c*nt 
Tickstart:
c*nt
tack för att du är så traditionellt manlig och bevisar den norrländska stereotypen
Bra med dagliga uppdateringar
har iofs märkt att folk blir arga när jag säger sånt och jag lyckas glömma bort det varenda gång, så förlåt om du tog illa upp
Jungman:
Bra med dagliga uppdateringar
lustigt hur man ser olika snygg ut olika dagar. tänker även personligen, då jag postar varje dag, att jag inte får komplimanger för de utan smink förutom av dig och höna. det är ett slags socialt experiment.
/egosmekning
pga att jag inte har något smink på mig när jag är hemma.
Tickstart:
har iofs märkt att folk blir arga när jag säger sånt och jag lyckas glömma bort det varenda gång, så förlåt om du tog illa upp
det är okej. tack. ![]()
ceka92: ja eller hur? lustigt hur man ser olika snygg ut olika dagar och att jag bara får komplimanger för de utan smink förutom av dig och höna. det är ett slags socialt experiment
Skulle också bara ge komplimanger till sminklöshet om jag vore mer frikostig med sådana.
Jungman:
Skulle också bara ge komplimanger till sminklöshet om jag vore mer frikostig med sådana.
hehe, syftningsfel. men bra räddat 
ceka92:
lustigt hur man ser olika snygg ut olika dagar. tänker även personligen, då jag postar varje dag, att jag inte får komplimanger för de utan smink förutom av dig och höna. det är ett slags socialt experiment./egosmekning
pga att jag inte har något smink på mig när jag är hemma.
Att man ser olika snygg ut kan också ha att göra med vilka färger man bär; färgen på kläderna kan ha häpnadsväckande stor betydelse, har jag upptäckt. Själv passar jag exempelvis bäst i matta färger och dåligt i starka färger. Trots att jag inte bar smink någon av dagarna, kunde jag se en klar skillnad beroende på färg: den dagen jag bar smaragdgrönt, som ju är en stark färg, så jag gammal, glåmig, hålögd och mm ful ut och blev deprimerad av att se mig i spegeln - när jag nästa dag bar lavendelblått, en matt färg, var samtliga utseendemässiga problem från dagen innan borta och jag blev tvärtom på gott humör av spegelbilden O.o Färger gör väldigt mycket för utseendet! Folk underskattar dem.
mynona:
Att man ser olika snygg ut kan också ha att göra med vilka färger man bär; färgen på kläderna kan ha häpnadsväckande stor betydelse, har jag upptäckt. Själv passar jag exempelvis bäst i matta färger och dåligt i starka färger. Trots att jag inte bar smink någon av dagarna, kunde jag se en klar skillnad beroende på färg: den dagen jag bar smaragdgrönt, som ju är en stark färg, så jag gammal, glåmig, hålögd och mm ful ut och blev deprimerad av att se mig i spegeln - när jag nästa dag bar lavendelblått, en matt färg, var samtliga utseendemässiga problem från dagen innan borta och jag blev tvärtom på gott humör av spegelbilden O.o Färger gör väldigt mycket för utseendet! Folk underskattar dem.
det här är mycket sant. brunt, beige och murkiga färger har också effekten att få mig att se äldre ut och mitt hår samt andra färger bleka och glåmiga. just idag har jag på mig svart, vilket inte gör någonting för mitt ansikte och mina färger, men då jag även använder svart på ögonen balanseras färgerna.
det är som du säger en färgbalans som är mer eller mindre optimal baserat på vad man matchar de till och vilken hudton man har.
har själv en blandad men främst kall hudton. du ser också ut att ha en kallare hudton. det är kanske därför isblått passar dig så bra.
åh, jag gillar smaragdgrönt. jag har en mycket fin halsduk i färgen vilken är rätt dominant och den behöver matchas med en mer neutral färg som min grå kappa, för att jag inte ska försvinna helt.
Istechetvåpunktnoll:
I protest mot Dazeds uppenbara modefascism så har jag alla knappar knäppta!
Bete dig!