siceps : har du testat att ha lugn musik på? typ någon random chillplaylist som finns färdigt på spotify som du kan ha på låg volym. kanske hjälper åtminstone lite?
har det i skrivande stund. det dämpar oron något.
ja, sömn är konstigt. för nåt år sen sov jag nästan dygnet runt - nu blir jag glad bara jag får ett par timmar.
mynona: lägg dig i sängen trots att du inte är mentalt trött och låt bara kroppe ta över. det enda du behöver göra psykiskt är att slappna av: "att räkna får" är en metafor för att låta sinnet syssla med saker som inte engagerar så starkt att man blir upphetsad.
behöver verkligen slappna av. oroar mig dygnet runt när jag inte sovit ordentligt ("jag kommer bli galen"). har sömntabletter som är ganska effektiva men vill förstås kunna klara mig utan dem, något som dock känns hopplöst i nuläget.
den slutsats jag kan dra av allt maniskt googlande jag ägnat mig åt sen jul är att jag borde testa sömnrestriktion - den överlägset mest framgångsrika metoden mot sömnproblem. kommer kanske bli tvungen att genomföra detta snart.
allt är förgängligt. även sömnbesvär.
mår stressad och trött, längtar efter hösten då jag kan fly alla relationsproblem framförallt, och även slippa skolstressen. jag vet att man inte ska fly ifrån sina problem, med vad fan har haft dem i 12 år nu eller nåt. ingenting hjälper ju. bättre att bara flytta.
Schism: behöver verkligen slappna av. oroar mig dygnet runt när jag inte sovit ordentligt ("jag kommer bli galen"). har sömntabletter som är ganska effektiva men vill förstås kunna klara mig utan dem, något som dock känns hopplöst i nuläget.
den slutsats jag kan dra av allt maniskt googlande jag ägnat mig åt sen jul är att jag borde testa sömnrestriktion - den överlägset mest framgångsrika metoden mot sömnproblem. kommer kanske bli tvungen att genomföra detta snart.
allt är förgängligt. även sömnbesvär.
men gör som jag har sagt: stäng av. läser du någonsin i sängen? för mig är det ett problem därför att jag är van vid det och läser hela nätterna, men om du aldrig gör det kan det vara tvärtom för dig och få dig att varva ned mentalt. välj en mysig bok: inte en spännande bladvändare man inte kan lägga ifrån sig, utan att trevlig, myspysig bok som agata christie. de är tillräkligt mysiga för att man ska vilja läsa, men kan också söva dig. men bästa sättet att stänga av datorn: gör det bara. utan att tänka, bara gör det, gör det tvärt. de gånger jag har gjort det har jag gjort det så
mynona:
men gör som jag har sagt: stäng av. läser du någonsin i sängen? för mig är det ett problem därför att jag är van vid det och läser hela nätterna, men om du aldrig gör det kan det vara tvärtom för dig och få dig att varva ned mentalt. välj en mysig bok: inte en spännande bladvändare man inte kan lägga ifrån sig, utan att trevlig, myspysig bok som agata christie. de är tillräkligt mysiga för att man ska vilja läsa, men kan också söva dig. men bästa sättet att stänga av datorn: gör det bara. utan att tänka, bara gör det, gör det tvärt. de gånger jag har gjort det har jag gjort det så
Datorn i sig är inget problem, för den kan man alltid stänga av. Problemet som uppstår i modern tid är mobilen, som man egentligen aldrig riktigt kan stänga av. Många använder mobilen som alarm och klocka, vilket gör att man alltid tvingas ha den påsatt. Mobilen blir därför en stor distraktion.... (ursäkta min svengelska, jag har bott utomlands mycket).
Datorn i sig är inget problem, för den kan man alltid stänga av. Problemet som uppstår i modern tid är mobilen, som man egentligen aldrig riktigt kan stänga av. Många använder mobilen som alarm och klocka, vilket gör att man alltid tvingas ha den påsatt. Mobilen blir därför en stor distraktion.... (ursäkta min svengelska, jag har bott utomlands mycket).
Man köper en separat klocka och stänger av. det bör man
r a stl ö s
känner mig vilsen, har en längtan bort som jag inte förstår. själen vill någon annanstans till ett ställe som mitt fysiska jag inte kan följa. För många dörrar är fortfarande låsta för mig för att jag ska få någon insikt i hur jag ska ta mig vidare.
Mår hemskt
Kan inte göra annat än att tänka på att tiden gått och allting ser annorlunda ut idag än när jag var ung och glad, eller hade saker som kunde glädja mig osv. Har ingen aning om vad jag skall göra med framtiden, vill nog inte göra någonting alls.
Trött och stressad. Lite ensam. Saknar lite tider från förr, när allt var bekymmersfritt.
ångesten smög sig tillbaka som en kniv som hugger mig i hjärtat om o om igen
aja
får la ge det ett par veckor
de e la ba å bita ihop i guess
livet e så fucking jävla tråkigt atm... fryskanelbullar är det bästa med den här dagen
förvånansvärt bra just idag
känns liksom okej nu
konstig känsla
Kudhos:
Trött och stressad. Lite ensam. Saknar lite tider från förr, när allt var bekymmersfritt.
du är ej ensam. men det är okej att känna sig ensam. bara kom ihåg att du inte är det. det är en övergående känsla! 
Draug:
känner mig vilsen, har en längtan bort som jag inte förstår. själen vill någon annanstans till ett ställe som mitt fysiska jag inte kan följa. För många dörrar är fortfarande låsta för mig för att jag ska få någon insikt i hur jag ska ta mig vidare.
usch det låter fruktansvärt jobbigt. ville ba säga det, har ingen lösning på problemet, men känner med dig i alla fall och hoppas att du finner nån slags frid snart. kram!
bra bra. vaknade sent för första gången på ett bra tag, det kändes underligt. det kändes bra att det kändes underligt. och smärta är en bra ursäkt.
mynona:
försökte. gav det tre timmar. men det är hopplöst.
hittade en bra artikel:
http://www.torontolife.com/informer/features/2011/09/15/i-hate-the-night/