Aviseringar
Rensa alla

Hur MÅR du idag? (ätstörningar)

latest comments older comments

Ämnesstartare

Hej sötnosar!

Jag har bestämt att lägga upp en ny tråd.
Man får dock INTE skriva exakta mängder mat man ätit i denna tråd.
Man får skriva PRECIS hur mycket som helst om hur dåligt man mår över det man ätit, bara man inte skriver hur mycket. Detta påverkar andra mer eller mindre, medvetet eller undermedvetet.
Denna tråd är till för att, framför allt vi med ätstörningar, skall få kontakt med andra i samma situation, för att vi ska ha möjligheten att kunna tala ut om problemen med personer i samma/ liknande situation och, självklart, för att vi ska känna gemenskap- utan att triggas eller peppas till försämring inom sjukdomen.

Så jag säger välkommen, alla gummor(gubbar?), till denna nya tråd.
För oss som tycker om varandra![love]

Citera

glasregn:

Hoppas att det gick bra på träningen

det gjorde det! är så glad att jag inte spydde innan, nu![bigsmile]

SvaraCitera
Ämnesstartare

glasregn:

hur är det egentligen? du får klaga hur mycket du vill, du har rätt till det för du verkar inte må bra alls.

Jag har inget att klaga på. Jag menar allvar! Jag kan inte komma på något problem i mitt liv.. utom jag själv.
Allt är mitt fel. Jag är bara ett enda problem. Varför blir jag aldrig nöjd för det jag har? [sad]

glasregn:

jag lyssnar om det är något du vill snacka om

Tusen tack gumman. Jag har bara inget att säga... [shake] Hur är det med dej?? [love]

--------

Idag har jag skolkat hela dagen. Bara legat i min säng och stirrat i taket. Jag känner mej konstig.

SvaraCitera

IceCess:

det gjorde det! är så glad att jag inte spydde innan, nu!

Yay, du är så duktig! =)

Lingva:

Varför blir jag aldrig nöjd för det jag har?

Jag vet inte. Kanske för att du känner att du saknar något? [rolleyes]

Lingva:

Hur är det med dej??

Skit.

SvaraCitera

Blir tokig på mig själv. Känner mig fetare än nånsin. Skulle aldrig ha kollat fettprocenten

SvaraCitera

Madickis:

. Skulle aldrig ha kollat fettprocenten

hur gör man det? På internet?

SvaraCitera

bubblegum:

hur gör man det? På internet?

Nej, jag gjorde ett test på gymmet. Brukar göra det två ggr/år. Du kan läsa i min blogg om du vill.

SvaraCitera

Madickis:

Du kan läsa i min blogg om du vill.

okej det ska jag göra

SvaraCitera

Jag mår ganska bra just nu, tack vare träningen. Blir alltid på bättre humör efter, speciellt på tisdagar[smile]
Däremot är jag hungrig, fast jag har ätit kvällsmål[tired]

SvaraCitera

yr
trött
slö
svag
fet

SvaraCitera

Men nu börjar mitt glada humör sjunka snabbare... varför får jag aldrig vara glad tillräckligt länge för?[sad][mad][tired]

SvaraCitera

vattenkastanj:

varför itne äta normalt.. ATT NI INTE FÖRSTÅR.. JAG BÖRJADE ÄTA EFTER JAG SVÄLT 15 KG.. JAG LOVAR NI MÅR INTE BÄTTRE AV ATT SVÄLTA.. NI KOMEMR GÅ UPP MYCKET MER ÄN VA NI VÄDGE NÄR NI BÖRJADE SVÄLTA ER.. OCH KANSKE T,OM BLI MULLLIGA ( TJOCKA )!! SNÄLAL BÖRJA ÄT...

om du inte förstår det så gör jag allt för att äta. Jag vill inte svälta mig själv och kommer aldrig göra det. Men jag har gått ner väldigt mycket och väger numera lika mycket som min 12-åriga lillasyster, så jag försöker äta så ofta som möjligt.
Döm inte mig innan du vet hur det ligger till, tack.

SvaraCitera

wath:

min favoritsmoothie!

3-4 dl naturell/vanilj lättyoghurt
ca 2 dl osötad müsli
1 banan
ev. vaniljsocker och/eller kakao

och så mixas allt ihop bara. det är mättande och jättegott! är man chokladsugen är det perfekt att ta i kakao, för då blir det sött av bananen och samtidigt chokladsmak.

tack för tipset. 😀 ska gå och laga till något sånt nu (får först se vad vi har i kylen :P)

Kram

SvaraCitera

IceCess:

Men nu börjar mitt glada humör sjunka snabbare... varför får jag aldrig vara glad tillräckligt länge för?

och nu är det precis som vanligt igen: mår skit, vill försvinna, hatar mig själv. försvinn från mig, jävla helvetesliv[cry]

SvaraCitera

känner mig som en gris..min halvsyrra fyllde 8 idag (tydligen!! fick panik när jag fick reda på det och köpte en tröja till henne med typ mina sista pengar 2 min innan jag skulle va hos pappa) så har ätit rätt mkt..inte tårta elelr så men kanelbulle och maat. heloo fetto!
så tragiskt.. blev helt chockad när det stog "papps ringer" på mobilen idag på jobbet..och ännu mer chockad när han ville att jag skulle komma dit. tänkte skitlänge att han måste väl velat det av nån speciell anledning ftersom det typ alltid händer.. sen kom jag ju på att F fyllde år,, så jag hade rätt..han ringer bara vid spec tillfällen. wellwel.
är övertrött som fan..dampungarna sög musten ur mig på jobbet..och har druckit typ 6 liter kaffe idag för att hålla mig vaken vilket resulterat i att jag blivit cepe.
betedde mig som ett mongo hos pappa och typ slogs med min brorsa (på skoj då) och garvade åt sjukt icke-roliga saker... samtidigt som jag skrattade åt allt hade jag kunnat börja gråta närsomhelst, mina känslor var helt fucked, blir alltid skum när jag är där för det är så jobbigt me hela situationen.
öh va yrar jag om egentligen?? vet inte ens vad jag skrivit nu.. lalLLALAl...blub, hejdå, eller just det, jag har fittont i magen,i blame the kanelbulls

SvaraCitera
latest comments older comments