Hej sötnosar!
Jag har bestämt att lägga upp en ny tråd.
Man får dock INTE skriva exakta mängder mat man ätit i denna tråd.
Man får skriva PRECIS hur mycket som helst om hur dåligt man mår över det man ätit, bara man inte skriver hur mycket. Detta påverkar andra mer eller mindre, medvetet eller undermedvetet.
Denna tråd är till för att, framför allt vi med ätstörningar, skall få kontakt med andra i samma situation, för att vi ska ha möjligheten att kunna tala ut om problemen med personer i samma/ liknande situation och, självklart, för att vi ska känna gemenskap- utan att triggas eller peppas till försämring inom sjukdomen.
Så jag säger välkommen, alla gummor(gubbar?), till denna nya tråd.
För oss som tycker om varandra!![[love]](/img/smilies/love.gif)
Eighteen Seconds:
Jag tror inte det. det kan hända att du sväller lite först men det jämnar ut sej ganska snabbt. Jag är mästare på jojo-bantning så jag vet...
Okej.. Jag vill inte svälla. =S
Artiesnusk:
Det kan bli tvärt om också, att du går ner av att äta ifall du ligger på svältläge.
Va? Är det sant? Hur kan det bli så??
Hoppsan_:
Okej.. Jag vill inte svälla. =S
Sötis var inte orolig.. Det är mäst vätska inget fett!
Hoppsan_:
Va? Är det sant? Hur kan det bli så??
För att svältläget gör att du inte går ner i vikt, om du äter då så upphör själva svältläget och vikten kan börja rasa igen.
Artiesnusk:
För att svältläget gör att du inte går ner i vikt, om du äter då så upphör själva svältläget och vikten kan börja rasa igen.
Det kommer inte att hända genast..
Eighteen Seconds:
Det kommer inte att hända genast..
nähe! Jo, du kanske sväller först.. ballong.
braaaaaa
Hoppsan_:
Men om min kropp nu är inställd på svält så kommer den väl att suga åt sig allt fett jag stoppar i mig? =S
Du borde, liksom alla med äs, läsa "mattillåtet", den tar död på alla såna där typiska anorexi-myter. Att man tror att kroppen suger åt sig allt fett.
Det första den gör är att akut försöka reparera de organ som inte fått det de behöver. Sen behöver man fett VARJE dag och att äta fett betyder INTE att bli fet, snarare sätter det igång fettförbränningen. För att bränna fett ska man helst äta fett också! Det sista kroppen gör är att lagra fett, (DOCK behöver man ha lite underhudsfett) men kroppen vill INTE bli överviktig utan strävar efter en sund vikt, så den kommer inte känna "Jaaa, nu ska jag minsann sätta allt hon äter runt magen och höfterna..moahahaha" Det är som sagt det sista som kroppen gör!!
Hoppas det ger dig några tankeställare. Det är jättebra om du vill ta hand om din kropp! Lycka till! ![[love]](/img/smilies/love.gif)
Eighteen Seconds:
Godmorgon alla! Speciellt BellaM som orkar vara uppe såhär tidigt
Är du på jobbet eller hur kommer det sej att du alltid ärr uppe denhär tiden?
Oj, missade det inlägget! Jaa, jag hade tenta ganska tidigt imorse, så var tvungen att gå upp och försöka nöta in det sista. Men jag går oftast upp vid den tiden, eftersom jag vill ha en stund tillsammans med älsklingen innan han åker iväg till jobbet. Men ibland är jag uppe för att jag ska jobba och ibland för att det är tidig tid i skolan.
Va kul att åka iväg och åka snowboard! Hoppas ni får jättehärligt då.. Blir lite avundsjuk! Kraam ![[love]](/img/smilies/love.gif)
BellaM:
Men jag går oftast upp vid den tiden, eftersom jag vill ha en stund tillsammans med älsklingen innan han åker iväg till jobbet.
Jag är så totalt ingen morgon människa... Så lyckans du 🙂
Eighteen Seconds:
Jag är så totalt ingen morgon människa... Så lyckans du 🙂
Hehe.. verkar inte vara så många som är det. Så jaa, där har man väl tur. Vet inte om jag egentligen är det heller, är ju skittrött när jag vaknar, men tänker bara att jag ska upp, så går jag upp! Det blir ju alltid lättare när man väl kommit ur sängen ![[smile]](/img/smilies/smile.gif)
Jag mår sådär. Har ätit bra idag, men ändå blev det alldeles för lite. Jag hatar skolan också, stressar upp mig något enormt, började plugga 5 minuter efter min sista lektion var slut, och sen när jag gick in och kollade på min "läx-mail" så hade jag fått ÄNNU MER! Så får börja på det alldeles strax.
På torsdag ska jag till skolsköterskan, och jag vet att jag tjatar om det, men jag är så jävla nervös. Jag klarar inte ens av att skriva ett mail till henne och berätta att jag inte vill bli vägd eller att jag måste gå iväg, för då känns det så himla .. nära på något vis.
Sover alldeles för lite också, så jag är inte ens utvilad på morgonen när jag vaknar, och jag vet att många har det så, men jag måste sova tio timmar för att vakna pigg, och därför känns det riktigt jobbigt. Men bara för att man har vant sig på lovet att sova längre.
Måste berätta en uber bra sak.. hihi.. men de är hemligt så säg inte till nån ![[crazy]](/img/smilies/crazy.gif)
Igår när jag skulle lägga mig kom mamma upp och stängde dörren in till mitt rum när ja låg i sängen. Då frågade hon om jag var intresserad av att städa på en karateklubb och tjäna pengar. Och då frågade ja hur mkt ja fick.. Och ja får 1000 :- i månaden 🙂 Fatta!! Skitmkt för en 13- åring tycker jag 🙂 ^^ hih.. STOLT 😀
Jag ska bara städa en dag i veckan oxå.. Tänk!! 250:- per gång 🙂 WOW asså 😀 hhii..
Känns som om jag aldrig är perfekt, eller gör tillräckligt mycket bra.
Är det inte det ena så är det de andra. ![[sad]](/img/smilies/sad.gif)