Aviseringar
Rensa alla

Hur mår du?

reben

mkt bra o mkt dåligt 

: $ : D $ :

SvaraCitera
mynona

Det är så gagnlöst egentligen. Det finns så många människor som är starka, emotionellt stabila och har fantastiska, lyckliga liv fullt av möjligheter som de också tar vara på. Visst lider även de, men de balanserar dock upp sitt lidande med njutning och lycka, och då det ena väger upp det andra - är det så märkligt att de har styrka nog att leva? Det är inte så trevligt eller lätt alltid att bli påmind om sådana människor och deras liv. Självfallet är det gagnlöst och meningslöst att sörja över, eftersom det inte går att göra någonting åt. Jag vet inte riktigt vad sådant lidande ska tjäna till, men känslor är dock inte resonliga. Känslor är otrevligt att ha att göra med. Ska de finnas, bör negativa känslor balanseras upp av positiva. Om man bara har erfarenhet av negativa känslor, är det inte alltid så lätt att behärska dem, de vägs ju inte upp eller balanseras av något. Man får inget utbyte av att uppleva känslor om dess enda avvikelser från neutraliteten är negativa. Det bör dock finnas något slags psykofarmaka som håller tillbaka känslor. Därmed kan man hålla sig till det neutrala känsloplanet, som ju från den synpunkten är motsvarigheten till det positiva. Såvida man nu inte har möjlighet till att uppleva positiva känslor (i vilket fall man bör ta chansen), bör neutralitet och likgiltighet vara ett hälsosamt mål. Negativa känslor kan omöjligt vara något hälsosamt om de inte uppvägs av positiva. 

SvaraCitera
Ämnesstartare

mår bra. känner mig frigjord. fri från det fängelse det varit att ha honom i mitt liv. nu är det slut. på riktigt.

SvaraCitera

snor:
mår bra. känner mig frigjord. fri från det fängelse det varit att ha honom i mitt liv. nu är det slut. på riktigt.

Awesome 8) pepp pepp

SvaraCitera
Ämnesstartare

snor:

Hjärta

SvaraCitera
mynona

Blev lite ledsen igen, eller snarare sorgsen. Jag ska se på Lilo & Stitch för att bli lite glad

SvaraCitera
Ämnesstartare

mitt fel? förlåt Ledsen

mynona:
Blev lite ledsen igen, eller snarare sorgsen. Jag ska se på Lilo & Stitch för att bli lite glad

SvaraCitera
Ämnesstartare

febern dödar mig, önskar ngn kunde diska åt mig buhuhu

SvaraCitera
Ämnesstartare

Hostig, ont i huvudet, förkyld och har feber.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Väntar på svar i diskussionerna. Vill bli klar med dem, så kan jag dra sen. Gillar inte att lämna mitt i samtal. Det är otillfredsställande.

Ja, hur är läget då? Mm...Vet inte. Har väl mått bättre. Är trött, mår dåligt. Ska hitta någon film att se på, om X svarar innan. Det känns konstigt att klockan bara är halv elva. Aja. Det är väl bra.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Alla troll är tröttsamma. Tumme ned

SvaraCitera
mynona

bäbisen: mitt fel? förlåt

Nej, du har inte gjort något fel. Du har ju bara gett mig tillfälle att tänka på något annat genom att ge mig om råd osv. Det gör jag gärna om det kan vara till någon hjälp, fast jag kanske inte orkar så mycket som jag hade velat. Jag är mer eller mindre alltid olycklig. Nu fick jag en särskild sak som gjorde mig ledsen, men det har förstås inget med dig att göra ^^ Inte så lätt alltid att få någon annan att må bättre när man mår lite extra dåligt själv

SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Skeppet sjunker och jag förvånas av det kalla vattnet istället för att slå omkring mig. Jag vänjer mig snart vid kylan och tillslut är det så kallt att det hettar mot huden.

Jag andas in med vetskapen om att det inte finns någon luft kvar.

Jag dränker mig i denna dags sista minuter och, liksom igår, känner tacksamhet över att jag inte behöver uppleva den igen.

SvaraCitera
Kudhos

snor:

Göttmos som fan.

SvaraCitera
goliat

bajs.

SvaraCitera