Inte Jung:
Spelar också samma saker mest, och improviserar med olika effekter pga kul
festligt!! elgitarr/bas vae?
räkgylfar:
festligt!! elgitarr/bas vae?
Ah mest elgitarr, men även bas. (Och akustisk. Och orglar)
Inte Jung:
Nä, har inte försökt på ett tag
verkar ju ha löst sig finfint ändå!
Inte Jung:
har för stora fingrar
relaterbart, dock blire åt andra hållet för mig. minns första gången jag skulle ta ett barréackord på gitarren, kändes tämligen omöjligt, men det funkade till sist. eller när jag skulle ta ett cmaj7 på pianot.. då sträcktes det till i fingrarna, så att säga. funkar å bara dra igenom några skalor för å mjuka upp händerna, men ändå.
Cobrak:
verkar ju ha löst sig finfint ändå!relaterbart, dock blire åt andra hållet för mig. minns första gången jag skulle ta ett barréackord på gitarren, kändes tämligen omöjligt, men det funkade till sist. eller när jag skulle ta ett cmaj7 på pianot.. då sträcktes det till i fingrarna, så att säga. funkar å bara dra igenom några skalor för att mjuka upp dem, men ändå.
Mina fingertoppar tar upp tre strängar oavsett hur försiktigt jag försöker vidröra dem.
så barréackord funkar rätt bra för mig, men har problem med att spela D...
mitt bästa partytrick är att d enda jag kan på piano är für elise. Lär ha sagt d redan men vafan
är trött nu. sov kasst inatt pga rädd att sova igenom alarm. sov genom 4 i tisdags
pga stänger av i sömnen snarare än sover så djupt dock
Så jävla deppig! Kan inte sova
Inte Jung:
Mina fingertoppar tar upp tre strängar oavsett hur försiktigt jag försöker vidröra dem.
så barréackord funkar rätt bra för mig, men har problem med att spela D...
1) hur greppar du gitarren och hur hårt pressar du mot strängarna?
2) brukar finnas ett alternativt grepp för samma ackord, så om du känner att det är omöjligt å göra ett vanligt D-ackord, kör på barréackord
3) finns ju gitarrer med olika halsdimensioner varav vissa gitarrer har större avstånd mellan bandstavarna. exempelvis en Schecter. en sådan sak kan underlätta, men det berör ju också den ekonomiska aspekten; gitarrer är inte billiga
räkgylfar:
mitt bästa partytrick är att d enda jag kan på piano är für elise. Lär ha sagt d redan men vafan
brukar räcka med å vara en mästare på en låt för å charma publiken
om de inte hört dig spela den 10 ggr innan dvs
fan asså blev riktigt sugen på å lära mig riffet i November Rain nu, men har inte rört en elgitarr sedan nian