Jag har fastnat i paradoxer:
Säg att tidsresor skulle var möjligt.
Jag åker tillbaka i tiden 2 dagar och dödar mig själv. Vad kommer att hända?
Om jag dog för 2 dagar sedan så kommer jag aldrig leva 2 dagar senare för att åka tillbaka 2 dagar för att döda mig.
Jag orkar inte...
13.00: "idag ska jag inte åka hem från uni förrän kl 22. här ska köttas!"
14.00: "det kanske är dags att ta en paus för lunch"
14.30: "är för mätt för att plugga. sitter och glor ut genom fönstret en stund"
15.30: "kl 22 var väl lite att ta i. jag sitter till 20. man måste ju inte överdriva"
16.00: "eller 18? jag ska ju hinna äta middag också"
17.00: "fast jag ska ju förbi coop också. jag går nu"
17.30: "jag köper chips och så får jag bara äta dem medan jag skriver tenta"
18.30: "nä, nu måste jag vila lite på maten"
19.00: "jag vill inte förknippa chips med att skriva tenta. jag äter dem först och så pluggar jag senare"
och vips så har hela dagen snart gått. imorgon ska fanskapet in (tentan alltså) 
glömde dessutom att köpa mjölk så nu måste jag gå tillbaka
åhhhh
hur ska jag orka klä på mig ordentliga kläder
terrormat:
glömde dessutom att köpa mjölk så nu måste jag gå tillbakaåhhhh
hur ska jag orka klä på mig ordentliga kläder
Det du kan göra är väldigt riskabelt men ack så skönt om man lyckas. Gå till affären i dina komfortabla hemmakläder, men var beredd på att agera hemlig agent ala James Bond. Ser du någon du känner så kan du antingen rulla ihop dig som ett garnnystan bakom fruktdisken där Anette 55 står och väger in en påse kiwi eller också springa för glatta livet rätt in i chipshyllan, hen lär inte gå dit på en onsdag. Betala helst kontant med luvan uppe och spring sedan hem snabbare än Usain Bolt på tre ben.
Profit!
Creator:
Det du kan göra är väldigt riskabelt men ack så skönt om man lyckas. Gå till affären i dina komfortabla hemmakläder, men var beredd på att agera hemlig agent ala James Bond. Ser du någon du känner så kan du antingen rulla ihop dig som ett garnnystan bakom fruktdisken där Anette 55 står och väger in en påse kiwi eller också springa för glatta livet rätt in i chipshyllan, hen lär inte gå dit på en onsdag. Betala helst kontant med luvan uppe och spring sedan hem snabbare än Usain Bolt på tre ben.
Profit!
ja, något sådant får det bli
så fort långkalsongerna är på åker de inte av i första taget så jag tänker rocka dem
Hittar inte något alternativ om att kunna betala med faktura på SJ. Askdfljg
Det har ju gått förut? Blir galen
+ att nu frågar mamma varför jag tänker åka till sthlm snart igen. Hur ska jag förklara detta utan att hon blir för nyfiken
Creator:
Jag har fastnat i paradoxer:
Säg att tidsresor skulle var möjligt.
Jag åker tillbaka i tiden 2 dagar och dödar mig själv. Vad kommer att hända?
Om jag dog för 2 dagar sedan så kommer jag aldrig leva 2 dagar senare för att åka tillbaka 2 dagar för att döda mig.Jag orkar inte...

Eller en gammal fast ändå så jobbig för huvudet.
Vad händer om Pinocchio säger: "Min näsa kommer att växa nu"?
Växer näsan så har Pinocchio talat sanning, alltså kan näsan inte växa.
Fast växer den inte så har Pinocchio talat osanning, alltså måste den växa, fast den kan ju inte växa för då talar han ju sanning.
Creator:
Eller en gammal fast ändå så jobbig för huvudet.Vad händer om Pinocchio säger: "Min näsa kommer att växa nu"?
Växer näsan så har Pinocchio talat sanning, alltså kan näsan inte växa.
Fast växer den inte så har Pinocchio talat osanning, alltså måste den växa, fast den kan ju inte växa för då talar han ju sanning.
Det blir bara jobbigt.
Mycket bättre med filosofiska frågar som man faktiskt kan diskutera om, till exempel: om ett träd växer i skogen och ingen finns där att bevittna det, kommer det då att göra ett ljud ifrån sig?
MaximusPrime:
Det blir bara jobbigt.Mycket bättre med filosofiska frågar som man faktiskt kan diskutera om, till exempel: om ett träd växer i skogen och ingen finns där att bevittna det, kommer det då att göra ett ljud ifrån sig?
Tack! Har verkligen haft paradoxer i huvudet hela dagen. Filosofiska frågor är alltid trevliga, vet att det varit väldiga diskussioner i frågan:
Om jag tillverkar en nyckel som inte leder någonstans, den fungerar inte i några lås, har jag verkligen tillverkat en nyckel då?
Creator:
Tack! Har verkligen haft paradoxer i huvudet hela dagen. Filosofiska frågor är alltid trevliga, vet att det varit väldiga diskussioner i frågan:Om jag tillverkar en nyckel som inte leder någonstans, den fungerar inte i några lås, har jag verkligen tillverkat en nyckel då?
Det logiska i mig säger att du har tillverkat något som ser ut som en nyckel. Men har inte samma funktion som nycklar. Ser du? Mycket enklare. Men lite tråkigare.
MaximusPrime:
Det logiska i mig säger att du har tillverkat något som ser ut som en nyckel. Men har inte samma funktion som nycklar. Ser du? Mycket enklare. Men lite tråkigare.
Jag håller med dig. Bara för att utseenden säger att det är en nyckel så är det ingen nyckel. Jag kan till exempel baka en kaka som ser ut som en nyckel.
Min ambition var att tillverka en nyckel, men om funktionen inte finns så är det enligt mig ingen nyckel. Funktion före föreställande.
Creator: Jag åker tillbaka i tiden 2 dagar och dödar mig själv. Vad kommer att hända?
Du misslyckas, eller återupplivas, eller någon gör en klon av dig eller whatever. Något som redan har hänt kan inte sluta ha hänt.
Blir förbannad... Var tvungen att lämna in en uppgift senast ikväll för att kunna få respons innan provet nästa vecka, gissa om inte inlämningssidan utan förvarning har hamnat 'under konstruktion'
ska jag:
1. dricka kaffe nu och sitta uppe inatt och skriva
eller
2. inte dricka kaffe utan istället gå och lägga mig vid midnatt och gå upp tidigt imorgon? (med risk för att bli jättestressad imorgon)