Aviseringar
Rensa alla

I mina tankar just nu-tråden #2

latest comments

mama.PNG

SvaraCitera

Så ska de ju såklart ha hemmafest ikväll/natt också och jag som ska upp 05 imorgon för att arbeta då också. Ack! Hur i hela friden skall detta sluta. Får barrikera dörren till sängsrummet och stoppa in två sockar som öronskydd.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Gissa hur den här dagen har varit 

SvaraCitera

Captain Jack Sparrow:
mama.PNG

Rodnar 
Minns när man kunde förstora dom direkt i skrivandet =/

SvaraCitera
Ämnesstartare

Crysilis:

Är det stadsbuss eller mer länsbuss du/ni kör?
Tänker att problem kan ju uppstå med passagerare, trafiken, fordonet osv... men om det händer särskilt ofta så är det ju lagom jobbigt. Hur länge kör ni under ett pass? Har alltid undrat det.
Oj såg nu att det var kollegan som skulle ta över din körning och inte tvärtom. Jo det är ju dålig stil om man gör det av ren sloppyness.

Jag kör länsbuss. Så kör- och vilotiderna är viktiga för oss att följa, vilket vi inte kan göra om folk mer eller mindre medvetet slarvar som han gjort sedan han började för typ en månad sedan.
absolut om det är ute i trafiken  som gör att han blir sen, det händer, men nu började han en viss tid och skulle byta av mig 20min senare och är sen till det när han kunnat vara där i tid. Då blir man rätt irriterad när han sabbar för mig som får en kortare rast och är sen till resenärerna som drabbas.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Svarar på resten av frågorna sen. Ska köra nu

SvaraCitera
Ice
 Ice

Avregistrerad:
R  

Cobrak:
hade ju var’t skoj å se vem avregistrerad är respektive hur hens röst låter, men för å vara på den säkra sidan väljer jag rutten. då får jag ju ett tillfälle att fråga hur anime tittandet går dessutom! Cool

Jag minns vem som skrev de, då hette hon Skorpionen. 🙂

SvaraCitera

Crysilis:

Rodnar 
Minns när man kunde förstora dom direkt i skrivandet =/

Känns lite pinsamt av okänd anledning så var tvungen att förstora den "lite".

Rodnar?

SvaraCitera

Inte Jung:
Gissa hur den här dagen har varit 

Fruktansvärt långtråkig och dötrist och tråkig och alldeles, alldeles underbar!

Nej men jag gissar på att den varit tröttsam och icke-händelserik på något givande vis. En dag bland mängden, en likgiltig sådan.
En dag Jung inte lär minnas i tiden då den varken varit speciellt dålig eller särskilt lycklig. Det har varit en typisk ointressant dag som många andra. En dag som ej sticker ut ur mängden.

Eller har det kanske skett någonting fantastiskt? Eller någonting väldigt illa?

SvaraCitera
Ämnesstartare

Crysilis: Eller har det kanske skett någonting fantastiskt? Eller någonting väldigt illa?

nä, bara väldigt trött, som vanligt

SvaraCitera
Ämnesstartare

Om jag ska liknas vid en rotsak så är det nog rotselleri 

SvaraCitera
Ämnesstartare

Crysilis: Hur länge kör ni under ett pass?

Helt olika. Vi får dock inte köra buss mer än 9/10h/dag. Dagens arbetspas svar 13h långt t.ex men det är inklusive raster. Har något 14h pass och sen mestadels 9-12h. Är i en grupp där vi kör långa pass för att sedan ha extra dagar i vila mellan passen. Istället för att köra delade pass som t.ex några timmar på morgonen och sen lång rast innan det blir em/kväll några timmar.

Crysilis: Oj såg nu att det var kollegan som skulle ta över din körning och inte tvärtom. Jo det är ju dålig stil om man gör det av ren sloppyness.

Precis. 
helt enkelt: jag körde en buss på en linje, när jag är färdig med en ToR ska han komma och byta av mig. Han var 5min sen, jag ringde jouren (som visade sig vara chefen denna helgen), han suckade och sa att den föraren har varit dålig på att passa tiderna. Chefen ringde kollegan och sa till honom, sen dök han upp 10min senare, med knappt 5min till sin avgång och hade tagit ca 15min av min rast.
Sen ska jag då stressa för att hinna tillbaka till depån så att nästa kollega ska kunna byta av en annan kollega.

SvaraCitera

Kalixtus02:
LOL, nu har man tagit "grudenten"...

Som studenten fast ur grundskolan??

SvaraCitera
Cobrak

Crysilis:

Bettah hurry like Spauderman!
Relaterad bild

ohh absolut det var så jag tog mig t festn

SvaraCitera
Cobrak