteråt brukar dock folk klaga på att bussarna inte går men varför ska det gå när ingen åker? Sen klagar man bara för att klaga fast man förmodligen aldrig åkt med bussen utan man gör det för klagandets skull.
Plejadisk Panda:
Jaaa i typ småland eller Härjedalen kanske. Men dit vill jag väl inte
Lygnern vill du däremot till!
också kan du få chans och flyga flygplan med om du är riktig snäll. Vi landar mitt ute i sjön. Obs, att vi inte är du och jag.
Jag springer efter med drönaren.
Någon kollega som snott ett äpple från mig...
hade två kvar i kylen igår och idag fanns bara ett...
Lav:
Det kanske var ryuk.
Kalixtus02:
Ah, precis.
Isf same. Eller ja, imorgon tar jag "grudenten". Ska bli riktigt skönt faktiskt. Är så jä*la trött på 9:an och grundskolan och alla småglin. Det ska bara bli riktigt trevligt att gå en linje som jag själv valt.
Regn och åska
har idag sammanlagt väntat ca 5 min på kollektivtrafik B-)
och då har jag ändå åkt både pendel, tunnelbana och buss =)
räkgylfar:
har idag sammanlagt väntat ca 5 min på kollektivtrafik B-)
och då har jag ändå åkt både pendel, tunnelbana och buss =)
Dåligt av dem att samspela såpass bra...
vi gick igenom så mkt om d kommande gymnasiearbetet idag. Lärare är rätt kassa på att vara peppande och fokuserade mest på att berätta hur stressigt d kmr bli 😀 och om hur personer som egentligen tog studenten förra veckan kommer vara kvar drygt 2 veckor pga ingen examen utan godkänt gyarbete =)=)=)
räkgylfar:
vi gick igenom så mkt om d kommande gymnasiearbetet idag. Lärare är rätt kassa på att vara peppande och fokuserade mest på att berätta hur stressigt d kmr bli 😀 och om hur personer som egentligen tog studenten förra veckan kommer vara kvar drygt 2 veckor pga ingen examen utan godkänt gyarbete =)=)=)
Va, ska ni har gymnasiearbetet nu i juni?!? Ni ska väl sluta vilken dag som helst?
Plejadisk Panda:
Jaaa i typ småland eller Härjedalen kanske. Men dit vill jag väl inte
Finns överallt!
Lav:
Palla att palla andras äpplen. Du finge etikettifiera dem med din namntäckning. Synd om sånt behövs dock, man vet väl vad man själv tagit med sig till kylen!
Crysilis:
Va, ska ni har gymnasiearbetet nu i juni?!? Ni ska väl sluta vilken dag som helst?
därav kommande. =) som i nästa termin
räkgylfar:
därav kommande. =) som i nästa termin
Jaha de informerar ett helt läsår i förväg. Eller ja, en hel termin.