dvärgkastarn:
Pics or stfu!
Meeeh!
tlaltecuhtli:
aa, det är en hur nice antologi som. den går bra att kombinera med anders wedbergs rekonstruktioner av klassiska filosofers resonemang. (hans böcker heter "filosofins historia" följt av tidsperioden i fråga.
soft! var just en nice antologi jag letade efter. känns som en bra idé att skaffa sig en överblick kring hela spektaklet innan man fördjupar sig i något. tar den upp både tänkarna och deras resonemang eller är det bara det ena eller det andra?
tlaltecuhtli:
dessa har jag bara läst delar av, men utifrån det jag läst är de klart värda.
dessa får jag spana på då.
tlaltecuhtli:
äroböcker finns det inget värde i att spara
inte alls! att ha kunskap tillgänglig närhelst jag önskar ta del av den är något jag värderar högt.
näääej. jag tog fel tunnelbana!
det är nu man borde vara kreativ eller något tror jag
Chibibbi:
tar den upp både tänkarna och deras resonemang eller är det bara det ena eller det andra?
menar du marc-wogau eller wedberg? "filosofin genom tiderna" är originaltexter av viktiga tänkare samt korta introduktioner till dessa om jag minns rätt. "filosofins historia" är ett amalgam av en objektiv presentation av utvalda tänkares resonemang (det är tydligt vilken filosof som har sagt vad); logiska uppställningar av dessa; samt utveckling/omformuleringar där wedberg antingen tror sig kunna formulera deras idéer bättre än vad de själv gjort, där han har en tolkning som inte är standardtolkningen eller där han har funnit ytterligare premisser som kan styrka deras slutsatser.
Chibibbi:
inte alls! att ha kunskap tillgänglig närhelst jag önskar ta del av den är något jag värderar högt.
det är väl det minnet är till för? nu kanske inte alla fungerar på det viset, men om jag behöver fräscha upp mitt minne räcker det oftast med en kort internetsökning för att jag ska komma ihåg de mer djupgående förklaringarna.
isola:
whaaat
man kan göra hennagloss genom att blanda henna med typ citron och balsam, som en "henna-lättoning"
gjorde likadant men med kaffe, vilket inte rekommenderas blonda hår för att kaffe färgar SÅ STARKT. typ "gör starkt kaffe och skölj håret 15 ggr (ca 15 min) i det OBS BLONDINER KAN BLI JÄTTEMÖRKA SÅ DONT" men aa, över entimme gjorde typ ingenting utom att håret känns rent och luktarsvagt kaffe
MÅSTE PINKA MED SNOPPE NU MEN ORKAR VERKLIGEN INTE MEN MÅSTE ÄNDA GÅ UT NU TILL 1 ANNAT STÄLLE SÅ KAN VÄL GÖRA DET ÄNDÅ ÅÅÅÅÅÅÅ SK AALDRIG MER DRICKA NÅGOT SÅ ATT JAG MSTE PINKA MED SNOPPEN
HAHA OMG KÄNNER IGEN KSENIA FRÅN TWITTER. ![[bigsmile]](/img/smilies/bigsmile.gif)
Straholic:
KSENIA
LÄNKA!
dvärgkastarn:
LÄNKA!
Jag kommer inte ihåg hennes twitternamn. Känner bara igen avataren.
Ligger i sängen, kollar på film. Later kläder, tänker på han. Startade en sån där frågesida alla andra har ask.fm/linaosterberg , fråga gärna något å underhåll mig en stund. Pratade nyss med en himla go tjej i tfn å väntar på svar från världensbästa kille.

![[sad]](/img/smilies/sad.gif)
xD
linaosterberg:
Startade en sån där frågesida alla andra har ask.fm/linaosterberg
Urgh, den där frågetjänster är nästan det enda mitt twitterflöde består utav. Bara synen utav en sådan länk får mig att vilja skalla något sött djur. Hårt.
Mår piss. Det går i perioder. Jag har märkt att jag är mycket mer känslig nu. Kan börja dagen på topp och tre timmar senare må åt helvete igen. Vet inte om sånt är normalt eller om det är nåt fel på mig.
Känner mig som en dålig person. Felplacerad. Ingen jag har pratat med här har känts som en potentiell vän. Ingen har känts som nån jag kan klicka med. Jag känner mig som en outsider. Jag hör inte hemma här. Det är nån jävla kulturkrock mellan mig och alla andra. Jag passar inte in.
Alla andra har vänner de kan ringa, hänga med eller whatever. Det är fredag. Jag hör människor utanför fönstret som pratar och skrattar och har kul med sina vänner. Jag sitter i min lägenhet. Jag har suttit i min lägenhet hela dagen. Jag har haft pyjamas på mig hela dagen. Jag har inga vänner att ens prata med här.
Det får mig att tänka på när jag var mobbad, och alla gamla minnen kommer tillbaka. Jag känner mig oduglig och värdelös och skitful och sämst. Jag känner mig så utanför. Jag mår inge bra överhuvudtaget.
??