Aviseringar
Rensa alla

I mina tankar just nu-tråden #2

latest comments older comments

Jr. HBT:

nej det var ju bara ett svepskäl för att få skriva min åsikt!!! och eftersom åsikten gällde typ hela din forumaktivitet var det lika bra att göra det till en personlig fråga.

var din åsikt nu nödgade att jag skrev omotiverat pråligt??? [crazy] lål ska du säga är min spontana reaktion

SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Ja nu kan jag förstå att du tycker så

hahahh mh såklart trevligt sätt är allti rätt, men bortsett från sådant så är dina inlägg bra ba för att de är bra formulerat o innehåll osv

oke oke nu får det inte bli för kuddigt här så nu måste jag säga att du är en hm en skäggigsko. så.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är i behov av att omfamna någon, eller bli omfamnad, och således känna vid mänsklig värme.

SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Jobbigt :/ vad ska du läsa då?

http://www.geo.su.se/index.php/edu/courses/distance-courses/295-tellus-i

Men det är säkert intressant!

Dan_the_ironman:

Man får hoppas att juristerna inte är lika stela som man hört bara!

Förmodligen inte helt uteslutande. Om inte annat får du väl "WÖÖÖ":a lite, under seminarier/föreläsningar, för att lätta på stämningen.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

var din åsikt nu nödgade att jag skrev omotiverat pråligt??? lål ska du säga är min spontana reaktion

ja det är hela grejen.

SvaraCitera

Jr. HBT:

ja det är hela grejen.

jaha
då får jag jobba på att skriva mer pråligt i framtiden för att reta dig mer

SvaraCitera
Ämnesstartare

nu precis såg jag att nubbie var avreggad!sdasd [cry]

SvaraCitera
Ämnesstartare

o budolicious också men han kanske har en ny användare inget koll

SvaraCitera

i dag har jag verkligen gjort ett gott dagsverke
jag har bashat dumsnutar på facebook
lämnat tillbaka en bok på biblioteket
skrivit andra bra saker

jag är bra

SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

jaha
då får jag jobba på att skriva mer pråligt i framtiden för att reta dig mer

då får du godta fiendet

SvaraCitera
mynona

Jr. HBT:

hoppas denna floskelkavalkad gjorde saken klarare.

Ja, jag har hört liknande åsikter tidigare.

Jr. HBT:

anarkist betyder ungefär: god människa.

Det är just det jag har att invända mot anarkismen. Människor är inte goda. För att den ska fungera krävs att alla människor är goda.

Jag tycker heller inte att det är nödvändigt att finna en ideologi som ger alla svar och i alla avseenden är precis som man vill ha den, om man kan finna en som ger såpass mycket frihet åt individen att denna kan leva enligt sina åsikter i alla fall. Människan är inte bra nog att kunna handskas med anarki. Vad gäller liberalismen behöver den inkludera välfärd för att kunna uppfylla sina ideal, alltså socialliberalism, som konsekvensmässigt inte skiljer sig från socialdemokrati.

Jaja. Det var bara en reflektion. Tack för svaret!

dazed:

Jaha? Det är möjligt, kanske efter att brytningen med Ryssland att bildades något sådant.

Jag vet att det förekom i Polen vid tiden för andra värlskriget i alla fall, men när det började har jag vaga begrepp om. Dock hade ju Polen länge mycket mindre förtryck mot judarna än övriga Europa, därav kanske inte förbudet mot att äga jord. Hur det var i Bulgarien vet jag inte.

SvaraCitera
latest comments older comments