Aviseringar
Rensa alla

I mina tankar just nu-tråden #2

latest comments older comments

mynona

Blivande_japan:

santfast vad fördomsfulla vi är!d kan ju faktiskt vara 1 man i kjol och 1 annan man som kikar också!!!!fast d kanske är sexistiskt d medja vet inte

Det är sant. Det borde man ha tänkt på det med. Det borde HON (i artikeln) ha tänkt på. Jag är förvånad över att man inte har påpekat det.

dvärgkastarn:

Brukar du vara det när du går på toa?

[det där ordet som man brukar skriva på internet när man svarar men ändå inte svarar, det finns ett etablerat ord för det men jag har glömt det nu]

SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

nä för hon va sjuk den dan stod d ju!!!

Ah, sorry my fault.

SvaraCitera

mynona:

Det är sant. Det borde man ha tänkt på det med. Det borde HON (i artikeln) ha tänkt på. Jag är förvånad över att man inte har påpekat det.

ah!
måste säga att d va lite sexistiskt av henne!

SvaraCitera

- Razorblade -:

Ah, sorry my fault.

d va kanske hennes bästis som också blev kränkt

SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

[det där ordet som man brukar skriva på internet när man svarar men ändå inte svarar, det finns ett etablerat ord för det men jag har glömt det nu]

Tolkar det som ett ja, men säg gärna till om du skulle komma ihåg ordet pga vill veta.

SvaraCitera
Ämnesstartare

jejexo:

Jag förstod vad du syftade på och det hade säkert funkat med mig med om det inte går så satans fort hela tiden. Jag är som ovan sagt inte så snabbtänkt och så har jag mina sociala problem och då blir jag nervös och ställd.

det går bra att vara dum i huvudet

tror jag, har inte märkt några bieffekter

SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är inte bara sexistiskt, det är rasistiskt också med bara svarta människor ritade på bilden. Är det bara svarta som gör så? Nej, det här är alldeles för kränkande o.s.v....

SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

Dold text: under förutsättning att jag känt personen i minst tio år

Åh, vad jobbigt för dig. [sad] Det känns som att många relationer hinner försvinna innan dess. Liksom familj och fåtal vänner?

SvaraCitera
Ämnesstartare

[shake]

SvaraCitera
Ämnesstartare

gunilla persson............

Image

SvaraCitera

mynona:

facepalm?

SvaraCitera
Ämnesstartare

Jr. HBT:

det går bra att vara dum i huvudet och inte fatta nånting

tror jag, har inte märkt några bieffekter

En stor del av mig tycker inte att det är ett okej beteende ifrån min sida. Även om ni egentligen inte bryr er nåt större och lär väl knappast lägga något av det korkade jag skulle säga på minnet under en längre tid så blir det liksom ändå ett problem.

En bieffekt för mig är att jag får ångest och gräver ner mig i sängen i värsta fall och hoppas på att det faller ner en stor fet jävla lastbil på mig.

SvaraCitera
mynona

Blivande_japan:

d va kanske hennes bästis som också blev kränkt

Det här var en mer klassisk fördom - varför kan det inte lika gärna vara klassens player som blev kränkt tillsammans med henne? [y]

Blivande_japan:

ah!måste säga att d va lite sexistiskt av henne!

Det är genom av sådana här incidenter man inser hur lite medveten och upplyst man ändå är [sad]

SvaraCitera

mynona:

Det här var en mer klassisk fördom - varför kan det inte lika gärna vara klassens player som blev kränkt tillsammans med henne?

[blush]

mynona:

Det är genom av sådana här incidenter man inser hur lite medveten och upplyst man ändå är

va?[crazy]

SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

fast vad fördomsfulla vi är!
d kan ju faktiskt vara 1 man i kjol och 1 annan man som kikar också!!!!

Kan vara 1 kvinna i byxor & 1 man i kjol!!!!

SvaraCitera
latest comments older comments