Aviseringar
Rensa alla

I mina tankar just nu-tråden #2

latest comments

Ämnesstartare

Chibibbi:
Sitter här med Exner och har det mysigt tillsammans. Det är fint. =) Bra helg, det här. Nu spenderar vi lite tid för oss själva. Jag UM:ar och han spelar. Min lilla game:er, han. =)

Tror för övrigt att receptionisten är lite tänd på honom. Blickar som skvallrar om intresse. Tycker det är kul. Synd att han är min. Skadeglädje Nejdå, jag skojar bara (lite Rodnar). Hon verkar snäll hoppas att hon själv har en partner där hemma som kan hjälpa till att göra hennes liv uppskattat. Jag och J ska skicka en blomma till henne sedan som tack för hennes insats med iprenen. Har en hiskelig huvudvärk och hon var mycket snäll nog att springa och köpa ipren när nöden krävde.

Nyss hade Exner och jag ett mycket intressant och givande samtal om feminism och vad vi anser problemet vara och vilka nackdelar vi kan se med de metoder som idag används i jämställdhetens namn. Han är en intelligent man, inget tvivel på det. Gillar.

ligger du inlagd? tänkte pga du skrev att d mådde dåligt förut och nu receptionist där du bor osv

SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92: Hjärta

Mm, Exner är mysig. Mycket kärleksfull och bra. Rodnar

isola:

ligger du inlagd? tänkte pga du skrev att d mådde dåligt förut och nu receptionist där du bor osv

Nej, nej! Exner sände mig på husmorskurs en vecka, därav receptionisten.

SvaraCitera
Ämnesstartare

hAr fått eksem igen. vill skära av all hud då kan jag inte få eksem

SvaraCitera
Ämnesstartare

Min fina underbara jättebragia far gav mig sin mp3 eftersom han ändå kan lyssna på musik i mobilen. Wiho. Håller på och fyller den med fin musik nu. Ska nog lämna datorn hemma den här gången. Blir ju fint att bara ha en massa böcker, musik, lite plugg, hunden och den fina gotländska naturen att ägna sin tid åt.

Köpte Allt Om Vetenskap idag också, måste börja prenumerera på någon sådan tidning igen. Fast helt Illustrerad Vetenskap, den är snäppet bättre.

SvaraCitera
Ämnesstartare

igår kom vi på den asbra idén att vi ju kan fälla ut bäddsoffan  när vi tittar på tv, pga mycket skönare osv + jätteenkelt i denna soffa. idag gjorde vi det och guuuuud, att vi inte kom på detta tidigare Rodnar

SvaraCitera
Ämnesstartare

Funderar på om Knegaren och Volvo säger något mer till varandra än typ "ey bror Hjärta".

SvaraCitera
Ämnesstartare

seasaw:

hamnade sen på gayklubb och dansade till
it's my life och ja det var bra

nice önskar att jag visste lockelsen med dans

SvaraCitera

Hjärtamusic is my lifeHjärta #swag #yolo #trååkigt Oskyldig

SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:

nice önskar att jag visste lockelsen med dans

dansar du inte?

SvaraCitera
Ämnesstartare

gillar inte när ord som inte ska vara värdeord blir värdeord

språket blir en enda stor gegga av åsikter. finns inget språk att använda för den som vill förhålla sig neutralt. säger man "diskriminering" tolkas det direkt som att man menar något dåligt. diskriminering kan vara dåligt, men då är det företeelsen diskriminering man ogillar - alltså företeelsen ordet beskriver som man värderar negativt. sedan kan man använda ordet som deskription av omständighet.

liksom, det ordet beskriver en negativ särbehandling och det är ju en värdering i sig, men hur man sedan värdesätter den värderingen bör ju inte läggas i munnen på en.

det finns lager på lager. flera dimensioner som jag upplever att människor ofta missar då de ofta ser dessa fenomen som en och samma. själv gillar jag pussel. jag gillar att ta isär och undersöka, för att sedan lära mig mer om saken.

när jag var liten brukade jag skruva isär salt- och pepparkvarnar hemma hos folk vid middagar, då jag fascinerades utav mekanismerna som resulterade i salt på min mat. folk gillade inte det, men jag tror dom fann det intressant när jag satt där med mitt  något malplacerade vokabulär och höll monolog om varför dessa kvarnar var byggda som dom var. självklart brydde sig ingen alls, men det insåg jag inte då. Mycket glad

pennor var också en favorit. ett tag, när jag var ca 8 år, kunde jag förklara de ingenjörs-teknikerna bakom 7 olika pennor. nu när jag ser tillbaka på det här idag, undrar jag verkligen varför jag brydde mig om att lära mig det. mor och far ville inte låta mig pilla på bilen. tråkigt dock, för om jag fått göra det då hade jag kanske varit en firre på bilmekaneri.

SvaraCitera
Ämnesstartare

ska ta tag i allt.

SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:
ska ta tag i allt.

Göre. Önskar dig all lycka till!

SvaraCitera
Ämnesstartare

funderar på bachata och hur två killar kommer att gå till väga för att få mig samt om. 

SvaraCitera
Ämnesstartare

jag förstår inte hur jag har kunnat få så fina vänner. jag är lyckligt lottad med ta ek på hur mycket skit jag har gjort. de skiter i att jag är jobbig och gnällig och ledsen, de pratar med mig som om jag är en person och inte ett kön eller en ålder.

SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

dansar du inte?

nej inte bland folk iaf, hur skulle det se ut?

SvaraCitera
latest comments