Niklas: Och nej, jag är inte den enda som upplever detta.
det här är en så fjantig grej att säga till någon annan. vad blir bättre av att du inte kan stå rakryggad och säga såhär tycker jag och så får det vara bra med det? att försöka trycka ner någon med att insinuera att "ööh folk snackar bakom ryggen på dig" är så himla otrevligt, onödigt och ja rent ut sagt fjantigt.
InABox:
"Det är fel att umgås med vänsterextremister för att nazister." Va?
InABox: Jo, det var typ det du skrev. Vänsterpolitiker ska inte beskylla andra för att umgås med nazister när de själva umgås med vänsterextremister.
Bland vänsterextremisterna finns det personer som hyllar Stalin, Mao, Pol Pot, Che Guevara (ja, även han var en skoningslös massmördare), etc. AFA går frekvent runt och misshandlar människor vars enda brott har varit att yttra invandringskritiska åsikter. Vore det rätt att klumpa ihop alla motdemonstranter med dessa personer, bara för att de befunnit sig på samma plats? Det var exakt vad Mona gjorde.
Tickstart:
:$$ så arg på mig
Näe, endast arg för att jag ej kan prata och vara muntligt social med folk :/
http://mikaelnyberg.nu/2015/12/29/apartheid-light-den-nya-svenska-modellen/
Om någon är sugen på lite långläsning såhär på måndagskvällen. 
Proteus: AFA går frekvent runt och misshandlar människor vars enda brott har varit att yttra invandringskritiska åsikter.
nazisterna går frekvent runt och misshandlar människors vars enda brott har varit att födas som någon eller något de inte kan hjälpa.
sluk:
Näe, endast arg för att jag ej kan prata och vara muntligt social med folk :/
aw mm 🙁 men du kan ju göra annat med munnen 
wineing:
nazisterna går frekvent runt och misshandlar människors vars enda brott har varit att födas som någon eller något de inte kan hjälpa.
Tror du inte jag är medveten om att det finns nazister som misshandlar folk baserat på utseende, samt att vissa befann sig på den här demonstrationen? Missade du helt min poäng?
Proteus:
Tror du inte jag är medveten om att det finns nazister som misshandlar folk baserat på utseende, samt att vissa befann sig på den här demonstrationen? Missade du helt min poäng?
jag tycker det sätter en viss ton när nazister beger sig till en demonstration, ja. många av de som kallas vänsterextremister stöttar även förslag och initiativ som är långt ifrån våldsamma eller är till för att sprida hat. observera gärna även att flera toppnamn inom SD, bland andra åkesson och järnrörsgänget, kallade motdemonstrationen på sergels torg (efter att SD kommit in i riksdagen) som vänsterextremistisk, men det ifrågasätts tydligen inte. kort och gott: att en nazist tycker en demonstration är värd att gå på är mer oroväckande än att en vänsterextremist tycker det.
Proteus: Bland vänsterextremisterna finns det personer som hyllar Stalin, Mao, Pol Pot, Che Guevara (ja, även han var en skoningslös massmördare), etc. AFA går frekvent runt och misshandlar människor vars enda brott har varit att yttra invandringskritiska åsikter. Vore det rätt att klumpa ihop alla motdemonstranter med dessa personer, bara för att de befunnit sig på samma plats? Det var exakt vad Mona gjorde.
Samarbetar de är det inte inkorrekt att associera dem med varandra. Vet inte hur man skulle bunta ihop dessa med varandra - dyker det upp ett gäng stalinister under ledning av "Stalinistiska förbundet" är det ju korrekt att påpeka det. Däremot har jag inte uttalat mig om Mona specifikt utan efterlyste logiken i uttalandet. Vänsterextremister och högerextremister är inte samma sak. Att de "befann sig på samma plats" är ju dock årets förmildring.
krig:
Du kan ju inte förneka kopplingarna mellan Pegida-rörelsen, DI-gänget och de nyfascistiska elementen i SDL, NU m.fl.?
Vad tyst det blev...
InABox: Samarbetar de är det inte inkorrekt att associera dem med varandra.
Skulle säga att det är korrekt, men har å andra sidan aldrig sett V, S m.fl samarbeta med stalinister. Möjligen tar det emot lite att säga att jag enligt den linjen haft samröre med RS..